El pas del temps i la modernitat aboca les cases antigues a l’obsolescència, l’oblit i, en alguns casos, la ruïna total. La situació es complica quan es tracta de masos, sovint aïllats del nucli urbà. Aportem tres exemples de l’oblit en què han caigut de tres espais emblemàtics amb històries humanes que visqueren altres temps gloriosos. Parlem de la masia de l’astrònom Antoni Ribas de Conill, ubicada a Cabanes i que allotjava un dels observatoris més rellevants del país. També recordem la història de la ballarina Àurea de Sarrà i el seu malaguanyat casal d’Arenys d’Empordà i, finalment, el famós Molí de la Torre del Far d’Empordà, referent per a la família Pichot i els inicis del pintor Salvador Dalí. Són tres casos evidents d’un patrimoni privat que ha caigut en desgràcia, quan no en estat ruïnós, pels efectes del pas del temps i espolis constants.
L''oblit de tres casals empordanesos amb història
GENÍS MENCION
El pas del temps i la modernitat aboca les cases antigues a l’obsolescència, l’oblit i, en alguns casos, la ruïna total. La situació es complica quan es tracta de masos, sovint aïllats del nucli urbà. Aportem tres exemples de l’oblit en què han caigut de tres espais emblemàtics amb històries humanes que visqueren altres temps gloriosos. Parlem de la masia de l’astrònom Antoni Ribas de Conill, ubicada a Cabanes i que allotjava un dels observatoris més rellevants del país. També recordem la història de la ballarina Àurea de Sarrà i el seu malaguanyat casal d’Arenys d’Empordà i, finalment, el famós Molí de la Torre del Far d’Empordà, referent per a la família Pichot i els inicis del pintor Salvador Dalí. Són tres casos evidents d’un patrimoni privat que ha caigut en desgràcia, quan no en estat ruïnós, pels efectes del pas del temps i espolis constants.
L''oblit de tres casals empordanesos amb història
GENÍS MENCION
El pas del temps i la modernitat aboca les cases antigues a l’obsolescència, l’oblit i, en alguns casos, la ruïna total. La situació es complica quan es tracta de masos, sovint aïllats del nucli urbà. Aportem tres exemples de l’oblit en què han caigut de tres espais emblemàtics amb històries humanes que visqueren altres temps gloriosos. Parlem de la masia de l’astrònom Antoni Ribas de Conill, ubicada a Cabanes i que allotjava un dels observatoris més rellevants del país. També recordem la història de la ballarina Àurea de Sarrà i el seu malaguanyat casal d’Arenys d’Empordà i, finalment, el famós Molí de la Torre del Far d’Empordà, referent per a la família Pichot i els inicis del pintor Salvador Dalí. Són tres casos evidents d’un patrimoni privat que ha caigut en desgràcia, quan no en estat ruïnós, pels efectes del pas del temps i espolis constants.
L'oblit de tres casals empordanesos amb història
GENÍS MENCION
El pas del temps i la modernitat aboca les cases antigues a l’obsolescència, l’oblit i, en alguns casos, la ruïna total. La situació es complica quan es tracta de masos, sovint aïllats del nucli urbà. Aportem tres exemples de l’oblit en què han caigut de tres espais emblemàtics amb històries humanes que visqueren altres temps gloriosos. Parlem de la masia de l’astrònom Antoni Ribas de Conill, ubicada a Cabanes i que allotjava un dels observatoris més rellevants del país. També recordem la història de la ballarina Àurea de Sarrà i el seu malaguanyat casal d’Arenys d’Empordà i, finalment, el famós Molí de la Torre del Far d’Empordà, referent per a la família Pichot i els inicis del pintor Salvador Dalí. Són tres casos evidents d’un patrimoni privat que ha caigut en desgràcia, quan no en estat ruïnós, pels efectes del pas del temps i espolis constants.
El pas del temps i la modernitat aboca les cases antigues a l’obsolescència, l’oblit i, en alguns casos, la ruïna total. La situació es complica quan es tracta de masos, sovint aïllats del nucli urbà. Aportem tres exemples de l’oblit en què han caigut de tres espais emblemàtics amb històries humanes que visqueren altres temps gloriosos. Parlem de la masia de l’astrònom Antoni Ribas de Conill, ubicada a Cabanes i que allotjava un dels observatoris més rellevants del país. També recordem la història de la ballarina Àurea de Sarrà i el seu malaguanyat casal d’Arenys d’Empordà i, finalment, el famós Molí de la Torre del Far d’Empordà, referent per a la família Pichot i els inicis del pintor Salvador Dalí. Són tres casos evidents d’un patrimoni privat que ha caigut en desgràcia, quan no en estat ruïnós, pels efectes del pas del temps i espolis constants.