Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Nit de Reis

VÍDEO | Així s'ha viscut la Cavalcada de Reis de Figueres 2025: una tona de caramels, 300 figurants i molta il·lusió

Enguany s'ha estrenat una nova carrossa inspirada en elefants

Melcior, Gaspar i Baltasar al balcó de  l’Ajuntament de Figueres.

Melcior, Gaspar i Baltasar al balcó de l’Ajuntament de Figueres. / Jordi Callol

Redacció

Redacció

Figueres

En una nit plàcida i màgica, els carrers del centre de Figueres s'ha omplert de gom a gom per tornar a veure l’arribada dels reis de l’Orient. La cavalcada ha estrenat una nova carrossa inspirada en elefants que ha repartit més d'una tona de caramels, 300 quilograms més que l’edició anterior. En total han desfilat 8 carrosses i més de 300 figurants, entre patges, xanquers, acròbates, ballarins. Per fer possible la rua, hi han col·laborat diverses associacions locals, companyies professionals i persones voluntàries.

Cavalcada de Reis de Figueres

Moment de la Cavalcada de Reis de Figueres. / Ajuntament de Figueres

El recorregut de Ses Majestats i de la comitiva reial d'enguany ha estat l’habitual: carrer Borrassà, Creu de la Mà, carrer Nou, plaça Ernest Vila (Font Lluminosa), carrer Castelló, plaça del Gra, carrer Rutlla, carrer d’en Blanch, carrer Caamaño i part alta de la Rambla. Allà, els Tres Reis han baixat de les carrosses i han fet l’últim tram de recorregut a peu, enfilant el carrer Girona fins a la plaça de l’Ajuntament, on han rebut la clau de la ciutat i han pronunciat el discurs reial dirigit als infants de la ciutat des del balcó de la casa consistorial.

Pel que fa a l’entitat social que enguany ha pogut gaudir de la recepció de Ses Majestats al Saló de Plens de l’Ajuntament, ha estat la Fundació Sant Vicenç de Paül amb infants que formen part del Servei d’Intervenció Socioeducativa Atrapasomnis.

Cavalcada de Reis de Figueres

El rei Baltasar. / Ajuntament de Figueres

Tracking Pixel Contents