Figueres
A presó els dos germans detinguts a Figueres acusats de gihadisme
Difonien vídeos de com fabricar explosius o apunyalar civils

Operació policial antiterrorista a Figueres / Carme Vila
DDG
El jutge de l'Audiència Nacional Ismael Moreno ha enviat avui a presó els dos germans detinguts dimarts passat a Figueres per la seva presumpta vinculació al Dáesh i per incitar de manera directa a perpetrar atemptats a Espanya.
Els dos germans detinguts dimarts a Figueres, l´arrestat a Parla (Madrid) i una quarta persona detinguda a Tànger (Marroc) havien passat aquest matí a disposició del jutge de l´Audiència Nacional Ismael Moreno investigats per la seva presumpta vinculació amb l´organització terrorista Daesh.
Segons va informar el Ministeri d´Interior, els quatre van ser detinguts per suposar una «perillosa amenaça per incitar de manera directa la comissió d´atemptats a Espanya».
Els dos homes, de 30 i 31 anys, de nacionalitat marroquina i veïns de Figueres, van ser detinguts per la Policia Nacional el cinc de desembre acusats de difondre propaganda gihadista. Se´ls van trobar 400 publicacions on explicaven com fabricar explosius o apunyalar civils i que difonien a través de les xarxes. En la mateixa operació coordinada amb el Marroc es va detenir una persona a Parla dedicada a captar adeptes i una quarta al Marroc, considerat un perillós membre de l´organització.
- Aquests són els països més segurs en cas de Guerra Mundial
- Un error en les pensions permet ara a milers de jubilats cobrar fins a 14.000 euros
- Comença el condicionament del terreny per al nou Mercadona de la zona comercial de Vilatenim
- Navata vol adquirir el castell del segle XIII per frenar el seu deteriorament, protegir-lo i potenciar el patrimoni local
- Compte si tens gos o gat: Europa aprova una nova llei amb data límit per complir-la
- Una start-up de Figueres llegeix el cervell en temps real amb un sensor assequible i revoluciona la salut mental
- Vuit joves marroquins, detinguts per insultar i agredir persones que feien el Ramadà en una mesquita de Manresa
- Dani el Rojo, d'atracador de bancs a xofer de Messi i escriptor: 'La policia es guanyava la vida amb nosaltres quedant-se part dels diners