Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Successos

Un amic de l’ingressat a l’UCI per l’atropellament al camp del RCD Espanyol: “És una temptativa d’assassinat en tota regla”

L'home, de 41 anys, està en coma induït per un coàgul al cap

VÍDEO | El moment de la detenció de la dona que va causar l'atropellament múltiple a Cornellà

Redacció

Redacció

Redacció

Barcelona

L’atropellament múltiple a aficionats a prop de l’estadi del RCD Espanyol poc abans de començar el partit entre el RCD Espanyol i el FC Barcelona es va saldar amb 17 persones ferides de diversa consideració. Encara que la majoria són lesions de caràcter lleu o menys greu, un home de 41 anys està ingressat a la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital de Bellvitge, en coma induït per un coàgul al cap.

La víctima de l’atropellament va quedar inconscient després de ser envestida i allà se li va induir el coma per pal·liar el traumatisme cranioencefàlic. L’home és professor i té un fill d’un any d’edat.

Aquest divendres a la tarda, el programa radiofònic Pericos Marca va parlar amb Carlos Oliva, conseller de Vox al Consell Municipal del Districte de Sarrià-Sant Gervasi a Barcelona, amic de l’aficionat de l’Espanyol que es troba a l’UCI. El mateix Oliva també era allà i va patir una lesió lleu a la cama a causa de l’atropellament.

“Es va prioritzar persones amb danys lleus”

En declaracions al programa de Radio Marca, Oliva ha manifestat que “els responsables han de pagar els plats trencats de tot aquest crim”. “Tant la responsable primera que és aquesta persona com els errors que hi pogués haver dels Mossos d’Esquadra i de l’atenció mèdica. Es va prioritzar persones amb danys lleus a extremitats abans que, per exemple, aquest amic meu que va tenir una contusió de primer nivell al crani i no se’l va atendre i no se’l van endur fins passades una hora i mitja”, denuncia.

“Estem davant d’una temptativa d’assassinat en tota regla”, manifesta Oliva, que assegura que hi va haver “més de 30 persones atropellades”. Al seu amic, explica, el cotxe “el va arrossegar durant més de 20 metres, va quedar a terra, immobilitzat i ensangonat i va perdre el coneixement”.

Oliva també va manifestar que “la major part de la informació que s’ha facilitat des dels mitjans de comunicació i Mossos és fraudulenta”. “Això dels ferits lleus va ser una excusa perquè el partit es pogués celebrar. No va ser un accident, es va fer de forma deliberada”, afegeix.

“Caldrà veure les responsabilitats de l’Espanyol”

L’incident va tenir lloc a les 21:02 h a l’avinguda del Baix Llobregat de Cornellà, davant del RCDE Stadium. Segons fonts policials, la conductora d’un Peugeot blanc va atropellar 17 persones, que van resultar ferides de diversa consideració. Altres tres ferits continuen hospitalitzats en diferents centres, mentre que la resta ja han estat donats d’alta. Els Mossos apunten que la conductora, una dona de 34 anys, havia accedit amb el cotxe a aquest carrer, que estava obert, però ple d’aficionats que es dirigien a l’estadi amb motiu del derbi barceloní. En accedir amb el seu vehicle al vial massificat, els aficionats l’haurien envoltada i increpat, cosa que hauria pogut provocar que la dona s’alterés i accelerés.

Oliva explica que quan les persones van assetjar el cotxe perquè s’aturés la dona ja havia atropellat una noia primer. “La reacció de la dona va ser accelerar i endur-se per davant totes les persones, estem davant d’una temptativa d’assassinat en tota regla i portarem això fins al final perquè ho pagui amb escreix”, expressa.

“La policia només es va preocupar per mantenir la integritat de l’autora d’aquest crim. Caldrà veure les responsabilitats de l’Espanyol per no defensar els seus socis en aquesta circumstància. Si hagués passat al camp dels altres estic segur que el partit no s’hauria jugat”, conclou.

Tracking Pixel Contents