Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La Cia. Pagans convida a reconnectar amb la natura al Festival Arrels Vives amb rituals i recorreguts nocturns

ÚLTIMA HORA | A causa de la previsió de fortes pluges, l’espectacle 'Nadal connectat 'previst el dimarts 23 de desembre s’ajorna al 31 de desembre i les entrades ja adquirides seran vàlides per la nova data

La companyia porta a Ordis, Navata i Lladó propostes immersives que combinen eco-consciència, tecnologia i territori, convertint el públic en part activa de l’experiència artística

Experiència escènica immersiva 'Nadal Connectat'

Experiència escènica immersiva 'Nadal Connectat' / Cedida a l'Empordà

Redacció

Redacció

Navata

La Cia. Pagans, reconeguda internacionalment pel risc i la qualitat de les seves propostes, arriba al Festival Arrels Vives amb un conjunt d’experiències que transformen la manera com ens relacionem amb el món que habitem. Aquesta primera edició del festival aposta per un diàleg entre eco-consciència, tecnologia i territori, situant el públic al centre de cada peça.

El Festival Arrels Vives és una iniciativa de la Cooperativa Somtribu de Navata, i és fruit del seu compromís amb la comunitat rural que l'acull.

Amb una trajectòria marcada per l’experimentació i el treball comunitari, Pagans proposa un viatge artístic que creix amb la participació de cada assistent. Les seves creacions conviden a endinsar-se en boscos, carrers i places, on l’espai real esdevé escenari de trobades poètiques, arrelades i profundament immersives.

Recorreguts guardonats i aquelarres tranquils

Dins el marc del Festival Arrels Vives, la companyia presenta un programa divers que inclou lectures ritualitzades, tallers, instal·lacions i els seus reconeguts recorreguts nocturns.

Una de les propostes destacades és El valor de res. Aquesta estava prevista pel divendres 19 de desembre, però a causa de la previsió de fortes pluges queda ajornada al divendres 9 de gener. Les entrades ja adquirides seran vàlides per la nova data. Es manté la ubicació i els horaris. A Ordis, amb dos passis (18.00 i 19.30 h), a Cal Fuster (plaça de la Llibertat). L’espectacle convida el públic a participar en un “aquelarre tranquil” que reflexiona sobre els vincles entre la paraula escrita, els rituals de bruixes, la memòria i la fascinant intel·ligència vegetal.

La peça ha estat finalista als XXVI Premis de la Crítica com a Millor Espectacle de Noves Tendències, així com als Premis Max 2025 i als Premis Teatre Barcelona 2024 com a Millor Espectacle de Carrer.

El valor de res

Video de Vimeo sobre el tema.

Endinsar-se al bosc, de nit

Amb la pregunta “T’has perdut mai, de nit, a un bosc?”, Pagans proposa una experiència introspectiva pensada per a grups reduïts. Amb un mòbil a la mà, el públic participa en una vivència comunitària que reflexiona sobre la nostra (des)connexió amb la natura i la vigència de la tradició oral en plena era tecnològica.

Aquesta proposta es podrà viure a Navata el 29 de desembre amb l’espectacle Paraules que trenquen ossos (passis a les 18.00 i a les 19.30 h), amb punt de trobada a la Deixalleria. Una altra de les peces de la companyia ha estat reconeguda amb el Premi de la Crítica al Millor Espectacle de Carrer i va ser finalista als Premis Max 2023.

Propostes per als dies de festa

L'espectacle del dimarts 23 de desembre, a Lladó (El Sindicat, plaça Major), Nadal connectat, queda ajornat al 31 de desembre a causa de la previsió de pluja. Nadal connectat és una invitació a celebrar el present i recordar el passat en una nit d’hivern. Els passis s’oferiran de 18.00 a 21.00 h, cada 20 minuts.

Connectar amb els més joves

La companyia també obre el seu procés creatiu amb Mala herba sempre creix, el nou espectacle que s’estrenarà el setembre de 2026. En el marc de la seva residència artística al festival, Pagans oferirà dues sessions obertes a la comunitat: el 22 de desembre a Navata i el 28 de desembre a Ordis, ambdues a les 11.30 h.

Aquestes trobades estan especialment pensades per a infants i adolescents, que podran explorar com la companyia integra tecnologia i natura, qüestionant allò que ja sabem per descobrir noves mirades.

Amb propostes arrelades al territori i carregades de poesia, la Cia. Pagans convida el públic a viure unes festes diferents i a formar part d’un viatge artístic singular.

Entrades

Les entrades del Festival Arrels Vives es poden adquirir a ticketing.cat.

Per a més informació, es pot contactar amb Somtribu, entitat organitzadora del festival, al telèfon 670 41 34 79 o al correu somtribucoop@gmail.com. També es podran comprar entrades el mateix dia de la funció. El preu és de 2 euros.

Tracking Pixel Contents