Plans
Agenda de l'1 al 7 de juny a l'Alt Empordà
Us oferim una selecció dels actes més interessants que es fan a la comarca

Fira de la cirera de Terrades. / SANTI COLL

Us oferim una selecció de les activitats més interessants que es fan aquesta setmana a l'Alt Empordà com, per exemple, concerts, obres de teatre, fires i festes majors, exposicions, etc.
ACTES DESTACATS DE LA SETMANA
- Ruta del Tast Surrealista a Figueres
- IX Cicle de Cançó Popular Arrel Salero a l'Escala
- Hola Estiu Roses
- Tardes literàries a Vilafant
- Fira dels indians a Cadaqués
- Cicle Recòndit a Espolla
- Sardinada popular a l'Escala
- Actes previs del 51è Aplec de l'Escala
- Quan Vilabertran era una festa
- IX Fira del Vermut i de productes de la terra a Viladamat
- XXI Fira Corpus a Borrassà
- 51è Aplec de la sardana a l'Escala
- Festa del Corpus a Figueres
- Mercat de segona mà a Llançà
- XXIX Trobada de puntaires a Llançà
- XXXII Mostra floral- Festivitat de Corpus a Llançà
- 18a Fira dels oficis Artesans a Sant Miquel de Fluvià
- XXIX Fira-Mercat de la cirera a Terrades
- 2a edició Matinal Romana. Festa del Corpus a Vila-sacra
🗓️ DILLUNS 1 DE JUNY
FORTIÀ
Berenar ball amb Sharazan Duet On: Centre agrícola i social Quan: A les 18 h.
LLANÇÀ
Expositor temàtic Biblioteques amb DO: Vi i gastronomia. Amb motiu del projecte de la Generalitat que porta la cultura del vi, com a un tret distintiu i autòcton del territori, a les biblioteques públiques de Catalunya. La biblioteca oferirà una selecció de llibres, còmics, DVD i altres materials sobre el tema del vi i la gastronomia. On: Sala d’adults i, sala infantil de la Biblioteca Pere Caldres Quan: De l'1 al 13 de juny.
Organitzem l’estiu plegats. Espai participatiu per començar a preparar la programació d’estiu de l’Espai Jove. Vine a compartir idees, propostes i activitats que t’agradaria fer. On: Espai Jove Quan: A les 17 h.
🗓️ DIMARTS 2 DE JUNY
CADAQUÉS
Concert de guitarra amb Tom Hodgkinson On: Església de Santa Maria Quan: A les 21 h.
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
Mediterranean Guitar Festival. Marc Segura, tribut a Paco de Lucía On: Basílica de Santa Maria Quan: A les 21 h. Preu: 15 €. Tiquet VIP, 2 primeres files, 20 €.
FIGUERES
Festa de l’Arbre. Hi participaran 180 alumnes de 4t de primària de quatre escoles (Institut Escola Josep Pous i Pagès, Escola Salvador Dalí, Escola Cor de Maria i Escola Anicet de Pagès i de Puig). Amb activitats de gimcana i trencaclosques On: Parc de les Aigües Quan: De 9.30 a 12 h.
Deu maneres de dir-te que t'estimo. Taller d'acompanyament a la criança per a mares i pares d'infants entre 0 i 3 anys. On: Espai Cívic Teatre Bon Pastor Quan: A les 16 h.
Projecció de la pel·lícula La Grazia en VOSE. País: Itàlia 2025. Idioma: Italià. Drama. 133 minuts. Guió i direcció: Paolo Sorrentino Intèrprets: Toni Servillo, Anna Ferzetti Sinopsi: Mariano De Santis, president (fictici) de la República italiana, és un veterà polític demòcrata, humanista i catòlic, que de sobte comença a dubtar sobre diverses decisions importants que ha de prendre, especialment sobre si aprova o no una llei d’eutanàsia, plantejant-se un gran dilema moral. On: Catcinemes Quan: A les 20.30 h.
