El nou vi Cypsela del Mas Llunes és medalla d’or en els premis Vinari 2023
Han dut a terme un projecte de recuperació de la biodiversitat

Visita a les vinyes del Mas Llunes. / MAS LLUNES
Emporda.info
Mas Llunes és un celler familiar amb una llarga tradició com a viticultors i elaboradors de vins i licors a Garriguella. Treballen les vinyes seguint les normes de producció ecològica i durant l’any passat van dur a terme un projecte de recuperació de la biodiversitat a les finques vitícoles situades dins l’espai natural protegit de la XN2000 «L’Albera».
Un dels principals objectius era la conservació de la tortuga mediterrània, una espècie en perill d’extinció a Catalunya. Es va dur a terme la plantació d’herbacis incloses en la seva dieta en els marges i entre les fileres de la vinya per promoure nous corredors naturals i es van crear refugis per aquesta i dos punts d’abeurament. També es van fer altres accions per la conservació de diverses espècies d’aus.
Fa poc han tret al mercat el Cypsela, un vi rosat pàl·lid elaborat 100% amb Garnatxa roja o Lledoner roig que és tal com s’anomena a l’Empordà; una varietat autòctona d’aquesta zona i el Rosselló. El passat dimecres els Premis Vinari de vins joves li va atorgar una medalla d’or dins la categoria de vins rosats.
A Mas Llunes realitzen visites guiades al celler i les vinyes, destaquem el Tast Sensorial, un tast que es fa a la sala de botes amb llums, música i imatges i la visita històrica als búnquers on visitem l’antic camp d’aviació republicà situat a Garriguella.
- Marc Giró (51 anys), sobre el seu primer sou: «Vaig estar dos mesos sense menjar. M’ho vaig gastar tot en un Louis Vuitton»
- Joan Roura, periodista d'internacional de TV3: 'Tot el que està passant a Gaza es tracta d’un genocidi
- Celestino Corbacho, exministre de Treball: 'Catalunya no em va regalar res, però sí que em va donar totes les oportunitats
- Jordi Pujol: «Jo m’apago, però la major part de vosaltres sou gent vital, amb esperança i amb futur»
- L’auge de terapeutes i ‘coaches’ sense titulació posa en alerta els psicòlegs: «Els pacients arriben a teràpia molt pitjor»
- Félix Chaqués, extreballador de Dabiz Muñoz, sobre la seva experiència amb el xef: 'Treballar 14 hores no era un problema
- De la carretera als ruscos de l'Empordà: Marc Arumí va deixar el camió per viure entre 50.000 abelles
- Canvi d’hora a Espanya: ja se sap quan serà el canvi a l’horari d’hivern