Fortià engega els motors per crear una cooperativa d’habitatges
El projecte ha obert, fins al 25 d’abril, les inscripcions per formar part de la iniciativa
El motor principal del projecte urbanístic preveu construir setze cases de Protecció Oficial

Imatge promocional dels habitatges. / UNDOS ARQUITECTURA

El projecte de cooperativa d’habitatge de Fortià ha obert, fins al 25 d’abril, les inscripcions per formar part de la iniciativa, que neix de la voluntat de l’Ajuntament fortianenc d’utilitzar dos terrenys, que són de la seva propietat, per proveir el poble d’Habitatge de Protecció Oficial. Des d’UNDOS arquitectura + Clara Gromaches, amb l’impuls de l’Ajuntament i la col·laboració de la Diputació de Girona, han engegat el procés per crear una cooperativa d’habitatge en cessió d’ús al municipi de Fortià. Aquesta està formada per les persones que promouran la promoció (la construcció dels nous habitatges), gestionaran els habitatges durant el període de cessió i hi viuran.
El motor principal del projecte és el grup de persones que formaran la cooperativa. Seran elles que tiraran endavant el procés, amb l’ajuda de professionals del sector, evidentment, i acabaran de decidir com volen que sigui el projecte.

Interior de les cases projectades. / UNDOS ARQUITECTURA
Places disponibles
Actualment, encara queden algunes places disponibles i és per aquest motiu que s’ha obert el període d’inscripcions per a persones que vulguin formar-ne part. Un dels requisits més importants és ser demandant d’Habitatge de Protecció Oficial. Això vol dir: tenir necessitat d’habitatge (no tenir altres propietats), estar empadronat a Catalunya, tenir uns ingressos màxims d’entre 58.687,14 euros -65.207,93 euros (variables) en funció dels membres de cada família. Per demanar més informació i/o inscriure’s al projecte, habitatge@fortia.cat és el correu de contacte.
Aquests dos terrenys permeten edificar-hi 10 i 6 cases adossades de planta baixa i planta primera, respectivament, de fins a 120 m2 més els jardins. En l’últim any, s’ha estat treballant per difondre el model d’habitatge cooperatiu al poble i s’ha desenvolupat un projecte arquitectònic a partir de les necessitats de la gent interessada en el projecte.
Les setze cases estraran organitzades en filera, cadascuna amb accés independent amb espai per a un cotxe, jardí posterior, 3 habitacions, 2 banys complets i cuina-sala-menjador.
- Denuncien una empresa de taxis per fer servir un vehicle sense autoritzar a Vilobí d'Onyar
- L'Empordà es desperta amb més calor: la tramuntana reescalfada dispara els termòmetres
- Miquel Roca Junyent presenta al Port de la Selva les 'Converses de sobretaula al Motel' d'Armangué i Febrés
- Maribel deixa Barcelona per crear una comunitat autosuficient en plena natura: «És bo compartir la vida amb altres persones»
- Viu en un camió camperitzat de 12 metres quadrats ('amb garatge per a moto inclòs') i no paga hipoteca, aigua ni llum
- De Figueres estant, tot esperant Giorgia Meloni
- Garriguella es retroba amb l'art 'salvatge i apassionat' de Patxè
- Quin és el millor mes per jubilar-se? Un advocat assenyala la dada clau