LLANÇÀ
Punt de trobada - Espai digital. Tens dubtes del mòbil, aplicacions i altres funcions del telèfon? Vine a resoldre’ls! On: Casa Marly (2a planta) Quan: A les 17.30 h.
SANT PERE PESCADOR
Taller de pintar fusta. Taller de pintura sobre fusta a càrrec de Ludis. Activitat recomanada de 2 a 12 anys. On: Biblioteca Quan: a les 17 h.
🗓️ DIMECRES 3 DE JUNY
BÀSCARA
Donació de sang On: Sala Municipal Quan: De 17 a 21 h.
BORRASSÀ
Ball amb Joan Altarriba On: Sala Ateneu Quan: A les 18 h.
FIGUERES
Festa de presentació de la Ruta del Tast Surrealista. Degustacions i música en directe amb Sunmorenao Duo de Bananna Beach On: Plaça Catalunya Quan: A les 19 h. Més informació aquí
LLANÇÀ
Punt d’informació a la ciutadania projecte BarMar. Stand informatiu del projecte europeu BarMar, corresponent a la futura interconnexió europea d’hidrogen verd entre Barcelona i Marsella On: Plaça Major Quan: De 9 a 13 h.
SAI LGBTIQ+. Servei per informar, acompanyar i sensibilitzar sobre l’orientació sexual, l’expressió i la identitat de gènere i per prevenir la LGBTI-fòbia. Atén tant a persones LGBTI+ com al seu entorn i a professionals. On: Espai Jove Quan: De 17 a 19 h.
🗓️ DIJOUS 4 DE JUNY
L’ESCALA
Docs del Mes - Projecció de Gen_ VOSC. País: Itàlia 2025. Idioma: Italià. Drama. Transexualitat. 104 minuts. Guió i direcció: Gianluca Matarrese Sinopsi: A l'hospital públic Niguarda de Milà, el poc convencional doctor Bini lidera una missió valenta supervisant futurs pares que se sotmeten a la fecundació in vitro i els processos de persones que busquen reconciliar els seus cossos amb la seva identitat de gènere. Ell navega entre les restriccions imposades per un govern conservador i un mercat agressiu ansiós per convertir els cossos en mercaderia.. On: Alfolí de la Sal Quan: A les 19 h.
FIGUERES
Ruta del Tast Surrealista. 20 establiments oferiran una tapa d’inspiració surrealista maridada amb una copa de vi de la DO Empordà per 4 euros i 6 restaurants prepararan menús per 35 euros On: Diversos establiments de restauració Quan: el 4 al 14 de juny.
Projecte «Nòmada energètic» per assessorar els ciutadans en matèria energètica On: Plaça Catalunya Quan: De 9 a 13 h.
Presentació del llibre No te olvides de escribir. La familia García Lorca en sus cartas, de Víctor Fernández On: Museu del Joguet de Catalunya Quan: A les 19 h.
Inici dels tastets temàtics com a prèvia de la 5a Fira Degustació de la Cervesa Artesana de l’Alt Empordà. Menú maridat amb cerveses de l’Alt Empordà i vuit plats On: Boga Gastrotaberna Quan: A les 20.30 h.
Projecció de la pel·lícula La Grazia en VOSE. País: Itàlia 2025. Idioma: Italià. Drama. 133 minuts. Guió i direcció: Paolo Sorrentino Intèrprets: Toni Servillo, Anna Ferzetti Sinopsi: Mariano De Santis, president (fictici) de la República italiana, és un veterà polític demòcrata, humanista i catòlic, que de sobte comença a dubtar sobre diverses decisions importants que ha de prendre, especialment sobre si aprova o no una llei d’eutanàsia, plantejant-se un gran dilema moral. On: Catcinemes Quan: A les 20.30 h.
LA JONQUERA
Conferència. La família Bosch de la Trinxeria. Patrimoni i política, a càrrec de Lluís Serrano On: Can Laporta Quan: A les 19 h.
