Figueres
'Un país mágico' de La 2 mostra la magia de Figueres i Cadaqués
El programa de televisió dirigit i presentat per l'il·lusionista Miguel de Lucas dedica el seu darrer episodi a l'Alt Empordà

El figuerenc Karlus Soler fent un truc de màgia pel programa dins del Castell de Sant Ferran / RTVE
Emporda.info
Figueres i Cadaqués han sigut les protagonistes del darrer episodi emès d'Un país mágico, programa de RTVE. El director i presentador, l'il·lusionista Miguel de Lucas, s'ha traslladat a l'Alt Empordà per recórrer els llocs més emblemàtics de l'univers dalinià. Durant el capítol, que es va poder veure aquest diumenge a La 2, es parla amb personatges reconeguts a la zona com l'arqueòloga i historiadora Anna Maria Puig, les guies turístiques Bel Bellvehí i Mercè Donat, o l'historiador i regidor de l'Ajuntament de Figueres, Alfons Martínez. Tots ells acompanyen al presentador per diferents espais de la capital de l'Alt Empordà i d'"un dels pobles més singulars de la Costa Brava" - com defineix Cadaqués la veu en off de l'episodi - mostrant el patrimoni artístic i històric de les dues poblacions.
Entre les visites als llocs més destacats, el mag i clown figuerenc Karlus Soler comparteix un truc de màgia des del Castell de Sant Ferran i la presidenta del Foment de la Sardana Pep Ventura, Montserrat Mauné, ensenya com ballar sardanes davant del monument homenatge a Pep Ventura.
El capítol dedicat a Figueres i Cadaqués va registrar bones dades d'audiència. Segons l'agència especialitzada en audiències de televisió Dos30', el programa d'aquest diumenge va aconseguir un 3,4% de share i 432.000 espectadors. Se situa un +3,9% per sobre de la mitjana de la cadena. Es pot veure a la plataforma online RTVE Play.
- L'alcaldessa de Cadaqués nega tenir un pis turístic il·legal i deixa clar que no plegarà
- La Guàrdia Civil avisa: aquesta maniobra a les rotondes et pot costar 500 euros i 6 punts del carnet de conduir
- L'ACA augmenta l'alliberament d'aigua al pantà de Darnius-Boadella davant la previsió de fortes pluges
- La runa del càmping Pous de Figueres genera l'efecte crida d'abocaments descontrolats a tocar l'N-IIa
- Surten a la llum pel·lícules inèdites en Super8 que reviuen la Roses dels anys 70
- Ceigrup-Finques Company s'integra a la plataforma immobiliària Housfy
- “Els éssers humans som tots iguals, tots necessitem i tenim dret a un Beland, un lloc on estar segurs”
- Santi Vila: “Companys de Junts que m’havien considerat un botifler m’han trucat per dir-me que van ser injustos”