Vacances d’estiu 2022, un temps per gaudir-lo plenament
Molts ajuntaments treballen per garantir una oferta de casals equitativa i amb igualtat d’oportunitats

Els casals fomenten la relació i la igualtat / Emporda.info
Emporda.info
Els ajuntaments tornen a demostrar el seu compromís, i aportant el suport tècnic, material i econòmic, treballen perquè nens i joves disposin d’una oferta prou àmplia i diversa per garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats al conjunt de les activitats educatives i de lleure que s’organitzen al territori.
El món local s’està abocant a preparar l’oferta d’oci en temps de vacances per a nens i joves. En aquests moments, molts ajuntaments ja compten amb un ampli catàleg de recursos i serveis d’estiu i dissenyen activitats, aporten ajudes i cedeixen espais i materials a les entitats de lleure i esportives dels seus municipis, a més de donar suport a les famílies perquè puguin conciliar la vida laboral i familiar.
Habilitats i valors
«Les vacances no han de ser un període en què no es faci res», manifesta la psicòloga Gabriela Garralón, i assenyala que, encara que les maneres de diversió han canviat, els nens i les nenes han de fer activitats que fomentin habilitats i valors com l’amistat i la socialització. Un espai ideal per promoure’ls són els casals i els campaments d’estiu. Gabriela Garralón insta els pares a buscar activitats per als mesos de juliol i agost «sempre tenint en compte» l’edat i les aptituds dels nens i de les nenes.
A banda d’aquelles activitats que les famílies considerin importants per al gaudi estival, l’aprenentatge i l’oci dels nens i també dels adolescents, aquest període de vacances també és un bon moment per fomentar el gust per la lectura, sortir i descobrir la natura i jugar a l’aire lliure, socialitzar i, per què no, descansar.
- Catalunya busca 30.000 joves per suplir la jubilació de funcionaris ‘boomers’: «En una empresa guanyaria més, però per conciliació i motivació prefereixo l’Administració»
- La Seguretat Social es posa seriosa: obliga a retornar la pensió als jubilats que treballin sense avisar
- Un càmping de l'Empordà, escollit com el millor d'Espanya als ACSI Awards 2026
- VÍDEO | Un ibis migrador fa una aturada històrica a l'Alt quan la reintroducció tot just acaba d'arrencar
- El Meteocat activa avisos per pluges torrencials i temps violent a l'Alt Empordà i adverteix de possibles inundacions
- Pat Ubach: 'Portava anys dient a les meves filles que han d'aconseguir els seus somnis i jo no ho estava intentant, fins ara
- M'han robat a la zona de rentat de cotxes de l'Elefant Blau de Figueres a plena llum del sol
- Maria Àngels Giralt, venedora de l'ONCE: 'La renovada pujada del Castell de Figueres durà sort