Plans
Agenda del 6 al 12 d'octubre a l'Alt Empordà
Us oferim una selecció dels actes més interessants que es fan a la comarca

Divuit espais s'obren al públic i a l'art aquest cap de setmana a Castelló d'Empúries. / Eduard Martí

Us oferim una selecció de les activitats més interessants que es fan aquesta setmana a l'Alt Empordà com, per exemple, concerts, obres de teatre, fires i festes majors, exposicions, etc.
🗓️ DILLUNS 6 D'OCTUBRE
FIGUERES
Primera jornada pràctica sobre intel·ligència artificial per a empreses de l'Alt Empordà. Amb ponència de Néstor Guerra, un dels grans experts en IA, i taula rodona amb Laia Dulcet, Miquel Roig, Albert Alemany i Dídac Lee On: Cercle Sport Figuerenc Quan: de 16 a 20.30 h.
Xerrada Jane Austen: una dona del seu temps, una escriptora de tots els temps, a càrrec de M. Josep Porta, llicenciada en filologia anglesa On: Biblioteca Fages de Climent Quan: A les 18.30 h.
NAVATA
Taller amb sabons artesans amb Ivette de Floconut On: Sala el Sindicat Quan: A les 19 h. Cal inscripció prèvia.
🗓️ DIMARTS 7 D'OCTUBRE
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
EmpuriaTapes 2025 On: Diversos indrets Quan: Fins al 12 d’octubre. Més informació aquí
Xerrades de salut. Contactar amb la respiració, a càrrec d’Anna M. Arnau On: Casal de Castelló Quan: A les 17.30 h.
L’ESCALA
Ruta de la Tapa de l’Anxova On: Diversos bars i restaurants de l’Escala Quan: Fins al 12 d’octubre.
FIGUERES
Club de lectura de narrativa coordinat per Cristina Jutge. Orgull i prejudici, de Jane Austen amb la participació del traductor Yannick Garcia. 250 anys del naixement de Jane Austen. Participació oberta On: Biblioteca Fages de Climent Quan: A les 18 h.
Una història de l’art i la crisi ecològica. Curs impartit per Daniel López del Rincón, doctor en història de l’art. Imaginaris del col·lapse. Crisi ecològica i sensibilitat apocalíptica. A la primera sessió, ens endinsarem en els imaginaris del col·lapse: analitzarem com la cultura visual contemporània ha representat la fi del món. Observarem també com aquestes sensibilitats es traslladen avui als museus, escenaris de protesta i activisme en un món en estat d’emergència. On: Museu de l’Empordà Quan: A les 19 h.
Projecció de River returns. Pel·lícula japonesa del 2024 parlada en japonès. És un drama dirigit per Masakazu Kaneko i protagonitzat per Asuka Hanamura, Yo Aoi i Sanetoshi Ariyama. Sinopsi: A l’estiu del 1958, un poble riberenc es veu amenaçat regularment per tifons. Allà, un nen anomenat Yucha aprèn la llegenda local de les inundacions d’un narrador de Kami-Shibai (teatre de paper). En aquesta mateixa escena té lloc un meta-cinema que fa viatjar l’espectador: ens trobem amb la història d’una noia amb el cor trencat que es va ofegar al gorg d’un riu a la profunditat de les muntanyes. Es diu que, des de llavors, el seu dolor ha provocat grans inundacions cada poques dècades. On: Cat Cinemes Quan: A les 20.30 h. VOSE.
NAVATA
Setmana cultural. Presentació del conte Samhain, la màgia del món invisible, amb Carme Branchadell i Isa Pallisera (mestra de l’escola de Navata) On: Sala del Sindicat Quan: A les 17 h. Xerrada. Projecte de la reintroducció de l’Ibis Ermità a l’Alt Empordà, amb Bernat Garrigós On: Sala del Sindicat Quan: A les 20.30 h. Projecció de la pel·lícula Volando juntos. Pel·lícula francesa del 2019 dirigida per Nicolas Vanier i interpretada per Jean-Paul Rave, Louis Vazquez i Mélanie Doutey. És un drama basat en fets reals. Sinopsi: Christian és un científic especialitzat en les oques salvatges i els seus processos de migració. El seu fill, un adolescent obnubilat pels videojocs, no vol passar unes vacances amb el pare en plena natura. Tot i això, pare i fill s'uniran en una aventura increïble: salvar una espècie en perill d'extinció amb l'ajuda d'un ultralleuger. Emprenen plegats un viatge fascinant pels cels d'Europa. On: Sala del Sindicat Quan: A les 21 h.
