Els Mossos d'Esquadra alerten d'un increment del cibercrim. En concret, tenen detectades campanyes actives per segrestar dades a canvi d'un rescat econòmic, així com estafes fent-se passar per empreses, entitats bancàries o organitzacions per aconseguir dades o informació confidencial, incloent comptes bancaris i claus secretes.
S'aprofiten de l'increment del teletreball i de la necessitat d'obtenir informació sobre el coronavirus per accedir a ordinadors d'empreses o particulars. Els Mossos recomanen que s'incrementin les mesures de seguretat i es desconfiïn dels correus electrònics, missatges de mòbil i informacions que no provinguin d'organismes i entitats governamentals o oficials.
L'increment massiu del teletreball i de l'ús particular de dispositius electrònics s'ha convertit en una finestra d'oportunitat per a aquests delinqüents, que han vist la possibilitat d'obtenir dades de caràcter empresarial, privades o de targetes i comptes bancaris.
Les principals amenaces detectades fins al moment consisteixen en les següents campanyes fraudulentes: