Emporda.info
L'EMPORDÀ supera el seu rècord històric d'audiència a l'edició digital
Aquest mes de maig s'ha arribat als 344.065 usuaris únics i a 1.145.425 de pàgines vistes, segons dades de l'OJD

Emporda.info informa 24/7 de les notícies més destacades de la comarca, de Catalunya i del món. / Empordà

El gener de 1978, en l'editorial del primer número d'EMPORDÀ, la llavors directora, Núria Munárriz, afirmava que el mitjà naixia amb la ferma voluntat "d'apostar per la transparència en la informació" per ajudar "en la feina col·lectiva del progrés de la nostra societat". Ara, quaranta-sis anys més tard, aquesta voluntat continua ben viva, i es manté inalterable tant en la publicació en paper de caràcter setmanal (sent el setmanari amb més difusió de Catalunya) i en una edició digital que ha traspassat els límits dels 68 pobles i els 142.000 habitants de la comarca per fer-se un lloc entre les pàgines web més llegides en català. I és que Emporda.info ha aconseguit, aquest passat mes de maig, les millors dades d'audiència des de la seva creació, segons les darreres dades auditades per OJD (Oficina de Justificació de la Difusió).
Aquest mes de maig, EMPORDÀ ha registrat un total de 344.065 usuaris únics. Una xifra que supera amb gairebé un 50% les dades del mes anterior, l'abril, quan es va registrar una audiència de 229.727 usuaris únics.
Així mateix, segons les dades publicades per OJD Interactiva, encarregat de mesurar el tràfic web dels mitjans de comunicació en línia de tot l'Estat, en el mes de maig, Emporda.info també ha batut rècord pel que fa a pàgines vistes (1.145.425). També destaca el temps de mitjana de permanència a les notícies visitades (00:02:51).
Creixement d’audiència
L'anterior rècord es va registrar l'octubre de 2022 (341.217 usuaris únics), tot coincidint amb l'inici d'una aposta per la digitalització del diari. Una transformació que ha anat avançant progressivament i que consolida el lideratge d'EMPORDÀ com el mitjà de comunicació més seguit a l'Alt Empordà i, al mateix temps, la pàgina web d'un setmanari en català amb més audiència.
La consolidació d’EMPORDÀ com a principal referent informatiu de la comarca està avalada per la crescuda d'un 163% de l'audiència en els dos últims anys. La dada demostra l’interès que desperten les informacions del mitjà, també fora de la comarca.
La rellevància informativa d’EMPORDÀ també es deixa veure a les principals xarxes socials —Instagram, Twitter, Facebook i TikTok— on suma, en conjunt, més de 60.000 seguidors.
Aposta per la digitalització
La transformació digital en un món de grans avenços tecnològics no deixa de ser un trànsit necessari cap al progrés. A l'EMPORDÀ, l'evolució i l'adaptació al nou paradigma digital ha estat constant des de la creació el 1995, quan neix la versió digital del mitjà, convertint-se així en el primer periòdic gironí amb presència a Internet.

Lluís Ribera
Des d'EMPORDÀ s'aposta per continuar creixent tecnològicament i ampliar la comunitat digital. És per aquest motiu que en els darrers mesos s'han desenvolupat noves narratives, com ara els vídeos i els reportatges multimèdia, formats que permeten explicar històries com no s'havien explicat mai abans. Així mateix, també s'han introduït millores a la web, com un canvi de disseny de les notícies. Pròximament, està previst renovar també la portada general, entre altres.
REPORTATGES MULTIMÈDIA
- 'Radera d’es taulell', el retrat de l’essència dels comerços de Cadaqués
- De l'Empordà a França: dos quadres dels anys 30 de les pastisseries Dauner es subhasten a París
- El Barbarossa de Roses, una història de llums i ombres
- La bústia de la vida conquereix un dels cims més alts de l’Alt Empordà
- Cinc dècades capturant les meravelles ocultes del fons marí de Roses
- Recuperen la memòria tèxtil de les dones de la 'fàbrica dels jerseis' d’Agullana
- Figueres: el gran canvi del segle XXI
- Fenòmens paranormals: visita a una casa encantada a l'Empordà
Al mateix temps, l'EMPORDÀ continua considerant essencial estar al costat dels seus lectors. Per això, pel mitjà no és només essencial el 'digital first' (primer la web), sinó l''user first', posar l'usuari al centre de les decisions.
-
- Julia Otero explica la seva rutina després del càncer: 'Em llevo a les 5 del matí i cada dia camino 8 quilòmetres
- Vull expressar el meu sincer agraïment a tot l’equip de l’Hospital de Figueres per la seva excel·lent professionalitat i dedicació
- Guillem Segura, alcalde de Siurana d'Empordà: "Ens preocupa el creixement del Logis pels impactes ambientals i socials"
- El Govern planteja que els treballadors de baixa per càncer, infart o ictus puguin reincorporar-se progressivament a la feina
- Una esquerda de 17 metres a Castellfollit de la Roca torna a posar el focus en els despreniments: 'No hi ha risc imminent, però cal estar vigilants
- La plaça més bonica d’Espanya és la que Unamuno va anomenar “el saló més bell d’Europa”: una obra mestra del barroc espanyol de pedra daurada i declarada Patrimoni de la Humanitat
- Els agents dels Mossos cobraran 4.000 euros més anuals i tindran més vacances
- Sortir 'en punt' pot acabar en acomiadament si abans es deixa de treballar: ho avala el Tribunal Suprem