🗓️ DIMECRES 8 D'OCTUBRE
BORRASSÀ
Tardes de ball amb Xarop de nit On: Sala de l’Ateneu Quan: A les 18 h. Hi ha berenar i ball.
CADAQUÉS
Concert de guitarra amb Roger Tapias On: Església de Cadaqués Quan: A les 21 h. Preu: 15 €.
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
EmpuriaTapes 2025 On: Diversos indrets Quan: Fins al 12 d’octubre.
L’ESCALA
Ruta de la Tapa de l’Anxova On: Diversos bars i restaurants de l’Escala Quan: Fins al 12 d’octubre.
Grup de Lectura en veu alta. Lectura de Jane Eyre, d’Emily Brönte, versió lectura fàcil. Dirigit als alumnes de català de l’Escola d’adults de l’Escala, nivell B2. A càrrec de Gemma Porcel, tècnica de Normalització Lingüística. On: Biblioteca Quan: A les 18 h.
FIGUERES
Club de lectura fàcil Coordinat per Yolanda Alcalá. Orgull i prejudici, de Jane Austen (versió de Teresa Broseta) 250 anys del naixement de Jane Austen. On: Biblioteca Quan: A les 16 h.
Cicle de conferències entorn a l’exposició La Madona de Portlligat. Una explosió onírica, a càrrec de Clàudia Galli i Maria Carreras, del Centre d’Estudis Dalinians. Es parlarà sobre el context creatiu de l’artista, i de la cronologia i les exposicions en les quals ha participat l’obra On: Teatre-Museu Dalí Quan: A les 19.15 h. Cal inscripció prèvia.
LLANÇÀ
Joc de rol sobre consum de tòxics. Aquesta activitat convida a submergir-se en el món del joc de rol, en un món futurista distòpic on una substància misteriosa està alterant la comunitat. S’haurà d’investigar la composició d’aquesta substància i descobrir els seus efectes, tot mentre s’interactua amb altres personatges i es resolen conflictes. On: Espai Jove Quan: A les 16.30 h. Per a joves de 16 a 29 anys.
NAVATA
Setmana cultural. Presentació de Navata Agenda 2030, amb Mercè Casals i Josep Maria Canyelles On: Sala del Sindicat Quan: A les 18 h. Dit i fet. Poesia musicada amb Quim Ponsa i Albert Cuevas On: Sala del Sindicat Quan: A les 21 h.
ROSES
Cinebib. Projecció de cinema On: Biblioteca Quan: A les 17.30 h.
Presentació de llibre La Corona candente, del Dr. Ghassan Abou Assali On: Teatre Municipal Quan: A les 20 h.
🗓️ DIJOUS 9 D'OCTUBRE
CADAQUÉS
Festival In Cadaqués Quan: Del 9 al 26 d’octubre. Durant gairebé tres setmanes, el poble acull exposicions, tallers i activitats amb artistes d’arreu del món.
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
EmpuriaTapes 2025 On: Diversos indrets Quan: Fins al 12 d’octubre
L’ESCALA
Ruta de la Tapa de l’Anxova On: Diversos bars i restaurants de l’Escala Quan: Fins al 12 d’octubre.
Grup de lectura de Memòria Històrica. Comentari d’El mestre que va prometre el mar, de Francesc Escribano. Conductora Pilar Francès On: Biblioteca Quan: 18.30 h.
Projecció del documental Mama, d’Alex Mas a càrrec d’Oncolliga. Seguidament col·loqui amb la doctora oncòloga Pilar Barretina; la pacient escalenca Laura Forné i Gemma Guzmán, protagonista del documental. On: Sala Polivalent del Casal del Jubilat Quan: A les 19 h. Preu: 5 €.
FIGUERES
Donació de sang On: Bus plaça Catalunya Quan: De 10 a 14 i de 16 a 20 h.
Presentació de La traïció de Ninjuu, de Toni Cortés. Presenta Fanchu Llopis On: llibreria Bookman Quan: A les 19 h.