LLANÇÀ
Gala Ràdio 2n i 3r d’ESO de l’INS Llançà On: Sala d’actes de la Casa de Cultura Quan: De 9.15 a 11.30 h.
Dinamització al pati de l’INS Llançà On: Institut de Llançà Quan: De 10.15 a 10.35 h.
Cuina de Llotja i tradició marinera. Demostració culinària amb tast dedicada al lluç, guiada pel cuiner Jordi Dalmau (restaurant Sumac de Roses) i Jordi Fulcarà, patró major de la Confraria de Pescadors de Llançà. Una experiència que connecta cuina, producte i cultura marinera, dinamitzada per Àgata Albero On: Espai GastroMar (Casa del Mar) Quan: A les 19 h. Preu: Gratuït. Places limitades! Inscripcions: hola@inspiragastronomia.com
ROSES
Cicle Biblioteques amb DO. Xerrada Gaziel comentat, sobre la vida i obra de l’autor, amb lectura dramatitzada dels seus textos. A càrrec de Miquel Martin i Olga Cercós On: Biblioteca Quan: A les 19.30 h.
Projecció de Madama Butterfly, des de l’Sferisteri Opera Festival de Macerata On: Cinemes Roses Quan: A les 20.25 h.
VILAFANT
Xerrada diversitat de comiats al final de la vida, a càrrec de Som provisionals On: La Rectoria Quan: A les 17 h.
🗓️ DIVENDRES 5 DE JUNY
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
Cicle de xerrades. «Drets de les Persones Grans». Què és el cohabitatge cooperatiu sènior?, a càrrec Josep M. Ricart de Walden XXI-Sostre Cívic On: Capella del Convent de Santa Clara Quan: A les 19 h.
L’ESCALA
IX Cicle de Cançó Popular Arrel Salero. De Calaix, Diuen, diuen, diuen... On: Alfolí de la Sal Quan: A les 20 h. Preu: 5 €.
FIGUERES
Nova sessió del CEBA. IA sense fum: què està passant realment i com et pot ajudar en el teu negoci, a càrrec d’Albert Alemany (cofundador de les empreses tecnològiques Avantiam i Clockio), Laia Dulcet (consultora i formadora especialista en aplicació d’IA a les empreses) i Marc Duran (emprenedor i mentor, expert en eines digitals i automatització) On: Centre de Formació Integral Ferran Sunyer Quan: De 18 a 20 h.
Club de lectura experimental coordinat per Albert Carol Cartes d’amor, de Virginia Woolf i Vita Sackville-West, en conversa amb Mireia Vidal-Conte, traductora de l’obra. Participació oberta. On: Biblioteca Fages de Climent Quan: A les 18.30 h.
Per commemorar el Dia Mundial del Medi Ambient, conversa entre l’artista Josep Piñol i el filòsof i assagista Eudard Espluga sobre l’obra Evitada. Moderada per l’escriptora Cristina Masanés On: Museu de l’Empordà Quan: A les 19 h.
Inici dels tastets temàtics com a prèvia de la 5a Fira Degustació de la Cervesa Artesana de l'Alt Empordà. Tast de cinc cerveses de Cervesa de Roses On: A la Casa Natal Salvador Dalí Quan: A les 19 h.
Conferència. Federico García Lorca: 90è aniversari de la mort. Del silenci al reconeixement, a càrrec de Josep Maria Oroval On: Seu provisional del Casino Menestral Quan: A les 19.30 h.
Representació de l'espectacle L'entrevista antològica, tres relats de Roald Dahl adaptats al teatre amb La Funcional Teatre On: Auditori Caputxins Quan: A les 20 h.
LA JONQUERA
Concert de final de curs del projecte I-Música On: Societat Unió Jonquerenca Quan: A les 18 h.
Inauguració de l’exposició Agde, el camp dels catalans (1939-1042) On: Museu Memorial de l’Exili Quan: A les 18.30 h.
