Desarticulada al Marroc una cèl·lula gihadista formada per sis persones
El líder del grup és un home de 39 anys de nacionalitat espanyola i resident a Melilla
ACN
Una operació conjunta entre la policia espanyola i del Marroc han desarticulat aquest dimecres una cèl·lula gihadista instal·lada al país nord-africà i han detingut sis persones, una d'elles a Melilla, segons ha informat el Ministeri de l'Interior. Cinc dels membres són de nacionalitat marroquí, mentre que l'altre és un ciutadà espanyol. Es tracta del líder del grup, un home de 39 anys resident a Melilla però detingut per les autoritats del Marroc ja que en aquell moment es trobava en aquest país. La cèl·lula es trobava en un perill de nivell d'activació i hauria planejat atacs terroristes de gran envergadura, segons la policia del Marroc. A més, mantenien reunions nocturnes restringides en les què simulaven dur a terme decapitacions i deien sessions d'entrenament físic.
Dos dels detinguts resident a Melilla i els altres quatre al Marroc. El líder de la cèl·lula feia feines de captació i adoctrinament seguint l'estratègia global d'organització de DAESH i aprofitant la seva feina com auxiliar educatiu en un centre de reeducació de menors per portar a terme la captació i la radicalització en els joves en situació de vulnerabilitat.
L'operació continua obert i s'ha desenvolupat sota pla supervisió del jutjat central d'Instrucció número 5 de l'Audiència Nacional i en coordinació amb la Fiscalia.
- Va deixar l’escola per cuidar la seva família: la història de Lola, la dona de 92 anys que ha tornat a classe
- S'enfonsa una part del mas de Sant Martí del Forn del Vidre de la família de Joan Laporta a l'Empordà
- L'empordanès Juan García Carrés enllaçava els colpistes amb Tejero
- Francesc Galí: 'Hi havia un Bulli (Buli) abans de Ferran Adrià
- Avís als joves menors de 30 anys: així pots estalviar fins a 400 euros en la declaració de la Renda
- L'ermita 'espectacular' que es troba al cor d'un parc natural, té simbologia esotèrica i s'arriba per una ruta de somni
- Qui són els 'esquenapelats', els protagonistes de la futura escultura del giratori de la Platja de l'Escala?
- L’estiu plàcid que va viure Zenobia Camprubí a la cala Montjoi de Roses