Projecció de River returns. Pel·lícula japonesa del 2024 parlada en japonès. És un drama dirigit per Masakazu Kaneko i protagonitzat per Asuka Hanamura, Yo Aoi i Sanetoshi Ariyama. Sinopsi: A l’estiu del 1958, un poble riberenc es veu amenaçat regularment per tifons. Allà, un nen anomenat Yucha aprèn la llegenda local de les inundacions d’un narrador de Kami-Shibai (teatre de paper). En aquesta mateixa escena té lloc un meta-cinema que fa viatjar l’espectador: ens trobem amb la història d’una noia amb el cor trencat que es va ofegar al gorg d’un riu a la profunditat de les muntanyes. Es diu que, des de llavors, el seu dolor ha provocat grans inundacions cada poques dècades. On: Cat Cinemes Quan: A les 20.30 h. VOSE.
LLANÇÀ
Jornada de formació: Com pot ajudar la IA al meu comerç o al meu negoci turístic? A càrrec de Lluís Bruguera On: Oficina de Turisme Vila Quan: De 9 a 11 h. Preu: Gratuït.
Dinamitzacions al pati de l’INS Llançà On: INS Llançà Quan: De 10.15 h a 10.35 h.
NAVATA
Setmana cultural. Xerrada, Conjuguem el català en futur, amb Màrius Serra On: Sala del Sindicat Quan: A les 20.30 h.
ROSES
VIII Seminari Internacional d'arqueologia Medieval i Moderna. Arqueologia de la mobilitat: Circulació de béns i persones en època tardoantiga i medieval. Intercanvis materials, tècnics i culturals per construir una societat On: Teatre Municipal de Roses Quan: A les 9 h.
Taller Bibliomakers: Missió robòtica: rescat d’animals. Robòtica amb Lego Spike Essential On: Biblioteca Jaume Vicens Vives Quan: A les 17.30 h.
🗓️ DIVENDRES 10 D'OCTUBRE
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
EmpuriaTapes 2025 On: Diversos indrets Quan: Fins al 12 d’octubre
18a Ruta de l’Art Obertura d'espais expositius i Mercat d'Art On: Diversos indrets. Quan: A les 16 h. Visita guiada Terramar. Visita guiada pels carrers medievals de Castelló tot visitant obres i artistes de la Ruta de l'Art On: Oficina de Turisme de Castelló Quan: A les 16.30 h. Preu: 4 €. Idiomes: Català, castellà i francès Presentació oficial amb les autoritats, inici des de l'espai núm 1 situat al Rentador. Acte d'inauguració amb foto commemorativa de grup i lliurament de diplomes acreditatius. On: Basílica de Santa Maria Quan: A les 20 h. Espectacle de foc amb Els Senyors del Foc On: Exterior de la basílica de Santa Maria Quan: Seguidament.
Jornades Europees de Patrimoni 2025. Finestres al passat, portes al futur. Jornada de portes obertes On: Al Museu de la Cúria-Presó i a l’Ecomuseu Farinera Quan: De 10 a 14 i de 16 a 20 h. Basílica de Santa Maria Quan: De 10 a 20 h.
L’ESCALA
Ruta de la Tapa de l’Anxova On: Diversos bars i restaurants de l’Escala Quan: Fins al 12 d’octubre.
Biblionadons, Anem a caçar un ós, a càrrec d’Olga Cercós. Per a nens i nenes de 2 a 4 anys. Cal inscripció prèvia. Places limitades On: Biblioteca Víctor Català Quan: A les 17.30 h.
Recital de poesia, Ja no tenc el cor antic. A càrrec d’Andreu Galan, poeta i recitador. Amb motiu del centenari del naixement de Josep Maria Llompart i de la Peña. On: Biblioteca Quan: A les 19 h.
Cinefòrum Memòries d’un mar, guanyador del Premi de Comunicació Científica 2024 de l’ACCC. La sessió comptarà amb la directora, Laura Carrau, i un dels científics de l’expedició, que participaran en el col·loqui posterior. On: Club Nàutic l’Escala Quan: A les 19 h.
FIGUERES
Exposició 25 anys del somni més Special. Mostra de materials relatius a la celebració a Figueres dels Special Olimpics, ingressats a la Biblioteca a través del donatiu realitzat per Joan Armangué. Presentació a càrrec de Joan Armangué i Alfons Gumbau On: Biblioteca Fages de Climent Quan: Del 10 al 25 d’octubre.
Contes per a nadons (- 3 anys). El ratolí Frederic. Cacauet Teatre On: Biblioteca Fages de Climent Quan: A les 17 i 18 h.
