Riells i Viabrea
Denuncien un cas de pederàstia durant unes colònies amb alumnes d'una escola
Un monitor hauria separat un grup de nens i els hauria fet fotos despullats
Els Mossos d'Esquadra ja tenen una denúncia i n'esperen més

L'escola el Bruc de Riells i Viabrea. / Google Maps
E.B.
Pares d'alumnes de l'escola del Bruc de Riells i Viabrea denuncien un presumpte cas de pederàstia durant unes colònies. Un monitor d'aquest equipament de l'Ametlla del Vallès hauria separat un grup de nens i els hauria fet fotos despullats. Els Mossos d'Esquadra investiguen els fets que van tenir lloc fa dues setmanes.
Tal com recull RAC1 en un vídeo, les famílies denuncies que el monitor va a buscar d'algunes criatures perquè els va convèncer de fer-los fotos sense roba. "Els nostres fills van marxar de colònies, una excursió en què es queden a dormir en un centre. Van marxar un dimecres i el mateix dia, després de dinar, un monitor els va fer jocs en què s'havien de despullar. Dins d'aquell joc també entrava fer-se fotos per a Instagram", asseguren en un vídeo.
D'altra banda, expliquen que van ser unes nenes que es van queixar a l'escola de què havia passat i que una professora va posar punt final al suposat joc. Les colònies eren de dilluns a dimecres i "l'endemà, el dijous, des del nostre centre van portar a aquest mateix centre, que està a l'Ametlla del Vallès, els nens d'I3, I4 i I5", denuncien i lamenten els pares.
Arribaran més denúncies
Els Mossos d'Esquadra de la Regió Metropolitana Nord, amb seu a Granollers, confirmen que ja hi ha una denúncia per part d'una família i que tenen una investigació oberta pels fets. També afegeixen que esperen més denúncies, segons han explicat a Diari de Girona, del mateix grup editorial que l'EMPORDÀ.
Des de l'ajuntament de Riells i Viabrea s'ha emès un comunicat respecte aaquest cas i en aquest asseguren que el consistori va tenir coneixement dels fets aquest dilluns i remarca que el monitor és de la casa de colònies i no pas un empleat de l'escola.
Dimissió del director
D'altra banda, també assegura que dimarts van fer una reunió entre la direcció de l’escola, els responsables de la casa de colònies, l’inspector d’ensenyament i regidors de l’ajuntament per tal d’esclarir els fets.
El director de l'escola el Bruc de Riells ha dimitit en les últimes hores després dels fets, segons confirmen des del consistori.
D'altra banda, davant dels fets afirmen que volen "expressar tot el seu suport a les famílies afectades i es posa a la seva disposició per acompanyar-les en tot el procés" i demanen confiança en els Mossos per la investigació. De moment, no s'ha produït cap detenció, indiquen els Mossos.
- Danys al Faig de la Pedra de l'Albera: l'arbre monumental que sosté una roca de 700 quilos perd dues branques
- Quan estàs de dol, el sentiment de culpa és punyent i difícil de deixar enrere
- Oriol Antolí, l'home que corre 103 hores seguides: 'Primer diuen que soc boig, però després tenen molta curiositat
- Iryo assegura que el tren descarrilat a Adamuz es va revisar per última vegada el 15 de gener
- El desembassament preventiu de Darnius-Boadella activa el 'turisme d'aigua
- La carbonera artesanal de Sant Llorenç de la Muga ja fumeja
- L’Alt Empordà reafirma el seu lideratge amb sis càmpings entre els millors d’Europa el 2026
- El projecte d'habitatge cooperatiu Rec del Molí de Fortià cerca nous membres per a una vida en comunitat