El Fòrum Gastronòmic Ciutat torna a Figueres amb més expositors i activitats
Del 3 al 5 d'octubre, el certamen reunirà productors, restauradors i artesans agroalimentaris per posar en valor la cuina empordanesa

El Fòrum Gastronòmic de Figueres, l'any passat. / Carles Palacio

La Rambla de Figueres acollirà del 3 al 5 d’octubre la segona edició del Fòrum Gastronòmic Ciutat, un certamen gratuït i obert a tots els públics que enguany creix en expositors i amplia horaris per arribar a tots els públics: divendres a partir de les 5 de la tarda i fins a les 11 de la nit, dissabte des de les 10 del matí i fins a les 11 de la nit i diumenge de 10 del matí a les 5 de la tarda.
L’esdeveniment, organitzat per Incatis amb la col·laboració de l’Ajuntament de Figueres, reunirà productors, restauradors i artesans agroalimentaris en una fira de caràcter popular que vol acostar la gastronomia al públic i posar en valor la cuina empordanesa.
El Fòrum Gastronòmic tindrà diversos espais oberts al públic. L’escenari principal acollirà les ponències de restauradors i productors del territori, i en un altre més petit, amb una capacitat d’una trentena de persones, s’hi portaran a terme les presentacions de diferents productes empordanesos de Girona Excel·lent. En els dos espais es podran degustar aquells aliments que s’hi presentin.
Degustacions, concursos i altres activitats
Durant tres dies, el Fòrum Gastronòmic Ciutat oferirà un programa variat amb demostracions culinàries en directe a càrrec de xefs reconeguts com ara Mateu Casañas, Javi Martínez o Guillem Gavilán, que compartiran receptes i tècniques mentre preparen plats que els assistents podran degustar al moment. Per gaudir d’aquesta experiència, caldrà adquirir un tiquet de 5 euros disponible a www.forumgastrociutat.cat. Aquest tiquet dona accés al tast del plat cuinat durant la sessió seleccionada.

El Fòrum Gastronòmic Figueres, l'any passat. / Carles Palacio
El programa es completarà amb degustacions de productes de proximitat, concursos i un ampli mercat d’expositors, on els visitants podran conèixer de primera mà els productors i adquirir-ne els productes. A més, la Rambla acollirà una zona de tast ampliada, on el públic podrà comprar tiquets i gaudir d’àpats en un ambient festiu i popular.
Després de l’èxit de la primera edició, que va reunir milers de persones el 2024, Figueres es prepara per viure una nova festa de la gastronomia i del producte local.
Via: Diari de Girona
- Una persona pateix un infart a la Pujada del Castell de Figueres i és evacuada en helicòpter
- Un maletí d'eines Parkside de 80 peces per menys de 30 euros, al Lidl a partir de l'11 de setembre
- La tornada de Ramon Pellicer i l’adeu de Marc Ribas marquen la nova temporada de 3Cat
- Els metges inspectors de la Seguretat Social denuncien retards de 770 dies en les baixes: «Són les xifres més altes de la història»
- Els metges catalans convoquen una vaga indefinida a partir de l’octubre: «La gent està farta que el sistema se sostingui pel nostre sobreesforç»
- El vídeo viral de Macarena Gómez, 'La que se avecina', defensant Ceuta a Figueres: 'Espanya no es ven
- La Síndica rebutja suspendre sortides i colònies escolars: 'No podem reduir les oportunitats de l’alumnat
- Figueres donarà la Fulla de Figuera a Karina Gibert i a l’Associació de Malalts d’Alzheimer en el Dia de Ciutat