Inauguració de l'exposició de l'artista Aida Mauri. Presentació a càrrec de Núria Bartrolich, amb la presència de l'artista. On: Galeria d'Art El Claustre Quan: A les 19 h.
Club de memòria democràtica coordinat per Miquel Aguirre. Aprendre a esquivar les bales, de Xavi Coral amb la participació de l’autor. Participació oberta On: Biblioteca Fages de Climent Quan: A les 19.30 h.
Conferència d'Atenea. Intel·ligència artificial i artistes musicals: el cas de Selma Sevilla, la primera cantant catalana coherent de laboratori creada per Jom Friser (Josep Maria Frigola Serra). Intervindran Santi Coll, periodista del setmanari Empordà, i el mateix autor. En l'acte es presentaran algunes cançons dels 4 CD produïts, filmacions de concerts en directe i samarretes On: Seu provisional del Casino Menestral Figuerenc Quan: A les 19.30 h.
Representació d’Una peça de Jenny Hollan, amb La Funcional Teatre La Funcional Teatre presenta un text d’Àngel Burgas que posa en qüestió no tan sols el sentit i la finalitat del fet artístic, o els mecanismes de la seva mercantilització, sinó també els límits ètics i estètics d’aquesta pràctica. La vida íntima convertida en obra artística: hi ha límits? On: Seu històrica del Casino Menestral Quan: A les 20 h. Preu: 16 €.
LLANÇÀ
Club de la Feina On: Casa de Cultura Quan: De 9 a 14 h. Cal demanar cita.
Conferència divulgativa La nidificació de tortugues marines a la Costa Brava On: Espai GastroMar (Casa del Mar) Quan: A les 17 h
Inauguració de l’exposició de Maria Palomo On: Espai Tramuntana (Casa del Mar) Quan: A les 18 h. Del 10 d’octubre al 16 de novembre.
NAVATA
Setmana cultural. Torneig de tennis taula On: Pavelló de l’escola Quan: A les 17 h. Cal inscripció prèvia. Mostra de cuina i plats de Sabors de Bosc On: Sala del Sindicat Quan: A les 20 h.
PORTBOU
Presentació del llibre Walter Benjamin i Portbou, de Caritat Oriol Serres, amb pròleg de Claudia Kalász i fotografies de Dolors Gibert On: Biblioteca Walter Benjamin Quan: A les 18 h.
ROSES
VIII Seminari Internacional d'arqueologia Medieval i Moderna. Arqueologia de la mobilitat: Circulació de béns i persones en època tardoantiga i medieval. Intercanvis materials, tècnics i culturals per construir una societat On: Teatre Municipal de Roses Quan: A les 9 h.
Fira de la Cervesa Artesana & Music de Roses Durant els tres dies de la fira, a més de la degustació de cerveses de diferents estils, els assistents poden gaudir de música en directe. També hi ha menjar i begudes no alcohòliques On: Plaça Illa d’Ítaca Quan: De 18.00 a 00.30 h. Concert de The Lizard Sons Quan: A les 19 h. Concert de Möther Mine Quan: A les 22 h.
🗓️ DISSABTE 11 D'OCTUBRE
CAPMANY
Presentació del llibre Històries entre vinyes. La vida al camp, d’Eva Serra. Modera i presenta l’acte, Santi Coll, amb la predència de l’autora i el MHP Quim Torra i Pla On: Sindicat El Parral Quan: A les 19 h.
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
EmpuriaTapes 2025 On: Diversos indrets Quan: Fins al 12 d’octubre
18a Ruta de l’Art. Obertura d'espais expositius i Mercat d'Art On: Diversos indrets Quan: D'11 a 21 h. Visita guiada Empordà Brava. Es tracta de fer un itinerari pels principals edificis històrics de Castelló explicant les diferents obres que conformen la Ruta de l'Art On: Oficina de Turisme de Castelló Quan: A les 10 h, en francès; a les 11, en castellà, i a les 12, en català. Preu: 4 €. Visita guiada Terramar. Visita guiada pels carrers medievals de Castelló tot visitant obres i artistes de la Ruta de l'Art On: Oficina de Turisme de Castelló Quan: A les 16.30 h. Preu: 4 €. Idiomes: Català, castellà i francès
Jornades Europees de Patrimoni 2025. Finestres al passat, portes al futur. Jornada de portes obertes On: Al Museu de la Cúria-Presó i a l’Ecomuseu Farinera Quan: D’11 a 21 h. Basílica de Santa Maria Quan: De 10 a 21 h.
