Escassetat per Pasqua
Preocupació a Nestlé per les 12 tones de xocolates KitKat robades: "Ens estem coordinant amb la policia"
El camió està desaparegut des de dissabte: va sortir d’Itàlia i es dirigia a Polònia

Una xocolatina Kitkat de Nestlé. / FABRICE COFFRINI
El gegant alimentari suís Nestlé va confirmar diumenge passat el robatori d’un gran carregament de barretes de xocolata KitKat. Segons va explicar l’empresa, un camió que transportava 413.793 unitats de la nova gamma va desaparèixer mentre cobria el trajecte entre centres de producció i distribució. En total, la mercaderia sostreta tenia un pes de 12 tones.
La companyia va advertir que aquest incident podria provocar escassetat a les botigues abans de Setmana Santa, una època en què la xocolata adquireix un protagonisme especial en molts països europeus. En aquest sentit, va lamentar que els consumidors "podrien tenir dificultats per trobar les seves xocolates preferides abans de Pasqua". L’empresa també va recórrer a l’humor diumenge en afirmar que, tot i que "sempre animem la gent a fer una pausa amb KitKat", en aquest cas "s’han pres el missatge massa literalment i s’han 'agafat un descans' amb més de 12 tones de la nostra xocolata".
Sense rastre del camió
El camió robat havia sortit del centre d’Itàlia i es dirigia a Polònia, amb la missió de distribuir les barretes als països del recorregut. KitKat no ha especificat en quin punt exacte va desaparèixer la mercaderia, però aquest dimarts va confirmar que tant el vehicle com la càrrega continuen sense aparèixer.
Fins ara, la marca havia assenyalat que "les investigacions continuen en estreta col·laboració amb les autoritats locals i els socis de la cadena de subministrament". Aquest dimarts, però, va afegir a la xarxa social X que "ens estem coordinant amb la policia i els nostres col·laboradors per localitzar aquests KitKats desapareguts".
KitKat també ha advertit que les barretes robades "podrien entrar en canals de venda no oficials als mercats europeus". A més, ha assenyalat que és possible rastrejar els productes sostrets escanejant els codis de lot únics que figuren a cada barreta. "Si es troba una coincidència, el sistema proporcionarà instruccions clares sobre com alertar KitKat, que després compartirà les proves de manera adequada", va indicar l’empresa.
- La Seguretat Social es posa seriosa: obliga a retornar la pensió als jubilats que treballin sense avisar
- Joan Dausà: 'Quan vaig veure Rosalía fent el confessionari, em vaig dir 'bravo!'
- Rafa Domínguez, jubilat: 'D'una pensió de 740 euros me n'han tret 81 de cop
- El consell d'un metge: 'Menjar sardines és de les millors coses que pots fer pel teu cervell
- La història de Joan Vinyes, el capellà de l'Escala que va penjar els hàbits per amor en plena postguerra
- Dones al mar del Cap de Creus: Elena Manera i Pat Bros expliquen la seva lluita al timó d'un ofici en perill d'extinció
- Guadalupe, restauradora de mobles antics: 'Les deixalles d'alguns són els meus tresors
- Mossegades, esgarrapades, coces, banyades, estrès... els veterinaris volen ser declarats una professió de risc
