Opinió
Sobre la prova pilot per "posar ordre" a les comunitats de veïns: "Els que se suposa que neden en l'abundància no paguen"
Una carta de Joan Ribas Arboledas, de Roses
______________
Vols enviar una carta del lector a l'EMPORDÀ? T'expliquem com fer-ho

Signatura de conveni entre l'Agència d'Habitatge i el CAFGi per impulsar la prova pilot a uns vint edificis de la Generalitat a les comarques gironines per "posar ordre" a les comunitats de veïns. / Marina López
"Prova pilot a diversos edificis de la Generalitat del sector Oest de Figueres per 'posar ordre' a les comunitats de veïns. En total, s'actuarà a una vintena de blocs de les comarques gironines. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha exposat que, per exemple, es vetllarà perquè l'ascensor funcioni i hi hagi llum a l'escala, evitant possibles fraus elèctrics o ocupacions. L'objectiu és acabar ampliant-ho a tota Catalunya".
Senyor director, senyora consellera: ja els puc dir que no és un objectiu fàcil. I faran falta mecanismes jurídics complementaris. Parlo des de Roses sobre una vessant, el finançament.
Quan comprem el pis, preguntem pel cost aproximat de la quota de la Comunitat. "Entre 40 i 50 euros mensuals", ens va dir el venedor. Després vam veure que es tractava del doble i d'un truc de venedor, però ja havíem signat.
Vegem, en la nostra comunitat de veïns som sis pisos de propietaris i un local comercial. Quatre pisos els ocupa gent jubilada; un, una assalariada, i dos, empresaris. Tenim llum a l'escala i ascensor, però s'ha de pagar. Ara, intentin encertar qui són els morosos.
Sí, senyores i senyors, queda clar que resulta més satisfactori lliscar-se pel tobogan de l'ostentació que el sacrifici d'haver de saldar els deutes contrets. Saben vostès que sempre són els mateixos propietaris els que incompleixen els seus compromisos de pagament? És curiós, els millors vehicles per enfosquir els majors morosos.
Sabem que el secret per enriquir-se és ingressar molt i gastar poc. També existeix la variant de gastar, però no pagar. I una d'intermèdia: pagar, però l'últim dia.
Sens dubte, existeixen les classes socials. Els que se suposa que tenen escassos recursos paguen religiosament. Els que se suposa que neden en l'abundància no paguen. És així com poden gaudir de cotxes de gamma alta i riure's dels "desgraciats", "passant" de deutes.
Senyor director, senyora Paneque, creguin-me si els dic que tot això passa a Roses, no és un assaig literari.
- Estrenen el documental sobre la Bíblia de Sant Pere de Rodes, amb Lluís Roura i Narcís Bardalet com a protagonistes
- Autopista col·lapsada a l'Emporda: el debat dels peatges a l'AP-7
- Una dona haurà de retornar 22.918 euros d’una pensió per tenir el fill empadronat a casa
- El poble de l'Empordà on es refugia Sergio Dalma: té poc més de 130 habitants i forma part del triangle dalinià
- Les multes de 1.000 euros que rebran a la bústia milers de conductors després del que va passar el 2025: sancions fermes amb pèrdua de punts
- Viu amb un avi de 102 anys i fa sis anys que no paga lloguer per una decisió que pocs entenen
- Un jubilat cobra una pensió de 900 euros al mes després de 22 anys treballant: 'Em van fer la jubilació d’acord amb el que havia cotitzat
- “Ser alcaldessa de l’Escala és la il·lusió de la meva vida”