Berenar i ball amb Pa d'Àngel On: Sala polivalent Quan: A les 17.30 h.
L’ESCALA
Festa de tardor al Camp dels Pilans. Fira d'art. On: Barri del Camp dels Pilans - les Corts Quan: De 10 a 19 h. Inflables i jocs gegants Quan: D'11 a 18 h. Servei de bar amb entrepans i botifarrada + got de vi o aigua Preu: 6 €. Quan: Tot el dia Exhibició de patinatge, a càrrec de Club Patinatge l'Escala Quan: A les 11 h. Exhibició de Dans Contemporània, a càrrec de Ferran Ortín Gallardo Quan: A les 11.30 h. Animació infantil, a càrrec de Fefe i Companyia Quan: A les 12 h. Sardanes a càrrec de la cobla Els Rossinyoles Quan: A les 16.30 h. Vespreig. Concert i ball a càrrec de Somboits Quan: Tot seguit
Jornades Europees del Patrimoni 2025. Celebració del 25è aniversari de l’obertura al públic de la col·lecció de Vicenç Folgado On: Museu de la Moto Vicenç Folgado Quan: De 9 a 13 h. Visita guiada gratuïta a la Torre de Montgó Quan: A les 11 i 18 h.
Ronkeo - Festival de la Tonyina Ronqueig en viu d'una tonyina pescada al mediterrani On: Plaça de l'Església Quan: A les 11 h. Taula rodona: Ronqueig en viu i degustació de tonyina dins d'un context de debat per les quotes que impedeixen la pesca al Mediterrani Quan: A les 12 h. Degustació de tonyina Quan: A les 13 h. Sessió de vinils Quan: De 13 a 18 h
Taller infantil - Marcs de fusta On: Plaça Víctor Català Quan: A les 17 h.
Venda de castanyes On: A la platja Quan: A les 18 h.
Presentació del llibre Virgil, de Quim Español. Amb l'autor. On: Llibreria Vitel·la Quan: A les 19 h.
Festival de Música Clàssics L’Escala - Empúries: L’Ànima de les 6 Cordes, a càrrec de Fabio Montomoll On: Alfolí de la Sal Quan: A les 19 h.
FIGUERES
XXXII Trobada d’Esbarts de les Comarques Gironines On: Teatre el Jardí Quan: A les 11.30 h. Preu: Gratuït.
Inauguració de l'exposició temporal Glamurosa Barbie, col·lecció Llobet-Tomàs. On: Museu del Joguet de Catalunya Quan: A les 12 h.
Matí poètic. Baix continu, projecte d’ARBAR. Amb la participació de les poetes: Azucena Momo, Roser Domènech, Gemma Arimany i Rosa Font en la presentació de la col·lecció Baix Continu 2021, 2024 i 2025 On: Biblioteca Fages de Climent Quan: A les 12 h.
Visita guiada. 100 anys de Dalí i Lorca a Figueres. Inclou l’accés a l’interior de la Casa Mas Roger Quan: A les 16.30 h. Preu: Completa, 15 €. Reduïda, 10 €. Gratuït fins a 10 anys.
Representació d’Una peça de Jenny Hollan, amb La Funcional Teatre La Funcional Teatre presenta un text d’Àngel Burgas que posa en qüestió no tan sols el sentit i la finalitat del fet artístic, o els mecanismes de la seva mercantilització, sinó també els límits ètics i estètics d’aquesta pràctica. La vida íntima convertida en obra artística: hi ha límits? On: Seu històrica del Casino Menestral Quan:A les 20 h. Preu: 16 €.
LA JONQUERA
Rutes de l’exili. Fugir a peu: pujada al coll de Lli. Deprés d’una visita al Museu Memorial de l’Exili, ens desplaçarem fins a la Vajol per emprendre, a peu, un dels camins de l’exili més coneguts: el coll de Lli. Seguirem les passes de les autoritats republicanes: Lluís Companys, José Antonio Aguirre, Manuel Azaña, Diego Martínez Barrio i les seves comitives. On: Museu Memorial de l’Exili Quan: De 10 a 14 h. Preu: 12 €. De 8 a 12 anys: 8 €.
LLANÇÀ
Cinema a Llançà: Projecció de la pel·lícula El meu veí Totoro, de Hayao Miyazaki. Pel·lícula japonesa d'animació del 1988, amb guió i direcció de Hayao Miyazaki Sinopsi: Als anys 50, una família japonesa es trasllada al camp. Les dues filles, Satsuki i Mei, entaulen amistat amb Totoro, un esperit del bosc. El pare és un professor universitari que estimula la imaginació de les seves filles relatant-los faules i històries màgiques sobre follets, fantasmes i esperits protectors de les llars, mentre la mare està malalta a l'hospital On: Casa de Cultura Quan: A les 11 h. Preu: Gratuït.
Tast d’olis i formatges. A Llançà, l’antic Palau de l’Abat de Sant Pere de Rodes ens recorda el passat senyorial del territori, on es recollien els delmes, entre els quals l’oli ocupava un lloc destacat. En aquest taller descobrirem la connexió entre la varietat Argudell i els monjos del monestir a través d’un tast guiat. Maridarem l’oli amb formatges de proximitat per completar una experiència sensorial arrelada al paisatge i a la història. On: Espai GastroMar (Casa del Mar) Quan: A les 11.30 h. Preu: 5 €.
NAVATA
Setmana cultural. Scape Town: Missió espacial. Joc de pistes amb Gaudire On: Pels carrers del poble amb inici a l’Era de l’Obra Quan: A les 10 h. Presentació equips CF Navata On: Camp de futbol Quan: A les 15 h. Entrega de premis del concurs de fotografia On: Sala del Sindicat Quan: A les 18 h. Concert de Mariona Calo. Cançons amb arrels de folk On: Sala del Sindicat Quan: A les 21 h.
PERALADA
Visita guiada La Peralada Medieval: centre històric i claustre de Sant Domènec Quan: A les 11 h.
PORTBOU
Presentació del llibre Poesia de guerra, a cura de Montse Rubinat i il·lustracions d’Enric Cluselles. Intervindran Vinyet Planella, Montse Rubinat i Alfons Romero Dalmau On: Biblioteca Walter Benjamin Quan: 18 h.
ROSES
Presentació del llibre La Marina i el mar, d’Assumpció Cumbriu On: Biblioteca Quan: A les 11.30 h.
La Roses secreta. Un viatge en el temps. Passeja, aprèn i sorprèn-te amb els racons que fan de Roses un lloc únic! On: Oficina de Turisme Quan: A les 11.30 h. Preu: 10 €.
Fira de la Cervesa Artesana On: A la plaça Illa d'ïtaca Quan: De 17 a 00.30 h. Tast prèmium Quan: A les 17 h. Concert de Panxuts Beer Band Quan: A les 19 h. Concert de The Bazaga's Quan: A les 22 h.
Tast d’infusions locals i mindfulness a Falconera. Sabors i aromes que milloraran el teu benestar. Experiència dirigida per la naturòpata Rebecca Fons i Edgar Tarrés On: Punta Falconera, davant el portal d'accés dels búnquers Quan: A les 18 h. Preu: 10 €.
Ball a càrrec del duet Xanadú On: A la SUF Quan: A les 22 h.
SANT LLORENÇ DE LA MUGA
Cicle Saludable Entre la Muga i la Garriga Primera sessió: La bona nutrició On: Sala Polivalent Quan: D’11 a 13 h. Preu: Gratuït. Hi haurà pica-pica. Inscripcions fins al dijous 9 d’octubre: Ajuntament de Sant Llorenç
SANT MIQUEL DE FLUVIÀ
Videofòrum amb el documental La Pubilla, dirigit per Albert Brosa On: Ajuntament Quan: A les 18 h.
SANT PERE PESCADOR
Visites espais medievals de l'Empordà: Comtessa de Molins, la bandolera de l'Empordà. On: Oficina de turisme Quan: A les 17 h.
VALVERALLA
Festa Major. Espectacle infantil amb Jaume Ibars Quan: A les 11 h. Sardanes amb la cobla Principal d'Olot Quan: A les 17 h. Sopar popular i després, dj Malton Quan: A les 21 h.
VILADAMAT
Ball amb P & M José On: Local social Quan: A les 18 h.
VILAFANT
Jornades de Patrimoni Europeu. Caminada de Marxa nòrdica On: Palol Sabaldòria Quan: A les 11 h. Visita teatralitzada Quan: 12 h.
🗓️ DIUMENGE 12 D'OCTUBRE
L'ARMENTERA
XXIX Fira de la Poma. Primera trobada de cotxes clàssics. On: Carrer Puig Balotell Quan: Tot el dia. Exposició de pintura i escultura On: Sala Nova Quan: Tot el dia Animació infantil amb Doctor Fly Magic Show On: Plaça Catalunya Quan: A les 10.30 h. Mostra dansa contemporània amb el col·lectiu El Paller On: Plaça Catalunya Quan: A les 12 h. Vermut musical amb Cesc Sansalvadó On: Plaça Catalunya Quan: A les 12.30 h. Audició de sardanes amb la cobla La Moreneta On: Plaça Catalunya Quan: A les 18 h.
CASTELLÓ D’EMPÚRIES
EmpuriaTapes 2025 On: Diversos indrets Quan: Fins al 12 d’octubre
18a Ruta de l’Art. Obertura d'espais expositius i Mercat d'Art On: Diversos indrets Quan: D'11 a 19 h. RutaKids. Concurs de dibuix per als més petits durant la Ruta. Informació al Mercat d'Art. Visita guiada Empordà Brava. Es tracta de fer un itinerari pels principals edificis històrics de Castelló explicant les diferents obres que conformen la Ruta de l'Art On: Oficina de Turisme de Castelló Quan: A les 10 h, en francès; a les 11, en castellà, i a les 12, en català. Preu: 4 €. Visita guiada Terramar. Visita guiada pels carrers medievals de Castelló tot visitant obres i artistes de la Ruta de l'Art On: Oficina de Turisme de Castelló Quan: A les 16.30 h. Preu: 4 €. Idiomes: Català, castellà i francès
Jornades Europees de Patrimoni 2025. Finestres al passat, portes al futur. Jornada de portes obertes On: Al Museu de la Cúria-Presó i a l’Ecomuseu Farinera Quan: D’11 a19 h. On: Basílica de Santa Maria Quan: De 10 a 19 h.
Enfarina’t, descobreix l’Ecomuseu Farinera On: Ecomuseu Farinera Quan: A les 12 h. Preu: 5 €. Cal reservar.
L’ESCALA
Jornades Europees del Patrimoni. Portes obertes On: MAC-Empúries Quan: De 10 a 18 h.
Visita romana On: MAC-Empúries Quan: d'11 a 13 h. Preu: 6 €.
ESPOLLA
Ball amb Joan Bram On: Societat La Fraternal Quan: A les 18 h.
FIGUERES
Jornades Europees de Patrimoni 2025. Finestres al passat. Portes al futur. Portes obertes al Castell de Sant Ferran On: Castell de Sant Ferran Quan: De 10 a 18 h.
Teatre de titelles Pomes, peres i poemes. Titelles amb Helena Sola. Diuen que el vent s’emporta les paraules, però l’Embut coneix el vent i diu que només s’emporta algunes lletres. El vent, com escrivia el poeta Joan Brossa, d’un poema en fa una poma. I d’una poma, si bufem fort, ¿en podem fer una pera? Recull de poemes d'autors/es catalans adreçats a nens i nenes desperts, animats amb teatre de mans, titelles i objectes. On: La Cate Quan: A les 11.30 h. Preu: 7 € Socis de La Cate: 4 €.
Ball amb Maricel On: Sala de Ball Erato Quan: A les 17.30 h.
Ball amb Pa d'Àngel On: Cercle Sport Figuerenc Quan: A les 17.30 h.
Representació de l’obra Un déu salvatge, de Yasmina Reza, dirigida per Pere Arquillué. Una mirada àcida a la societat contemporània i la condició humana On: Teatre el Jardí Quan: A les 18 h. Preu: 22 €. Funció accessible amb servei de subtitulació, audiodescripció, reforç de bucle magnètic i amplificació de so. Opció de visita tàctil sota demanda.
Taula rodona sobre La Hispanidad, res a celebrar. Llengua catalana molt per lluitar, a càrrec de Pere Bosch, setmanari La República; Joan Ferrerós, catedràtic de literatura; Teresa Molina, filòloga catalana; Jordi Roig, historiador, i Francesc Tubau, activista social. Modera Jordi Jordà, periodista On: La Cate Quan: A les 18.30 h.
