Per a un dels àpats de la setmana, avui us proposem una recepta senzilla, una amanida de llenties amb vinagreta de mostassa.

Per començar, cal coure les llenties i deixar-les refredar. També podeu fer servir un pot de llenties ja bullides, si teniu pressa. El següent pas serà pelar i trossejar les verdures seleccionades, excepte la carrota, que en comptes de trossejar-la, la ratllarem. Un cop tallats els ingredients, cal preparar la vinagreta.

En un bol es posa la mostassa i es va afegint l'oli a poc a poc amb un batedor de varetes en moviments circulars, cosa que permetrà anar emulsionant i lligant la barreja.

A continuació, i mentre es continua batent, s'afegeix el vinagre i es posa sal i pebre a gust de cadascú. Agafeu un plat i barregeu-hi les llenties amb les verdures i afegiu-hi la vinagreta. Removeu tot bé i ja tindreu a punt l'amanida de llenties amb vinagreta de mostassa. I si veieu que us quedareu amb gana, podeu acompanyar el plat amb un ou ferrat.

Ingredients

Llenties 300 grams

Alvocat 2 peces

Tomata 2 peces

Carrota 1 peça

Ceba 1 peça

Carbassó 1 peça

Oli d'oliva, vinagra, sal, pebre i mostassa Al gust