Televisió
Els dos pobles de l'Alt Empordà que han participat a 'El Grand Prix' de TVE
El programa torna el 13 de juliol, però enguany no hi participarà cap municipi ni de la comarca

Grand Prix el 2004. / RTVE
El concurs El Grand Prix del Verano de La1 torna a ser notícia aquest estiu. I és que, després que ara fa tres anys es recuperés el programa, després de 18 anys sense emetre's, enguany torna a repetir a la graella de la programació. El programa s'estrena el dilluns 13 de juliol, a les 21.45 hores hores, amb Ramón García, Ramontxu, com a presentador, acompanyat del periodista Gorka Rodríguez, i amb la participació de l'elàstic i divertit Wilbur i la banyuda Vaqueta. A més, es recupera la prova clàssica de la 'Cucanya'.
El Grand Prix del Verano d'enguany enfrontarà 12 pobles de tot Espanya, entre els quals hi haurà Polinyà com a representant de Catalunya. En aquesta edició, però, no hi participarà cap municipi ni de l'Alt Empordà. Ara bé, sabies que en la primera etapa del Grand Prix hi van participar veïns de dos municipis de l'Alt Empordà.
Es tracta de Llers i Vilamalla, que es van desplaçar fins a Madrid per a competir-hi. El 2004, Llers es va proclamar sotscampió de la Gran Final, per darrere Falces (Navarra), i es va emportar un botí de 15.000 euros. A més, a la final van guanyar un lot de 500 bombetes valorat en 8.200 euros, sumades a les que ja havien obtingut a la fase prèvia. El municipi llersenc, que tenia Carles Fortiana com a alcalde, va comptar amb l'actiu Mar Saura com a padrina.
Cinc anys abans, el 1999, hi va participar Vilamalla. En aquest cas, el municipi que aleshores tenia com a alcalde Ferran Prat va tenir com a padrins Andrés Caparrós i Elsa Anka. Vilamalla es va endur, com a premi, un lot de bombetes valorades en més d'un milió de pessetes.
Edició 2026
Enguany, al concurs hi participen 12 pobles. Són els següents:
- Polinyà (Catalunya)
- Altura (Comunitat Valenciana)
- Balanegra (Andalusia)
- Blanca (Regió de Múrcia)
- Cantalejo (Castella i Lleó)
- Muros (Galícia)
- Pradejón (La Rioja)
- Pravia (Astúries)
- Quintanar del Rey (Castella-la Manxa)
- San Juan de la Rambla (Illes Canàries)
- Serranillos del Valle (Comunitat de Madrid)
- Zumarraga (País Basc)
Les quatre que aconsegueixin millor puntuació es classificaran per a les dues semifinals. I el poble que guanyi en cadascuna d’elles accedirà a la gran final. A cada entrega, els veïns estaran acompanyats pels seus padrins i padrines, que no dubtaran a donar el millor de si mateixos participant en els jocs.
- Té 39 anys i viu sol en un poble abandonat que lluita per salvar-lo de l'oblit: 'El meu pare estimava molt aquesta terra
- L’Orquestra Di-Versiones i Els Catarres captiven milers de persones a la tercera Bertranada Fest
- La galeria Cadaqués deixa de funcionar aquest estiu: Huc Malla busca 'agafar una mica d'aire' després de 23 anys
- Víctor Rojas, pastor del cap de Creus amb 700 ovelles: 'Els incendis s'apaguen a l'hivern gestionant el territori, no a l'estiu
- Troben una de les llagostes més rares i protegides de Catalunya a la Garriga d'Empordà
- Defuncions del 20 de juliol de 2026 a l'Alt Empordà
- Mor Nuri Trias, dama del teatre figuerenc i una ferma defensora del país
- Agenda del 20 al 26 de juliol a l'Alt Empordà