LLANÇÀ
Glops d’història: sabors amagats del vi antic. Xerrada amb tast a cegues a càrrec de Kuanam. Biblioteques amb DO 2026: Vi i gastronomia. Activitat sensorial que explora el vi i el most a la Roma antiga a través d’una xerrada i un tast a cegues. Proposta emmarcada dins els actes dels 25 anys de la Biblioteca Pere Calders (2001-2026). On: Espai Pi (Casa de Cultura) Quan: A les 18.30 h. Cal inscripció prèvia (majors de 18 anys)
Tirada nocturna a Llançà On: Al Camp de Tir. Preu inscripció: 15 € (sense sopar) i 25 € (amb sopar). Cal fer inscripció prèvia al tel. 633 42 72 64
- Sopar Quan: A les 21 h.
- Tirada (25 plats mini fosso) Quan: A les 22 h.
PALAU-SAVERDERA
Presentació del llibre Memòria dibuixada. Presó de Yeserias (1974-1975), de Roser Rius Camps. Amb la presència de l’autora juntament amb Isabel M. Cortada On: Centre cívic Quan: A les 19 h.
PERALADA
Presentació del llibre Alfons de Batlle. Mestre Empordanès, de Xavier Martí i Ylla On: Sala de Sant Domènec Quan: A les 19.30 h.
ROSES
Hola Estiu Roses. Tastets gastronòmics i música en viu On: Passeig Marítim Quan: Del 5 al 7 de juny
Taula rodona. El paper de les càtedres de la UdG en la protecció i difusió del patrimoni arqueològic i històric On: Ca l’Anita Quan: A les 17.30 h.
Festival fi de curs de l’Escola de dansa Sara Garcia On: Teatre Municipal Quan: A les 20 h. Preu: 8 €.
VILAFANT
Tardes literàries. Presentació del llibre Converses de sobretaula al Motel, amb la participació dels autors del llibre Joan Armangué i Xavier Febrés, i la periodsita Anna Punsí. On: El Cau Quan: A les 19 h.
🗓️ DISSABTE 6 DE JUNY
ALBANYÀ
Romeria al santuari de la Mare de Déu del Mont. Missa i Ofrena a la Mare de Déu On: Al santuari Quan: A les 12 h.
L’ARMENTERA
Donació de sang On: Llar de jubilats Quan: De 10 a 14 h.
BORRASSÀ
Festa de Corpus. Sopar On: Espai Cal Governador Quan: A les 21 h.
CADAQUÉS
Fira d’Indians de Cadaqués Quan: Tot el dia.
Pedra seca: camí de cala Nans On: Camí de cala Nans Quan: A les 9 h.
Homenatge de la vila de Cadaqués a l’artista Fina Miralles. Presentació dels llibres: Cadaqués es meu refugi, i Llum i reflex, de Fina Miralles On: Teatre Art i Joia Quan: A les 11.30 h.
Xerrada Misteris de fusta, paper i ferro, durant l'exposició Fusta-paper-ferro, de Jordi Baró, Zina López, Catherine Luton, Quim Vila Torrens On: Galeria Marges-U Quan: A les 19 h.
CASTELLÓ D'EMPÚRIES
Visita guiada Castelló d’Empúries Capital Comtal On: Oficina Turisme Centre Històric Quan: A les 11 h.
ESPOLLA
Actuació de Maika Makovski. Dins el cicle Recòndit On: Cala Baró Quan: A les 21 h.
L’ESCALA
Sardinada Popular
- Arribada de la sardina On: A la Riba Quan: A les 11.30 h.
- Degustació Quan: A les 12 h. Preu: 3 €.
Inauguració de l'exposició Vanity Fair desembarca a l’Escala, retaule postmodern del pintor Gino Rubert On: Alfolí de la Sal Quan: A les 12 h.
Actes previs del 51è Aplec
- Conferència Víctor Català, Lluís Albert, les tradicions i la Sardana, a càrrec de la filòloga i estudiosa Irene Muñoz i Pairet On: Biblioteca Víctor Català Quan: A les 11 h.
