L’alumnat selvatà neteja una platja del Port de la Selva en el marc de la jornada ‘La Mar de Net’
El grup d’escolars ha recollit prop de dos quilos de brossa marina i plàstics de la platja Gran del Port de la Selva

L’alumnat selvatà neteja una platja del Port de la Selva en el marc de la jornada ‘La Mar de Net’ / GEMMA PARÉS
Emporda.info
Una trentena d'escolars de cicle mitjà i superior de l’escola Les Clisques - ZER Cap de Creus del Port de la Selva ha participat avui en la jornada educativa La Mar de Net, que s'emmarca en el projecte ambiental PESCA NETA, i és una iniciativa impulsada per la Federació Territorial de Confraries de Pescadors de Girona i la Fundació per a la Creativació amb el suport del Departament d’Acció Climàtica, Acció i Agenda Rural i els Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMP).
La jornada ha continuat amb un taller de biodiversitat marina de la mà de la tècnica d’educació i formació de la Fundació CRAM, Irene Antúnez i ha conclòs amb una neteja i recollida selectiva de residus a la platja Gran. L'alumnat ha recollit prop de dos quilos de deixalles i brossa marina que després ha classificat, comptabilitzat i dipositat al contenidor corresponent.

L’alumnat selvatà neteja una platja del Port de la Selva en el marc de la jornada ‘La Mar de Net’ / GEMMA PARÉS
La sessió s'ha dut a terme al llarg del matí a l'Espai Port del municipi i ha començat amb la presentació de la iniciativa a càrrec de la biòloga i divulgadora del projecte, Stefania Minuto, i el testimoni d'un pescador local que ha explicat a la mainada com és el seu dia a dia a la mar i com ha canviat l'hàbitat marí a causa de l'augment de plàstics i brossa marina.
Un dels objectius del projecte és conscienciar sobre la problemàtica actual amb els plàstics i promoure l'educació ambiental. La jornada s'ha celebrat en el marc de la setmana del Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny) i del Dia Mundial dels Oceans (8 de juny).

L’alumnat selvatà neteja una platja del Port de la Selva en el marc de la jornada ‘La Mar de Net’ / GEMMA PARÉS
PESCA NETA. El projecte neix el setembre de 2020 gràcies al suport del Departament d’Acció Climàtica, Acció i Agenda Rural i els Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMP). És un projecte impulsat per les confraries de pescadors de Catalunya per contribuir en la neteja de residus i plàstics que es troben els pescadors i pescadores a la mar.
- L'alcaldessa de Cadaqués nega tenir un pis turístic il·legal i deixa clar que no plegarà
- La Guàrdia Civil avisa: aquesta maniobra a les rotondes et pot costar 500 euros i 6 punts del carnet de conduir
- L'ACA augmenta l'alliberament d'aigua al pantà de Darnius-Boadella davant la previsió de fortes pluges
- La runa del càmping Pous de Figueres genera l'efecte crida d'abocaments descontrolats a tocar l'N-IIa
- Surten a la llum pel·lícules inèdites en Super8 que reviuen la Roses dels anys 70
- Ceigrup-Finques Company s'integra a la plataforma immobiliària Housfy
- “Els éssers humans som tots iguals, tots necessitem i tenim dret a un Beland, un lloc on estar segurs”
- Santi Vila: “Companys de Junts que m’havien considerat un botifler m’han trucat per dir-me que van ser injustos”

