Figueres
Ha mort Joan Paradís, l'ànima més lliure de la pintura empordanesa
Tenia 77 anys i havia reaparegut feia pocs mesos en una exposició a la galeria Ventós de Figueres

Joan Paradís, durant la inauguració de l'exposició a Figueres / EDUARD MARTÍ
CRISTINA VILÀ
L'artista empordanès, potser, més lliure de tots, Joan Paradís, ha mort aquest dilluns als 77 anys d'edat. Es dona la circumstància que, aquest passat novembre, Paradís (1941-2019) havia reaparegut amb una gran exposició a la galeria Ventós de Figueres on mostrava la seva producció més recent i el reafirmava com un gran creador. La galerista Lola Ventós, molt afectada per la notícia de la seva mort, ha explicat que arran de l'exposició «Paradís se sentia content perquè estava essent reconegut com artista». En aquest sentit, encara els seus quadres es troben penjats a les parets de la galeria ja que l'exposició no es clourà fins al 28 de gener. La idea és que aquesta mateixa exposició s'inauguri el proper dissabte 2 de febrer a Ca l'Anita de Roses. «Ell ho volia així i li feia molta il·lusió», ha comentat Ventós.
El condol a la família es fa aquest dimarts, de 3 a 4 de la tarda, i s'ha previst una missa, el mateix dia, a les 5 de la tarda, al tanatori de la Funerària Vicens de Figueres.
- Canvi d’hora a Espanya: ja se sap quan serà el canvi a l’horari d’hivern
- Maica García, la campiona olímpica que el Sabadell ha descartat després de ser mare: «És molt dolorós. Amb el meu embaràs, el meu contracte s’havia de prorrogar. La llei s’ha de complir»
- Paula (23 anys): «He durat un dia a la feina per voluntat pròpia. No em quedaré en un lloc que no m’agrada»
- La Síndica rebutja suspendre sortides i colònies escolars: 'No podem reduir les oportunitats de l’alumnat
- El vídeo viral de Macarena Gómez, 'La que se avecina', defensant Ceuta a Figueres: 'Espanya no es ven
- Elionor agita la Carles III
- L’arribada d’un front plujós suavitzarà les temperatures
- Defuncions del 8 de setembre de 2026 a l'Alt Empordà