- Visita guiada a l’exposició temporal Tribut a Josep Vicens, a càrrec de Jordi Gallegos i Córdoba On: Casa del Gavià Quan: A les 17 h.
- Ballets catalans, a càrrec del Grup de Danses La Farandola, del CER, dirigit per Montserrat Clos On: Plaça de la Sardana Quan: A les 18.30 h.
- Cercavila de vesprada amb la Colla Empòrion On: Passeig Lluís Albert Quan: A les 20.30 h.
- Doble ballada de sardanes On: La Riba Quan: A les 21.30 h.
FIGUERES
Taller «Pinta el teu estoig amb Posca» On: Abacus Quan: A les 11 h.
Inici dels tastets temàtics com a prèvia de la 5a Fira Degustació de la Cervesa Artesana de l'Alt Empordà
- "Xocobirra”, maridatge de cerveses Limbik amb el xocolater artesà figuerenc Arnau Triola On: Al Balcó del Mercat de la plaça Catalunya Quan: A les 11.30 h.
- Visita a l’obrador Rufa amb tast de cinc cerveses Quan: A les 18 h.
Presentació del llibre Montserrat Minobis i Puntunet. La veu que va desafiar el seu temps, de Jordi Jordà i Casademont. Amb la participació de l’autor i Jaume Guillamet, catedràtic emèrit de la UPF i membre de l’IEC On: Museu del Joguet de Catalunya Quan: A les 12 h.
Presentació del llibre La doble cara del gol. Del business al potrero, a càrrec del coach Carles Vilaseca en conversa amb la criminòloga esportiva Helena G. Amo On: Espai Cultural Bookman Quan: A les 18 h.
Representació de l'espectacle L'entrevista antològica, tres relats de Roald Dahl adaptats al teatre amb La Funcional Teatre On: Auditori Caputxins Quan: A les 20 h.
Aquesta nit anem al cinema! Sessió amb crispetes al terrat del Museu. Projecció d’Èrase una vez... (1950), de Josep Escobar i Alexandre Cirici Pellicer On: Museu del Joguet Quan: A les 21 h.
FORTIÀ
Sopar ball amb Sharazan Duet On: Casa Fortià Quan: A les 20.30 h.
LLANÇÀ
Club de Lectura Juvenil. Conduït per Esther Giró i Carla Cortés On: Platja de la Farella Quan: A les 11.30 h.
Inauguració de l’exposició Llançà: Un tribut al mar i a la seva gent. La mirada artística d’Agustí Masvidal i Salavert (1920-2000). Exposició d’obres realitzades al llarg de la vida de l’autor on podrem gaudir de racons, platges i marines del municipi de Llançà i, en especial, de retrats de la nostra gent de mar. On: Casa del Mar Quan: A les 12 h.
Espectacle de dansa Movies. A càrrec de l’Escola de Dansa X Dance Project On: Casa de Cultura Quan: 1a sessió: 17 h / 2a sessió: 19.30 h. Preu: 5 €.
XXXII Mostra floral - Festivitat del Corpus On: Capella del Port Quan: A les 18.30 h.
PALAU-SAVERDERA
Ball amb Blue Moon On: Centre cívic Quan: A les 17.30 h. Preu: 6 € (amb berenar).
ROSES
Hola Estiu Roses. Tastets gastronòmics i música en viu On: Passeig Marítim Quan: Del 5 al 7 de juny.
Presentació del llibre Aprendre de l’arquitectura tradicional. Cap de Creus, amb les autores Olga Muñoz i Marta Puiguriguer. Presentació, més visita a Mas Marès i tast de vins On: Mas Marès Quan: A les 10 h.
Petit cinema. Projecció de cinema infantil. A partir de 4 anys. On: Biblioteca Vicens Vives Quan: A les 11 h.
Espectacle de dansa La Bayadère, escola de dansa Jaume Deulofeu On: Teatre Municipal Quan: A les 20 h. Preu: 8 €.
VILABERTRAN
Quan Vilabertran era una festa. La història de Blanca d'Anjou
- Visita el campament de Jaume II el Just Quan: De 17 a 21 h.
