El 52% dels europeus d’entre 16 i 64 anys consumeixen videojocs i, tot i que el jugador tipus és un home de 31,1 anys, el 35% dels usuaris en tenen més de 45 i el 47,8% són dones, segons l’informe anual del sector publicat aquest dimecres per la Federació Europea de Software Interactiu (IFSE).

En l’últim exercici, la indústria europea del videojoc ha ampliat la «base de jugadors» a 124,8 milions de persones, en comparació amb els 118,3 milions de 2020, assenyala l’IFSE.

El sector va registrar el 2021 uns ingressos estables de 23.300 milions d’euros després d’un 2020 amb un creixement «excepcional» pròxim al 8% gràcies al confinament per la pandèmia.

Ingressos estables

«Els nostres ingressos es mantenen estables després de l’augment excepcional entre 2019 i 2020 a causa del paper dels videojocs per ajudar milions de persones a mantenir-se connectades durant les restriccions de la covid-19», apunta en l’informe el president de l’IFSE, Olaf Coenen.

L’informe indica també que el 63% dels usuaris juguen al mòbil, el 54% a la consola i el 52% a l’ordinador. Per tipus de jocs, els més consumits al mòbil són els puzles mentals; en consola, els d’esport i a l’ordinador, els d’estratègia.

La indústria del videojoc compta amb 74.000 llocs de treball a la UE, dels quals el 22% són dones, segons estimacions del sector, que situa aquesta xifra una mica per sobre del 17% de dones que treballen en el conjunt de les ciències i tecnologies de la informació. A Espanya, el sector dels videojocs dona ocupació a 8.026 persones, segons l’IFSE.