Cuixart celebra l'absolució d'Òmnium pel vídeo que un guàrdia civil va denunciar per fer servir la seva veu
L'agent de la Guàrdia Civil va presentar un recurs després que al novembre de 2020 el Jutjat de Primera Instància 57 de Barcelona desestimés el seu cas
Europa Press
El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha celebrat que l'Audiència de Barcelona hagi ratificat la sentència que absol l'entitat en el cas de l'agent de la Guàrdia Civil que va reclamar condemnar-la per vulnerar el dret a la pròpia imatge en fer servir en un vídeo l'enregistrament de la seva veu en declarar en el judici de l'1-O.
L'agent de la Guàrdia Civil va presentar un recurs després que al novembre de 2020 el Jutjat de Primera Instància 57 de Barcelona desestimés el seu cas per "fer prevaler el dret a la informació per sobre del dret a la pròpia imatge del policia", ha explicat l'entitat en un comunicat.
L'entitat ha assegurat que la sentència defensa que, "a tot moment, Òmnium Cultural va fer servir el seu dret a la llibertat d'expressió, un dret fonamental que cal protegir".
- Viu en un camió camperitzat de 12 metres quadrats ('amb garatge per a moto inclòs') i no paga hipoteca, aigua ni llum
- Un militar figuerenc va iniciar la Guerra Civil espanyola el 16 de juliol de 1936
- La princesa Elionor i la infanta Sofia visiten les ruïnes d'Empúries a l'Escala
- Pedro Porro, de recórrer la banda amb el Peralada a jugar la final del Mundial
- Aquestes són les 5 carreres universitàries amb els sous més alts tres anys després de graduar-se
- La Fira del Formatge de Lladó, present a la visita reial a Empúries
- Una cinquantena de persones tallen l'accés a les ruïnes d'Empúries per protestar contra la visita de la família reial
- La DGT multa amb 500 euros i retira fins a sis punts per fer aquest gest tan habitual (i perillós) a les carreteres aquest estiu