- Recorregut teatralitzat On: Canònica de Vilabertran Quan: A les 18.30 i 20.30 h. Cal reservar.
VILADAMAT
IX Fira del vermut i de productes de la terra On: Plaça de l’1 d’octubre Quan: D’11 a 21 h.
- Obertura, amb vermutaires, cerveses, licors i productes de la terra Quan: A les 11 h.
- Actuació de l'esbart dansaire de la Societat Coral Erato de Figueres Quan: A les 12 h.
- Pregó a càrrec de Ruth Troyano Puig, autora del cicle de vuit llibres Retrats de vi i difusora de la cultura del vi Quan: A les 12.30 h.
- Actuació de Catcombo Quan: A les 12.45 h.
- Bombolles per a tothom Quan: A les 17.30 h.
- Actuació dels Sunset Rhythm Kings Quan: A les 19.30 h.
- Botifarrada popular Quan: A les 21 h.
VILAFANT
Festa del Còmic On: El Cau Quan: A les 11 h.
🗓️ DIUMENGE 7 DE JUNY
BORRASSÀ
XXI Fira Corpus Borrassà On: Nucli antic Quan: Tot el dia.
- Servei de bar a càrrec del Futbol Club Borrassà On: Espai Cal Governador Quan: De 10 a 14 h.
- Espai de jocs populars i tradicionals amb RSP Serveis On: Espai Cal Governador Quan: A les 11 h.
- Missa solemne, processó i sardanes amb la Cobla Foment del Montgrí On: A l'Església Quan: A les 12 h.
- Espectacle infantil de contes Kamishibai On: Espai Cal Governador Quan: A les 17.30 h.
- Catifes de flors, decoracions i ornamentacions florals On: Sala de l’Ateneu, Espai Cal Governador i carrers, places, balcons i entrades de les cases de Borrassà Quan: Tot el dia.
- Sopar a càrrec del Futbol Club Borrassà On: Espai Cal Governador Quan: A les 21 h.
CADAQUÉS
Fira d’Indians de Cadaqués Quan: Tot el dia
CAMALLERA
Ball amb Txic to Txic On: Pavelló Quan: A les 18 h.
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
Fira de Brocanters On: Plaça Joan Alsina Quan: De 9 a 14 h.
ENFARINA’t, descobreix l’Ecomuseu Farinera On: Ecomuseu Farinera Quan: A les 12 h. Preu: 5 €
L’ESCALA
Activitats al MAC-Empúries
- Jornada de Portes obertes Quan: De 10 a 18 h.
- Visita romana teatralitzada Quan: D’11 a 13 h. Preu: 6 €/persona (no inclou l’entrada al jaciment) . Menors de 8 anys gratuït.
Actes previs del 51è Aplec. El despertar de l’Aplec On: Plaça Catalunya Quan: A les 10 h.
51è Aplec de la Sardana de l’Escala, amb les cobles Ciutat de Girona, Els Rossinyolets i Bisbal Jove On: Plaça Catalunya Quan: De 10.30 a 19 h.
Cicle de Conferències Club Nàutic 2026. Presentació del llibre Llegendes de mar de la Costa Brava, a càrrec del seu autor Miquel Martín i Serra On: Sala nord Restaurant Bol Roig Quan: A les 19 h.
ESPOLLA
Ball amb Joan Sol On: Societat la Fraternal Quan: A les 18 h.
FIGUERES
Festa del Corpus
- Muntatge de catifes florals On: Al centre Quan: De 8 a 11 h.
- Catifes exposades al centre de la ciutat Quan: Fins a les 18.30 h.
- Els Gegants de Figueres donaran inici a la tradicional desfeta de catifes Quan: A les 18.30 h.
8a edició de la Convenció Soc Friki Soc Cultura. Un espai pensat per gaudir en comunitat de la cultura pop, el manga, l’anime, els videojocs, el cosplay, la ciència-ficció, el rol. On: Plaça Catalunya Quan: De 10 a 20 h.
