Estalvi
Què consumeix més: el ventilador de sostre, el de peu o l'aire condicionat?
Així augmentarà la factura de la llum si els tens encesos tota la nit

Davant les altes temperatures se solen utilitzar aquests electrodomèstics. / Shutterstock
Emma Ferrara
Dormir és una cosa essencial per tenir una bona salut. No obstant això, hi ha situacions en les quals es fa impossible dormir bé. Una d'elles és en ple estiu quan les altes temperatures no et deixen descansar i es fa molt difícil agafar el son.
Davant aquesta situació, la majoria opten per usar l'aire condicionat o el ventilador, sigui de sostre o de peu, però molts es pregunten quant augmentarà la factura de la llum si els tens encesos tota la nit.
A 'Más Vale Tarde' han volgut resoldre els dubtes i el periodista José María Camarero ha explicat que l'aire condicionat és "el que més refresca", però que és el que més consumeix, ja que tenir-lo encès durant vuit hores pot costar dos euros la nit: "La factura de llum d'una llar està en els 50-60 € al mes, per la qual cosa fer servir l'aire duplicaria el cost de la factura".
L'informador ha comentat que el ventilador de peu portàtil "dona pel que dona", que bàsicament és moure l'aire que hi ha a l'habitació. No obstant això, si l'aire és calent, "no és la millor opció". No obstant això, és una opció econòmica, ja que les vuit hores de la nit poden costar 0,05 euros al dia, que ascendiria a 1,5 euros al mes.
Tant la geògrafa i responsable del departament de meteorologia de la Sexta, Joanna Ivars, com Camarero, han assegurat que el ventilador de sostre és "una de les millors opcions que hi ha" i la nit pot costar uns 0,02 euros, la qual cosa suposa 0,60 euros al mes.
- Viu en un camió camperitzat de 12 metres quadrats ('amb garatge per a moto inclòs') i no paga hipoteca, aigua ni llum
- Un militar figuerenc va iniciar la Guerra Civil espanyola el 16 de juliol de 1936
- La princesa Elionor i la infanta Sofia visiten les ruïnes d'Empúries a l'Escala
- Pedro Porro, de recórrer la banda amb el Peralada a jugar la final del Mundial
- Aquestes són les 5 carreres universitàries amb els sous més alts tres anys després de graduar-se
- La Fira del Formatge de Lladó, present a la visita reial a Empúries
- Una cinquantena de persones tallen l'accés a les ruïnes d'Empúries per protestar contra la visita de la família reial
- La DGT multa amb 500 euros i retira fins a sis punts per fer aquest gest tan habitual (i perillós) a les carreteres aquest estiu
