L'Escala
L'obra de Pujolboira s'exhibirà a l'Alfolí de la Sal i la biblioteca
La inauguració serà el diumenge 14 de novembre i es podrà veure fins al 30 de gener

El pintor Ramon Pujolboira / Emporda.info

Fa pocs dies es va presentar públicament a Albons la Fundació Pujolboira, un ens que neix amb la voluntat de divulgar i promoure l’obra del creador que va morir el setembre del 2019. El vincle de Ramon Pujolboira amb l’Escala era molt estret i sempre el va mantenir. Només cal resseguir la seva producció per copsar-ho. És per això que l’Escala ha estat escollit com el primer espai on la Fundació oferirà la primera exposició del creador. La inauguració serà el diumenge 14 de novembre i es podrà veure fins al 30 de gener.
L’exposició la comissaria el galerista Jordi Roura, per encàrrec directe de la vídua de Pujolboira, Carme Jornet, i tal com havia desitjat el mateix pintor en vida. La mostra, que no té vocació antològica, tindrà dos escenaris: tota la planta baixa de l’Alfolí de la Sal i la biblioteca, ja que s’ha tingut en compte que Pujolboira havia col·laborat intensament il·lustrant llibres. A l’Alfolí de la Sal s’hi podran veure més acrílics, obres de paper, guaixos, gravats i es mostrarà algun projecte a mig acabar. L’exhibició de les peces s’acompanya també de l’edició d’un catàleg que ara s’està acabant de concretar.
Al cap de poc temps que el pintor moris, els responsables de Cultura de l’Escala ja es van interessar per tirar endavant aquesta exposició. Però aleshores es va precipitar tot i va arribar el confinament. El projecte, que té el suport absolut de la família, s’ha reprès ara i així l‘exposició es converteix en la primera després de la seva desaparició.
- De presó a jardí: compte enrere per a l'obertura d'una gran zona verda a Figueres
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el jove desaparegut a Roses ha perdut l'armilla i s'hauria enfonsat
- Així és l'anunci d'Estrella Damm 2026: s'ha rodat a l'Empordà i el protagonitzen moltes cares conegudes
- Anna Gayolà: de fer el Camino de Santiago a gestionar un petit alberg per a pelegrins
- Puigdemont, el papa Lleó XIV a la Sagrada Família i Junts
- Un aventurer fa més de 200 quilòmetres en bici per comprar Taps de Cadaqués: 'A la meva mare li venia de gust tastar-los
- Reindustrialitzar l'Empordà: trens i fàbriques per acompanyar el turisme
- Les multes de 1.000 euros que rebran a la bústia milers de conductors després del que va passar el 2025: sancions fermes amb pèrdua de punts