Ball amb Juan Ramon On: Sala de Ball Erato Quan: A les 17.30 h.
Ball amb Frank Rojo On: Cercle Sport Figuerenc Quan: A les 17.30 h.
Representació de l'espectacle L'entrevista antològica, tres relats de Roald Dahl adaptats al teatre amb La Funcional Teatre On: Auditori Caputxins Quan: A les 18 h.
LA JONQUERA
Ball amb Raimon On: Sala Societat Unió Jonquerenca Quan: A les 17.30 h. Preu: 6 €.
LLANÇÀ
Mercat de 2a mà On: Pineda del Port Quan: De 8 a 14 h.
XXIX Trobada de Puntaires de Llançà On: Plaça Major Quan: A partir de les 10 h.
Les llegendes del mar. Coneix les llegendes del mar, els pescadors, els éssers fantàstics i les criatures del fons del mar passejant i sentint l’aigua, trepitjant la sorra i escoltant el que ens diu el mar. On: Platja de La Farella Quan: A les 11 h. Preu: Gratuït.
XXXII Mostra floral - Festivitat del Corpus On: Església Parroquial de Sant Vicenç Quan: A les 11 h.
Catifes pels voltants dels temples Quan: D’11 a 20 h.
Ball de saló amb Juan Ramon On: Can Marly Quan: A les 18 h.
MAÇANET DE CABRENYS
Concert del Cor de Cambra de la Diputació de Girona, sota la direcció d'Isabel Mantecón On: Església parroquial Quan: A les 12 h.
ROSES
Hola Estiu Roses. Tastets gastronòmics i música en viu On: Passeig Marítim Quan: Del 5 al 7 de juny.
XXXIV Festival de Dansa. L’Espai en Dansa de Castelló d’Empúries On: Teatre Municipal Quan: A les 18.30 h. Preu: 8 €.
SANT MIQUEL DE FLUVIÀ
18a Fira d’Oficis Artesans On: Nucli antic Quan: De 10 a 20 h.
- Inauguració amb Cornamúsica: música de danses tradicionals de tota Catalunya, en format itinerant On: Carrer Major Quan: A les 10.30 h.
- Taller de pintura a càrrec de David Martínez. On: Plaça Major. Quan: Tot el matí
- Visita guiada al Monestir Benedictí i el seu entorn. On: punt de trobada a la porta de l'Església Quan: A les 11 h.
- Taller conserva d'anxoves a càrrec de Tretze Cultura. On: Pati del Claustre Quan: A les 11 h.
- Cornamúsica: música itinerant. On: inici al carrer Major. Quan: A les 11.30 h.
- La Boia Teatre: espectacle familiar i taller de titelles. On: Pati del Claustre Quan: A les 11.30 h.
- Taller de nusos mariners a càrrec de Tretze Cultura. On: Zona del Monogràfic Quan: A les 12.30 h.
- Ball de bastons amb els Picots del Fluvià i els Capgrossos dels nens i nenes de l'Escola Vallgarriga. On: Inici al carrer Major Quan: A les 12.30 h.
- Cornamúsica: música itinerant. On: inici al carrer Major. Quan: A les 13.30 h.
- Dinar popular a càrrec de l'Associació Cultural La Gresca.On: Plaça Abat Oliba. Quan: A les 14 h.
- Cantada de sobretaula amb en Nasi Marco. On: Plaça Abat Oliba Quan: A les 15 h.
- Projecte Sèpia amb el biòleg Boris Weitzmann. On: Pati del Claustre. Quan: A les 16 h.
- Visita al Monestir. On: Punt de trobada a la porta de l'Església Quan: A les 17 h.
