Un grup d'experts recomana a la UE adoptar definitivament l'horari d'hivern
Els rellotges s'endarreriran una hora la matinada de diumenge

El d'avui podria ser el penúltim canvi d'hora d'hivern / EFE
ACN
La matinada d'aquest diumenge es canvia l'hora i quan siguin les tres s'haurà d'endarrerir el rellotge a les dues. El canvi a l'horari d'hivern podria ser el penúltim si finalment s'aplica la decisió que va prendre el 2019 el Parlament Europeu per acabar amb l'adopció, cada primavera, de l'horari d'estiu. Aquesta setmana, un grup d'experts, en el marc de la 'Time Use Week' ha demanat al Consell de la Unió Europea acabar amb el canvi d'hora. Per facilitar la seva posada en marxa ha elaborat un pla de transició per tal d'establir zones horàries naturals de forma permanent a Europa. Proposen que Bèlgica, França, Grècia, Irlanda, Luxemburg, Holanda, Portugal i Espanya endarrereixin els seus rellotges per últim cop a la tardor del 2023.
Els d'experts que plantegen un pla de dos passos. En el primer, tots els països de la UE eliminarien el canvi d'hora durant la primavera i mantindrien l'horari d'hivern. El segon pas només seria necessari per als estats que no es trobarien encara a la seva zona horària natural. Concretament, Bèlgica, França, Grècia, Irlanda, Luxemburg, Holanda, Portugal i Espanya endarreririen els seus rellotges per últim cop a la tardor del 2023.
- Un error en les pensions permet a milers de jubilats cobrar fins a 14.000 euros
- El consell d'un metge: 'Menjar sardines és de les millors coses que pots fer pel teu cervell
- Joan Dausà: 'Quan vaig veure Rosalía fent el confessionari, em vaig dir 'bravo!'
- Aquest és el restaurant preferit d'Alexia Putellas a la Costa Brava
- Bones notícies per als jubilats: si cuides els teus nets, pots cobrar més cada mes
- El 20% dels diagnòstics de càncer de mama són en realitat lesions precanceroses: 'Es tracta innecessàriament un nombre molt alt de dones
- Els millors plans pel cap de setmana del 18 i 19 d'abril de 2026 a l'Alt Empordà
- Mor l’actriu Nadia Farès després d’una setmana en coma per un accident en una piscina