Dimecres. Quasi a les 10 de la nit, hora prevista d'inici de la segona funció de l'òpera 'Madama Butterfly', la cua d'espectadors arribava a mig camí de la porta d'accès al Castell de Peralada. La pluja havia fet acte de presència i l'organització anunciava per megafonia, i en diferents llengües, que la funció es retardava vint minuts per "acondicionar" el pati de butaques. Estoïcament, tots els assistents van esperar l'obertura de portes. La funció s'ho valia. L'estrena d'aquesta versió de Madama Butterfly, signada per Joan Anton Rechi i ambientada en una Nagasaki devastada per la Segona Guerra Mundial, va tenir una gran acollida dos dies abans, al mateix escenari. Per aquest motiu, l'expectació era màxima.

Passats aquests vint minuts, el públic es va anar acomodant als seus seients tot col·locant-se els preceptius plàstics protectors, facilitats per l'organització, davant la possible amenaça de pluja. El teló va aixecar-se vora les 11 de la nit i l'espectacle, deliciós, es va iniciar. Passada més de mitja hora de l'inici, les gotes i el vent fred es van intensificar. El públic va aguantar, però, quasi un quart d'hora més protegits sota els plàstics sense perdre's ni un moment de l'espectacle ja que tant el mestre Dan Ettinger com la Bilbao Orkestra Sinfonika van tocar fins l'última nota sota la pluja. A deu minuts de cloure's la primera part, el teló es va baixar sobtadament i l'organització va anunciar per megafonia que l'espectacle quedava interrumput. Bona part del públic va optar per marxar mentre d'altre encara esperava que la pluja aminorés i l'òpera es reprengués. No va succeïr. L'organització va anul·lar definitivament la funció. En un comunicat fet públic posteriorment, els organitzadors van anunciar el retorn de l'import íntegre de les entrades a través dels mateixos canals de compra.