01 de febrer de 2019
01.02.2019
Figueres

Sílvia Quera: «Animal Hero és la millor manera per aprendre jugant »

La figuerenca és la cocreadora del videojoc Animal Hero World, un joc per millorar les capacitats cognitives dels nens amb Síndrome de Down

01.02.2019 | 20:54
La figuerenca és la cocreadora del videojoc Animal Hero World

Els nens i nenes es passen el dia sencer jugant. A l'escola, a casa, al car­rer... A l'hora d'aprendre, doncs, no existeix millor manera per adquirir coneixements que no sigui jugant. En aquesta línia s'introdueix Animal Hero World, un prototip de videojoc que pot ajudar a estimular les capacitats cognitives dels infants afectats de Síndrome de Down. Amb aquest projecte conjunt, la figuerenca Sílvia Quera, de 26 anys, ha aconseguit vehicular la seva passió pels videojocs a través d'un projecte empresarial seriós.

Quera (1992) va estudiar el grau d'Audiovisuals i Multimèdia a l'ERAM, a Salt; i després de cursar una doble titulació de Games Art a la Universitat de Northampton es va especialitzar amb el Màster de Creació de Videojocs, a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. La llavor del videojoc va néixer a l'ERAM, en el marc de l'assignatura Disseny Interactiu del professor Oscar García, l'actual director d'ENTI, l'Escola de Noves Tecnologies Interactives de Barcelona. Com a part de l'assignatura, ell va proposar a un grup de nou persones crear un prototip de videojoc, i des d'aquell moment es va convertir en el mentor del projecte. García els va explicar que uns estudis de la investigadora Mara Dierssen, del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, demostraven que els extractes de te verd, juntament amb l'estimulació cognitiva, millorava les capacitats dels nens amb Síndrome de Down. El repte que va plantejar als alumnes era millorar el prototip interactiu basat en exercicis «avorrits i desfasats» que s'utilitzava en la investigació. Quera i el seu equip van crear una història divertida on el jugador es convertís en un vertader heroi amb una missió. El joc tracta la història d'Hero, un nen que està a l'espai i torna a la terra amb la seva amiga Astra per recuperar el seu gos. Aquí neix el que acabarà sent el videojoc Animal Hero World. Aquest prototip evoluciona en un projecte transmèdia com a treball de Final de Grau, realitzat per sis persones. Ells són els encarregats de crear, a més d'un prototip de l'Animal Hero World per Kinect i un documental, un conte físic del qual més tard se'n va fer una versió digital gratuïta.

Després del pas per l'ERAM, el projecte de videojoc ha anat creixent, consolidant-se i definint-se. Per assegurar-se que el contingut del joc sigui adequat a les necessitats dels nens amb Síndrome de Down, l'equip es deixa assessorar per Astrid 21, una fundació gironina que treballa amb nens amb aquesta discapacitat. Tot i que el joc és específic per a nens amb Síndrome de Down, també és apte per a nens amb altres patologies com l'autisme, o nens sense discapacitat que vulguin treballar les seves capacitats cognitives.

Animal Hero ha estat mereixedor de diversos premis d'àmbit nacional i internacional. El premi Yuzz, per exemple, els va permetre viatjar a Silicon Valley una setmana. A Viena, van guanyar la categoria Smart Learning, de l'European Youth Awards. Un altre premi important va ser la beca Bifrutas, que els va dotar d'una injecció de 20.000 euros de capital.

Avui dia, Quera és la project manager, i l'acompanya Yolanda Peregrín, dissenyadora i relacions públiques; Alba Bosacoma, directora d'art; i Aniol Batallé, director de programació. «Em sento molt orgullosa de formar part d'un equip gairebé totalment format per dones. Aquest és un món d'homes, però també he de dir que no ens hem escapat de comentaris del tipus Què, us l'ha fet el nòvio el videojoc?», diu la figuerenca. Els quatre membres s'han constituït formalment sota el paraigua de l'empresa Grow in Games Studio. Segons les previsions, a finals del 2019, el videojoc Animal Hero World hauria d'estar acabat. Els creadors plantegen que sigui una aplicació de deu o onze nivells que treballarà diferents capacitats cognitives i estarà disponible a l'Apple Store i a Google Play per un preu d'uns 5 euros. El desenvolupament d'aquest joc els suposarà una inversió de més de 100.000 euros. Per aconseguir cobrir part d'aquestes despeses, l'empresa està estudiant aconseguir patrocinadors i comercialitzar el joc en packs directament a associacions que treballin amb nens amb Síndrome de Down.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook