El festival Girona en Moviment sacomiada aquest any amb una nit espectacular de dansa, on tota la recaptació va destinada a la Fundació Oncolliga Girona, per a lajuda al malalt de càncer i els seus familiars. Una nit explosiva de moviment amb coreografies innovadores.
Tongues
Ballet de Barcelona
Un joc constant de contrastos entre moviments extravagants i sensuals, claror i foscor, materialisme i espiritualitat. Una obra profundament humana sobre lentesa i lempatia, en relació rigorosa amb la musicalitat duna selecció barroca i contemporània, a vegades hipnòtica, transcendint fronteres entre la dansa i la teatralitat, i amb una coreografia que demana una exigència física extrema als ballarins.
Coreografia: David Rodriguez i Luke Prunty
Ballarins/es: Anibal Caballero, Estela Coll, Clara del Cerro, Anna Ishii, Mikiya Kakehashi, Akane Kogure, Heyler Lameda, Reo Morikawa, Carlos Renedo, Lisa-Marie Vervoort, Juan José Alacid, Ricardo Bravo, Hitoe Nakatamari, Mai Namba, Natsumi Tsuruta.
Disseny vestuari i escenografia: David Rodriguez i Luke Prunty
Director tècnic: Sergio Gracia
Música: Steve Reich, Zoë Keating, Hasse, Vivaldi
Direcció Ballet de Barcelona: Chase Johnsey i Carlos Renedo
Durada de la peça: 35 minuts.
Carències
Eyan Dance Company
Un peça de dansa contemporània que destaca per la seva profunda emotivitat i que té un missatge de crítica social imprès en cada moviment. L'espectacle descriu el camí emocional duna nena innocent en el qual es reflexiona sobre la carència de valors que presentem avui com a individus i que presenta la nostra societat actual.
Direcció i producció: Andrea Sala
Ballarins/es: Greta Peral, Ricardo Bravo, Aina Hauck, Carlos García, Berta Pascual, Claudia Gonzalez, Camila Rodríguez, Francesco Palmitesta, Berta Martínez.
Música: Fakear Nomine i Ibeyi
Direcció Eyan Dance Company: Andrea Sala
Durada de la peça: 45 minuts.
Casa d'àngels
Estrena mundial pel festival Girona en Moviment. Aquest és un extracte d'una peça coreogràfica més llarga que tracta sobre com percebem els nostres àngels, i que està inspirada en textos de Mercè Rodoreda.
I damunt de les veus que venien de lluny i no s'entenia què deien, es va aixecar un cant d'àngels, però un cant d'àngels enrabiats que renyaven la gent i els explicaven que estaven davant de les ànimes de tots els soldats morts a la guerra i el cant deia que miressin el mal que s'havia fet perquè tots resessin per acabar amb el mal. Mercè Rodoreda, Capítol XXXV de La plaça del Diamant.
Coreografia i interpretació: Alba Nadal, Luke Prunty, David Rodriguez.
Música: Vivaldi
Durada: 8 minuts