’El caso Figo’
Netflix anuncia per sorpresa l’estrena d’un documental sobre el fitxatge de Figo pel Reial Madrid
La pel·lícula analitza un dels traspassos més polèmics de la història del futbol.

El cas Figo
Redacció Yotele
Netflix ha anunciat aquest dijous per sorpresa l’estrena de ’El caso Figo: el fichaje del siglo’, una pel·lícula documental que analitzarà un dels traspassos més polèmics de la història del futbol.
Aquesta producció, que estarà disponible a partir del 25 d’agost, exposarà per primera vegada els testimonis en profunditat dels principals protagonistes dues dècades després: Luís Figo, que va fitxar pel Barcelona el 1995 per marxar al Reial Madrid 5 anys després; José Veiga, agent de Figo durant la major part de la seva carrera i la figura que va negociar l’acord, i Florentino Pérez, que va començar la presidència amb l’audaç traspàs.
«M’identificava amb els valors del club, els defensava a mort. Se’m veia com un més», comenta Luís Figo en el tràiler del documental: «Tanta gent ha parlat sense saber, però la veritable història la tinc jo perquè jo en soc el protagonista». Unes paraules similars utilitza el president del Reial Madrid: «Soc el protagonista i tot el que explicaré és el que va passar».
’El caso Figo: El fichaje del siglo’ és el resultat d’una profunda tasca d’investigació amb més de 30 hores d’entrevistes als 12 principals participants. El documental recull els testimonis d’algunes de les figures més rellevants del futbol espanyol, com Joan Gaspart, Paulo Futre, Pep Guardiola, Roberto Carlos, Fernando Hierro, Jorge Valdano, José Ramón de la Morena, José Félix Díaz o Toni Frieros.
El títol, produït per Pitch Productions i dirigit per David Tryhorn i Ben Nicholas, conté arxius mai vistos a Espanya i Portugal, incloent imatges de la col·lecció personal de Figo durant l’etapa a Barcelona i les seves vacances a Sardenya l’estiu del 2000.
- Salvament Marítim rescata una barca de pesca de Roses a la deriva
- S'incendia per segon cop en menys d'un mes un pis del carrer Tapis de Figueres
- “No som policies, però estem per ajudar i la gent ho agraeix i se sent protegida”
- El Govern va demanar a Adif que comuniqués per carta que les vies eren segures per pressionar Renfe i evitar el col·lapse
- El pantà de Darnius-Boadella supera el 90%, el màxim des del 2020
- Figueres aconsegueix estudis superiors de música impulsats per EUMES
- Els millors plans pel cap de setmana del 24 i 25 de gener a l'Alt Empordà
- Un 'miracle' va atenuar una tragèdia ferroviària a Figueres el 1974