DANA
Banco Santander se suma a l'onada de solidaritat amb els damnificats per la DANA de València
Atenent la urgència, l'entitat ha donat dos milions d'euros i ha engegat diferents mesures adreçades a ajudar els més necessitats. Gràcies a l'abast de la xarxa ha aconseguit recaptar més de 10 milions d'euros en només 5 dies que aniran destinats a les ONG que actuen sobre el terreny.

Danys causats per la DANA / Redacció
Empordà
Els terribles efectes causats per la DANA a tot l'Est d'Espanya, i que han colpejat amb especial virulència la província de València, han esglaiat tothom. Des de fa una setmana, centenars d'imatges i testimonis han provocat la consternació, primer, i una onada de solidaritat, després, dirigida cap a les persones que han perdut els éssers estimats, les cases i els negocis.
Com la resta de la societat espanyola i altres empreses, Banco Santander s'ha bolcat amb els milers de persones damnificades per aquesta catàstrofe. I per això, l'entitat fa una crida per continuar amb l'extraordinària col·laboració ciutadana que, gràcies a la capil·laritat i penetració de la xarxa del banc a tot el territori nacional, ja ha aconseguit recaptar 12,5 milions d'euros a través dels números de compte facilitats per l’entitat. Aquests fons aniran dirigits a donar suport a diverses ONG que estan actuant sobre el terreny.
Des d'aquests números de compte, es pot fer qualsevol aportació:
- * Càritas: ES45 0049 1892 6421 1055 3738 - BIZUM: 10480
- * Creu Roja: ES44 0049 0001 5321 1002 2225 – BIZUM 33512
Banco Santander també ha posat en marxa una sèrie de mesures encaminades a ajudar de manera directa les persones que pitjor ho estan passant pels efectes derivats de la DANA. Entre elles, per exemple, hi ha la donació de 2 milions d'euros per ajudar els damnificats i la decisió, a més, d'igualar les aportacions que faci cadascun dels empleats.
De la mateixa manera, l'entitat ha desplegat el protocol d'actuació d'assegurances per a esdeveniments climatològics extraordinaris, per ajudar els que tenen assegurança de llar en tots els tràmits pertinents des del primer moment. Tot i que la majoria dels sinistres ocasionats per aquesta DANA són objecte de cobertura per part del Consorci de Compensació d'Assegurances, fora de l'àmbit contractual de la pòlissa de l'assegurança de la llar, el banc s'hi ha posat en contacte per facilitar-los els tràmits amb el Consorci, a més d'un telèfon d'atenció 24 hores (91.343.58.70) i comunicació per WhatsApp, app i alternatives digitals per a la resolució el sinistre.
Igualment, pel que fa als productes de negocis, Santander | MAPFRE (Multirriesgo Comercio & Pimes, Responsabilidad Civil i Ciberseguro), s'han habilitat els telèfons d'atenció 24 hores 900 81 08 55 i 91 836 61 69. També s'està contactant amb els agricultors i ramaders afectats per poder avançar les indemnitzacions d’Agroseguro. Els telèfons de contacte de Caser-Agroseguro són 91 590 96 84 i 902 45 45 95.
Banco Santander està ajudant també aquells que no són clients de l'entitat eliminant les comissions als caixers de la província de València i tampoc cobrarà als seus clients quan treguin efectiu d'altres entitats. Un primer càlcul parla de 15.000 clients que ja s'han pogut beneficiar d'aquesta mesura, tant als caixers com als terminals punt de venda disponibles als comerços.
A més, l'entitat està treballant per substituir com més aviat millor els automòbils danyats que el banc finança a través del seu departament de rènting i s'ha ampliat l'estoc per oferir als clients que no poden utilitzar els seus vehicles, amb l'objectiu de tenir 1.000 cotxes disponibles de forma immediata.
Aquestes són només algunes de les mesures que Banco Santander està posant en marxa per mitigar el dany econòmic que persones, empresaris, autònoms i comerços estan patint per les pèrdues ocasionades per la terrible DANA que ha colpejat tan durament zones de Castella-la Manxa, Andalusia, Catalunya i, sobretot, la província de València.
- Viu en un camió camperitzat de 12 metres quadrats ('amb garatge per a moto inclòs') i no paga hipoteca, aigua ni llum
- Portbou reclama que 's'acceleri' la investigació del cas del bomber voluntari detingut per l'incendi al municipi el 2023
- Maribel deixa Barcelona per crear una comunitat autosuficient en plena natura: «És bo compartir la vida amb altres persones»
- Devolucions diàries a la frontera de la Jonquera: «Ens falten mans i recursos per atendre les persones amb dignitat»
- Una nit diferent: compartir sopar amb Javier Cercas al jardí de l'històric Mas Generós, a Fonteta
- Els Mossos enxampen dues persones que havien sostret productes per valor de 393 euros de tres supermercats
- El Cortal Avinyó: el tresor modernista dels Barraquer als Aiguamolls de l’Empordà, a la venda per 3,9 M€
- Els informadors ambientals de la Generalitat atenen gairebé 400.000 persones en espais naturals entre juny i juliol