Representació d’Una peça de Jenny Hollan, amb La Funcional Teatre. La Funcional Teatre presenta un text d’Àngel Burgas que posa en qüestió no tan sols el sentit i la finalitat del fet artístic, o els mecanismes de la seva mercantilització, sinó també els límits ètics i estètics d’aquesta pràctica. La vida íntima convertida en obra artística: hi ha límits? On: Seu històrica del Casino Menestral Quan: 18 h. Preu: 16 €.
LA JONQUERA
Visita guiada. Ruta Tramuntana, de la Jonquera al Portús. Farem un recorregut per la història de la Jonquera de la mà de l’arqueòloga Anna Maria Puig, des dels romans a l’actualitat. Podrem conèixer l’església preromànica de Sant Martí del Forn del Vidre; la Mansió Summum Pyrenaum, el coll de Panissars, amb l’església de Santa Maria de Panissars i els Trofeus romans de Pompeu; el Pont d’Espanya, protagonista de l’exili de 1939; i el Molí d’en Laporta, un vestigi de com es vivia a l’època moderna. On: Aparcament de Sant Martí del Forn del Vidre Quan: De 10 a 12 h. Preu: 3 €. Menors de 16 anys: gratuït.
LLANÇÀ
Visita guiada: Els arbres de Llançà. Un museu a l’aire lliure. Vols explorar Llançà i els seus arbres d’una manera diferent? Seguint l’itinerari de la Vila descobrireu els arbres més emblemàtics del poble. On: Oficina de Turisme Vila Quan: A les 11 h.
Ball amb Xanadú On: Residència Can Marly Quan: A les 18 h.
NAVATA
Setmana cultural. 3a Fira d’intercanvi de llibres. Liliput, Tombs creatius, diversió per a nens i nenes On: Era de l’obra Quan: Inici a les 10 h. Parada de manualitats per a nens i nenes i taller d’Ex-Libris per a adults On: Sala del Sindicat Quan: A partir de les 10 h. Tast de vins ecològics amb el celler Castelló Murphy de Rabós On: Sala del Sindicat Quan: A les 12 h. Tiquets el mateix dia. Teatre: La casa de nines, amb el grup de teatre Tequatre On: Sala del Sindicat Quan: A les 19 h.
PERALADA
Inauguració de l'exposició 16 partides, exposició de pintures de l'Escola municipal d'art La Mercè On: Centre de Turisme Cultural Sant Domènec Quan: A les 12 h.
ROSES
Esmorzar entre vinyes. Un esmorzar DO Empordà On: Inici del camí Mas Pairet Quan: A les 9 h. Preu: 15 €.
Històries de la P... Mili. Recluta, a formar! On: Punta Falconera, davant el portal d'accés dels búnquers Quan: A les 11 h. Preu: 10 €.
Fira de la Cervesa Artesana & Music de Roses On: Plaça Illa d’Ítaca Quan: De 12 a 16 h. Concert de Merkado Negro Quan: A les 12.30 Fideuada popular Quan: A les 13.30 h.
Ball a càrrec de Fusion Duet On: A la SUF Quan: A les 18 h.
VALVERALLA
Festa Major. Missa solemne amb la coral de Vilamalla Quan: A les 12 h. Concert i vermut amb la coral de Vilamalla Quan: A les 12.30 h.
VILABERTRAN
Ball amb Genion’s Trio On: Sala de Ball Quan: A les 18 h.
VILADAMAT
Ball amb La Band Gogh On: Local social Quan: A les 18 h.
VILAMACOLUM
Presentació literària Amb els pits a l’aire, de Núria Esponellà. Isabel Guzmán Ivars conversarà amb l’autora On: Sala Municipal Quan: A 12 h.
- “Una decisió equivocada em va portar el millor de la vida, la meva filla”
- Aquests són els 4 plans que no et pots perdre aquest cap de setmana del 15 i 16 de novembre a l'Alt Empordà
- Un any després del segrest del gos Lucky a Navata, la família espera respostes: 'Res compensarà el dolor
- Desallotgen un ocupa d'un habitatge de Figueres després de dos anys
- Gent gran a l' que planta cara a la soledat no desitjada: 'La televisió era la meva única companyia
- Un conductor s'accidenta al carrer Nou de Figueres i deixa sense llum el sector
- Anuncien el tancament de Ses Minves, una de les últimes llibreries de Cadaqués
- Els Mossos detenen dos joves amb antecedents i una menor per llançar objectes contra la Guàrdia Urbana de Figueres
