Son
Així és la migdiada perfecta per a la salut, segons un estudi espanyol avalat per Harvard
Un estudi calcula els minuts de son ideals per a la nostra salut

Dormir bé és cabdal per tenir un bon dia. / Freepik
Un grup d’investigadors de Mèxic, Espanya i els Estats Units han publicat un estudi sobre la relació entre les migdiades i l’obesitat per validar si les característiques del son i els factors de l’estil de vida de la persona influeixen en la malaltia i la síndrome metabòlica.
Els resultats indiquen que les persones acostumades a fer migdiades llargues, de més de 30 minuts, solien tenir valors més alts d’IMC, glucosa en dejú, pressió arterial sistòlica... Tot i que les persones amb una migdiada curta (menys de mitja hora) sí que van tenir més bons resultats que aquells que no dormien. Per la qual cosa, de l’estudi se’n pot deduir que la migdiada ideal és de menys de 30 minuts.

La migdiada ideal és de menys de 30 minuts. / CCO
Els investigadors conclouen que fumar, els retards en els horaris de son i alimentació nocturns i més ingesta d’energia abans de la migdiada tenen més relació amb l’obesitat que el temps de son.
"En analitzar les possibles diferències entre les tres categories de migdiada i els factors de l’estil de vida relacionats amb l’obesitat, les dades van mostrar que aquells que habitualment dormien migdiades llargues fumaven amb més freqüència i retardaven conductes com els àpats, l’activitat física i el son", descriuen els investigadors.
- La Seguretat Social es posa seriosa: obliga a retornar la pensió als jubilats que treballin sense avisar
- Carme Noguera, la dona més longeva d'Espanya als 111 anys: 'M'agradava prendre una cerveseta i fumar-nos uns cigarrets amb les meves companyes
- L'advocat laboralista Sebastián Ramírez: 'No entreguis la baixa voluntària, presenta l'autoacomiadament
- La Fundació Art&Paraula recupera un oliverar a Espolla i el transforma en una biblioteca lliure i de muntanya
- Grison i la seva rutina dolç-salat: 'Vaig perdre al voltant de deu quilos
- Unes obres permeten descobrir dues esglésies visigodes dels segles VII i IX al Mas Montjoi de Baix de Roses
- Una motxilla amagada a l’Empordà: un enigma que es reactiva trenta anys després, des de l’Equador
- Una dona de 61 anys planta cara al seu exmarit i aconsegueix una pensió de 1.400 euros tot i estar 24 anys sense treballar