- Exposició i informació sobre els tipus d'art de pesca a càrrec de Jaume Caball, pescador jubilat i divulgador. On: Centre de visitants. Quan: Tot el dia
- Demostració d'oficis a càrrec dels artesans i artesanes participants Quan: Tot el dia
- Jocs de fusta per la mainada. On: A la pista. Quan: Tot el dia
- Pesca de peixos per la mainada. On: Al safareig. Quan: Tot el dia
- Instal·lació a la Riera, projecte del Centre Cívic amb la col·laboració de veïns i veïnes de totes les edats. On: la Riera. Quan: Tot el dia
- Exposició a càrrec de les senyores del Taller de Pintura i amb la col·laboració del Museu de l'Anxova i de la Sal. On: Sala de l'Abadia Quan: Tot el dia
- Parades dels veïns i veïnes amb manualitats, AFA Forn Romà, pastissos i té marroquí. On: Plaça Som del Poble. Quan: Tot el dia
TERRADES
XXIX Fira-Mercat de la cirera On: Nucli antic Quan: De 9 a 20 h.
- Sortida de la XIV Cursa de Muntanya Cirera de Terrades. Quan: A les 8:30.
- Mostra i venda de cireres dels diferents productors del municipi, artesania i producte de proximitat. On: Nucli antic Quan: De 9 a 20 h.
- Exposició de tractors antics a càrrec dels Amics del Tractor d’època. Quan: Matí i tarda.
- Inflables per a la mainada. On: Plaça Major. Quan: Durant tot el dia.
- Exposició de pintures de l’Associació de la Gent Gran de Figueres. On: Sala Polivalent. Quan: Matí i tarda.
- Exposició de quadres de diferents carrers i indrets del poble fets per la Dolors Dalmau. On: Sala de Ca la Lola. Quan: Durant tot el dia.
- Actuació dels Grallers de Llers. On: Pels carrers del poble. Quan: A les 10 h.
- Actuació de la Colla Castellera de Figueres. On: Plaça Major. Quan: A les 11.30.
- Actuació de Jaume Ibars. On: la Societat. Quan: A les 12.30.
- Actuació de Los Hijos de Julio. On: La Societat. Quan: A les 17.00.
VILABERTRAN
Ball amb Nou Trànsit On: Sala de Ball Quan: A les 18 h.
VILA-SACRA
2a edició Matinal Romana. Festa del Corpus On: Nucli antic Quan: D’11 a 14.15 h.
- Desfilada dels Armats Romans de Vila-sacra On: Pels carrers del municipi Quan: A les 11 h.
- Inscripcions als Jocs Romans, que començaran amb jocs de taula com el tres en ratlla o els trencaclosques d’Arquímedes. També es podrà participar disfressat de romà o romana i fotografiar-se amb els Armats Romans de Vila-sacra Quan: A les 12 h.
- Celebració de la Paraula Quan: A les 12 h.
- Es podran veure les catifes de flors fetes per l’Associació de Dones Quan: Durant el matí
- Activitats amb quatre Jocs Romans nous de competició Quan: A les 12.45 h.
- Finalitzaran els jocs i es farà una sardana-vermut per a tothom Quan: A les 13.45 h.
- Es repartiran els jocs de manualitats als participants i els premis als guanyadors Quan: A les 14 h.
- Fi de la Matinal Romana de Corpus Quan: A les 14.15 h.
- El Castell d'Orriols, abans hotel i restaurant de luxe, torna al mercat immobiliari: “És un problema tenir un edifici així tancat”
- Mor un jove de 18 anys en un accident a l'AP-7 a Llers
- És oficial: el Govern prohibeix a la DGT seguir la ubicació dels conductors que tinguin la balisa V16 connectada després de la nova mesura que ha entrat en vigor
- Ens hauria de caure la cara de vergonya tenir un gran centre comercial i turístic abandonat i ple de merda que Armangué no va resoldre
- Els Mossos detenen el conductor del cotxe implicat en l'accident mortal a l'AP-7 a Llers
- La Seguretat Social nega la pensió de jubilació a un treballador de 68 anys per un deute superior als 1.600 euros
- Fracàs
- Les multes de 1.000 euros que rebran a la bústia milers de conductors després del que va passar el 2025: sancions fermes amb pèrdua de punts
