Tres regions, tres grans vins
Casa Gourmet presenta al març una selecció exclusiva amb vins de l’Empordà, Terra Alta i Navarra

La selecció de vins d'aquest mes de març. / Casa Gourmet
Maria José Cayuela
El vi és història, paisatge i caràcter. Aquest març, recorrem tres regions vinícoles amb una gran personalitat a través d’una selecció que destaca per la seva autenticitat i qualitat. Des de la singularitat de l’Empordà fins a l’elegància de la Terra Alta i la versatilitat de Navarra, cada copa ens transporta a l’essència del seu origen.
Darrere d’aquests vins hi ha cellers amb una identitat pròpia, que treballen amb cura per preservar la tipicitat de les seves terres. En aquesta selecció de vins de Casa Gourmet, descobrim tres negres amb un segell inconfusible: Coma Fredosa 2015 (DO Empordà), Vinerel·les 2020 (DO Terra Alta) i Inurrieta Cuatrocientos 2021 (DO Navarra).
Coma Fredosa 2015: l’essència de l’Empordà en una copa
Situat a Colera, un racó privilegiat de l’Empordà on la Mediterrània acaricia la terra, el Celler Hugas de Batlle elabora vins que capturen l’essència del seu paisatge. Entre ells destaca Coma Fredosa 2015, un negre vibrant que encarna l’elegància i la mineralitat de la regió.
Elaborat amb garnatxa, cabernet sauvignon i un toc de carinyena, aquest vi exhibeix un intens color vermell profund. Al nas, desplega aromes de groselles i cireres madures, envoltades de subtils notes especiades que li aporten complexitat. A la boca, la seva frescor i equilibri ressalten, amb tanins polits que li confereixen una estructura ferma però sedosa. Criat durant 10 mesos en botes de roure francès, Coma Fredosa 2015 és ideal per acompanyar carns rostides, embotits i formatges curats.

El Coma Fredosa 2015 elaborat pel Celler Hugas de Batlle. / Casa Gourmet
El Celler Hugas de Batlle, fundat el 2002, és un celler familiar compromès amb la viticultura tradicional. Les seves vinyes en terrasses, miren al mar i es nodreixen de la brisa marina i els sòls de pissarra, donant lloc a vins de gran frescor i mineralitat.
Vinerel·les 2020: garnatxa peluda de producció limitada
Des del cor de la DO Terra Alta, Altavins Viticultors presenta Vinerel·les 2020, un monovarietal de garnatxa peluda que ressalta l’essència més pura d’aquesta varietat autòctona. Amb una elaboració meticulosa i una producció limitada, aquest vi reflecteix el respecte per la tradició i la singularitat del terrer.

Aquest vi reflecteix el respecte per la tradició. / Casa Gourmet
De color vermell brillant amb matisos violacis, Vinerel·les 2020 ofereix un nas vibrant amb aromes de gerds, mores i nabius, complementats amb notes florals i herbàcies. A la boca, la seva textura sedosa i tanins suaus s’equilibren amb una acidesa refrescant, culminant en un final llarg i harmoniós. La collita 2020 va ser guardonada amb una medalla de plata als Decanter World Wine Awards 2023 i premiada pel seu innovador disseny d’etiqueta als premis Vinari 2024.
Altavins Viticultors, fundada el 2001, és un celler que aposta per la sostenibilitat i el respecte pel terroir. Amb una producció de caràcter mediterrani, ha sabut posicionar-se com un referent de la DO Terra Alta.
Inurrieta Cuatrocientos 2021: l’elegància de Navarra
La DO Navarra és sinònim de vins moderns i expressius, i Inurrieta Cuatrocientos 2021 n’és una prova. Aquest negre criança, elaborat amb cabernet sauvignon, merlot i altres varietats, captura l’essència de la regió amb el seu equilibri entre fruita i estructura.
El seu color vermell profund i brillant anticipa un nas intens amb notes de mores, prunes, espècies i un subtil toc de regalèssia. A la boca, la seva acidesa refrescant i tanins ben integrats creen una sensació envoltant, amb un final llarg i persistent. El celler Inurrieta, situat a la Ribera de Navarra, combina tradició i innovació per elaborar vins que transmeten l’ànima del seu terrer.

Un vi elaborat amb cabernet sauvignon, merlot i altres varietats. / Casa Gourmet
Perfecte per maridar amb carns vermelles a la brasa, estofats o caça, Inurrieta Cuatrocientos 2021 és un vi versàtil que s’adapta a qualsevol ocasió i té capacitat de guarda.
Casa Gourmet: més que un club de vins
Casa Gourmet no és només una botiga en línia de vins exclusius i productes gastronòmics del grup de mitjans de comunicació Prensa Ibérica, sinó també un punt de trobada per als amants de l’excel·lència. Els seus clients poden adquirir aquesta selecció de sis ampolles o rebre-la sense costos d’enviament després de donar-se d’alta al seu Club de Vins.
La inscripció és gratuïta i sense compromís de compra, oferint avantatges com regals de benvinguda, preus especials i la possibilitat de saltar-se la selecció mensual si no interessa. Per a aquells que prefereixin comprar sense subscripció, els vins estan disponibles a casagourmet.es. I ara també a la seva aplicació per a mòbils, on s’ofereixen promocions exclusives.
- La Seguretat Social es posa seriosa: obliga a retornar la pensió als jubilats que treballin sense avisar
- M'han robat a la zona de rentat de cotxes de l'Elefant Blau de Figueres a plena llum del sol
- Un càmping de l'Empordà, escollit com el millor d'Espanya als ACSI Awards 2026
- El Meteocat activa avisos per pluges torrencials i temps violent a l'Alt Empordà i adverteix de possibles inundacions
- VÍDEO | Un ibis migrador fa una aturada històrica a l'Alt quan la reintroducció tot just acaba d'arrencar
- Maria Àngels Giralt, venedora de l'ONCE: 'La renovada pujada del Castell de Figueres durà sort
- Castelló d'Empúries i la Jonquera freguen el 50% de població estrangera i evidencien el canvi demogràfic de l'Alt Empordà
- El 20% dels diagnòstics de càncer de mama són en realitat lesions precanceroses: 'Es tracta innecessàriament un nombre molt alt de dones