Guerra al Pròxim Orient
L'Iran atacaria objectius militars dels EUA a Europa, segons el ‘Financial’
Teheran passarà "a l’ofensiva" en cas que Trump reiniciï els bombardejos

L’Iran atacaria objectius militars dels EUA a Europa, segons el ‘Financial’
Adrià Rocha Cutiller
L’Iran està contemplant atacar objectius militars nord-americans a Europa, segons van assegurar ahir dues fonts anònimes iranianes al Financial Times, que apunten sobretot a bases utilitzades per Washington durant la guerra contra la República Islàmica.
El país persa no disposa de míssils balístics intercontinentals ni de llarg abast, per la qual cosa els seus objectius es limitarien al sud-est europeu: sobretot les bases britàniques de Xipre –una ja atacada al març amb diversos míssils– i la base nord-americana de Bezmer, a Bulgària. Els míssils iranians no poden arribar a les instal·lacions de Rota i Morón, a Espanya.
Xipre i Bulgària no són els únics objectius marcats per l’Iran en cas que hi hagi una reactivació de la guerra contra els EUA i Israel. Teheran, en les últimes setmanes, va avisar els seus veïns que les seves instal·lacions civils, petrolíferes i logístiques seran objectiu si torna el conflicte. El ministre d’Exteriors iranià, Abbas Araghchi, va entregar una llista amb els noms dels llocs potencialment objectius al golf Pèrsic al seu homòleg qatarià fa dues setmanes.
I hi ha més coses: la República Islàmica també amenaça de tancar l’estret de Bab el-Màndeb, la gran via comercial entre Àsia i Europa a través del mar Roig, a més de dinamitar els cables submarins de fibra òptica a l’estret d’Ormuz. Aquest pas estratègic ja està tancat pel doble bloqueig imposat per l’Iran i els Estats Units.
"Ens trobem en una confrontació decisiva contra l’arrogància global. Hem d’estar preparats per executar operacions ofensives contra els nostres enemics", va dir la setmana passada el líder suprem iranià, l’aiatol·là Mojtaba Khamenei. L’Iran, sota el seu mandat, ha virat la seva postura militar cap a una altra molt més agressiva. "Hem passat d’una posició defensiva a una ofensiva", va dir el general Yadollah Javaní.
- Maica García, la campiona olímpica que el Sabadell ha descartat després de ser mare: «És molt dolorós. Amb el meu embaràs, el meu contracte s’havia de prorrogar. La llei s’ha de complir»
- José Alberto Marín, degà del Col·legi Notarial de Catalunya: 'Vaig firmar una escriptura amb el Papa en la seva visita a Barcelona
- Una sauna, un afartament de drogues i una cardiopatia: així explica el forense la mort a Eivissa de Flor Bollini, la ‘xamana dels empresaris’
- Guanyen 50 milions a l’Euromilions i prenen una decisió que revoluciona el seu poble per sempre
- Joan Miquel Oliver publica ‘La vida no són matemàtiques’: «Les persones amb problemes psiquiàtrics tenen un cervell que treballa molt més que el de la resta de gent»
- Canvi d’hora a Espanya: ja se sap quan serà el canvi a l’horari d’hivern
- Paula (23 anys): «He durat un dia a la feina per voluntat pròpia. No em quedaré en un lloc que no m’agrada»
- ‘Futbol en català’ fa 50 anys amb Puyal, el seu creador, 'passejant per alguna muntanya estranya