Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Avís de l'Aemps

Retiren del mercat una colònia infantil

L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris alerta de la presència de components sense etiquetar

Productes d'higiène infantil, en una imatge d'arxiu.

Productes d'higiène infantil, en una imatge d'arxiu. / Freepik

Europa Press

L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps) ha informat aquesta setmana del cessament de comercialització, la retirada del mercat i la recuperació de diversos lots en diferents formats d'una colònia per a nens, després de detectar-se la presència de l'al·lergen alcohol benzílic en una concentració superior al 0,001% sense figurar en l'etiquetatge del producte.

Segons ha detallat l'Aemps, adscrita al Ministeri de Sanitat, el reglament sobre productes cosmètics estableix que certs al·lèrgens han d'aparèixer declarats en l'etiquetatge sempre que la seva concentració superi el 0,001%, ja que l'ús del producte podria suposar un risc greu per a la salut de persones sensibilitzades.

Colònia per als "més petits de casa"

Els productes afectats són els lots EY26KID en format 125 ml, EY27KID en format 125 ml, EY28KID en format 125 ml, EY29KID en format 125 ml, EY30KID en format 125 ml, EY32KID en format 125 ml, EY33KID en format 125 ml, EY34KID en format 125 ml, Y515KID en format 50 ml, Y516KID en format 50 ml, PY29KID en format 15 ml, PY30KID en format 15 ml i PY31KID en format 15 ml de la colònia Yodeyma Kids, una fragància "unisex especialment ideada per a les mares i els més petits de casa", segons descriu l'empresa fabricant, Andromeda Manufacturing.

L'agència ha indicat que aquesta companyia ja ha iniciat la retirada del producte dels punts de venda, així com la recuperació dels cosmètics adquirits per les persones usuàries.

Comprovació

L'Aemps ha recomanat a les persones que hagin adquirit aquest producte que comprovin el número de lot que figura a l'envàs i, en cas de coincidir amb un dels afectats, no l'utilitzin i el retornin al punt de compra o s'adrecin a l'empresa responsable.

Pel que fa als punts de venda, l'agència ha demanat que revisin els seus productes, tant els que tenen a la venda com els que tenen al magatzem i, en cas de disposar d'unitats dels lots afectats, les retirin i es posin en contacte amb l'empresa responsable.

Tracking Pixel Contents