Estafa
Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
La dona, de 43 anys, va ser detinguda el passat 5 de maig, acusada per la Unitat d'Investigació de Rubí dels delictes d'apropiació indeguda i falsificació de document públic, oficial o mercantil

Lluminosos i part posterior i lateral d’un vehicle policial dels Mossos d’Esquadra. / Albert Segura
Els Mossos d'Esquadra han detingut la responsable d’una administració de finques de Rubí (Vallès Occidental) acusada d’apropiar-se indegudament de 256.246 euros de catorze comunitats de veïns d’aquesta localitat, mitjançant transferències des dels seus comptes bancaris per a despeses que no havien estat autoritzades.
Segons ha informat aquest dimarts la policia catalana en un comunicat, la dona, de 43 anys, va ser detinguda el passat 5 de maig, acusada per la Unitat d’Investigació de Rubí dels delictes d’apropiació indeguda i falsificació de document públic, oficial o mercantil.
Va ser la presidenta d’una comunitat de veïns de Rubí qui va destapar el cas, en acudir el passat 27 de febrer a una comissaria dels Mossos per denunciar que l’administradora que gestionava la seva comunitat s’havia apropiat de 118.438 euros. La dona va alertar els Mossos que sospitava que la denunciada podria haver estafat altres comunitats de veïns.
Els Mossos van iniciar aleshores una investigació en la qual van comprovar que hi havia un total de 20 comunitats de veïns afectades, totes a Rubí: en 14 d’aquestes, la detinguda suposadament s’havia apropiat de diners –256.246 euros en total–, mentre que a les altres sis només s’hauria quedat documentació.
Segons els Mossos, per quedar-se amb els diners, l’administradora feia transferències directament des dels comptes corrents de les comunitats de veïns, sense que les partides corresponguessin a cap despesa real de les comunitats i sense autorització dels presidents.
- La terrassa del Dynàmic: oposar-se a tot
- Maribel deixa Barcelona per crear una comunitat autosuficient en plena natura: «És bo compartir la vida amb altres persones»
- Viu en un camió camperitzat de 12 metres quadrats ('amb garatge per a moto inclòs') i no paga hipoteca, aigua ni llum
- Fabio Fernández, de l'Uruguai: 'La propietària em va dir que no podia empadronar-me
- Fèlix Llorens: «L’Ajuntament de Roses està a prop d’un col·lapse institucional, com tots»
- Agenda del 17 al 23 d'agost a l'Alt Empordà
- Portbou reclama que 's'acceleri' la investigació del cas del bomber voluntari detingut per l'incendi al municipi el 2023
- Els Mossos enxampen dues persones que havien sostret productes per valor de 393 euros de tres supermercats
