Solidaritat
El Banc de Sang convoca una doble jornada de donació a Figueres davant la davallada estival
La campanya arriba al Centre Cívic Creu de la Mà aquest divendres i dissabte i reforça la crida a donar sang i plasma per a cobrir les necessitats sanitàries

Les donacions voluntàries són la base del sistema sanitari del banc de Sang / Aniol Resclosa

El Banc de Sang i Teixits fa na crida especial a la solidaritat a Figueres amb una doble jornada de donació aquest divendres 21 i dissabte 22 d'agost. La campanya té lloc al Centre Cívic Creu de la Mà, divendres de 16 a 21 hores i dissabte de 10 a 14 hores, en un moment de l'any en què les reserves acostumen a disminuir a conseqüència de les vacances i els canvis d'hàbits.
La iniciativa forma part de la campanya d'estiu del Banc de Sang, que enguany porta per lema "Aquest estiu, som fans de donar-ho tot". L'entitat alerta que durant aquest període les donacions poden baixar fins a un 20%, just quan continua sent necessari garantir el subministrament als hospitals. L'objectiu és assolir més de 40.000 donacions durant els mesos de juliol i agost a tot Catalunya.
Durant l'estiu, el Banc de Sang intensifica les campanyes especialment a la costa i a les zones turístiques de muntanya, aprofitant espais com centres cívics i biblioteques que també poden actuar com a refugis climàtics. En aquest context s'emmarca la convocatòria de Figueres, que busca facilitar la participació tant dels residents com de les persones que passen aquests dies a la comarca.
Una crida especial a donar plasma
La campanya també posa l'accent en la donació de plasma, imprescindible per elaborar medicaments com les immunoglobulines. Segons les dades facilitades pels organitzadors, actualment a Catalunya només es cobreix un 39% de la demanda d'aquests productes. Per aquest motiu, el Banc de Sang demana aquest estiu que les persones donants facin, si poden, una donació de plasma més que l'any passat. El plasma es pot donar cada quinze dies.
Les altes temperatures obliguen, a més, a extremar algunes precaucions. El Banc de Sang recomana hidratar-se bé abans i després de la donació, no acudir-hi en dejú i evitar una exposició intensa al sol després de donar. Les persones que participin en la campanya de Figueres també hauran de portar un document identificatiu oficial.
Les donacions es podran fer el 21 d'agost, de 16 a 21 hores, i el 22 d'agost, de 10 a 14 hores, al Centre Cívic Creu de la Mà. Es pot reservar hora prèviament a través del portal del Banc de Sang. La campanya recorda que, malgrat les vacances, la necessitat de sang no s'atura durant l'estiu.
- Maica García, la campiona olímpica que el Sabadell ha descartat després de ser mare: «És molt dolorós. Amb el meu embaràs, el meu contracte s’havia de prorrogar. La llei s’ha de complir»
- Canvi d’hora a Espanya: ja se sap quan serà el canvi a l’horari d’hivern
- Paula (23 anys): «He durat un dia a la feina per voluntat pròpia. No em quedaré en un lloc que no m’agrada»
- La princesa Elionor ja és a classe: així és el seu primer dia a la universitat pública Carles III
- Joan Miquel Oliver publica ‘La vida no són matemàtiques’: «Les persones amb problemes psiquiàtrics tenen un cervell que treballa molt més que el de la resta de gent»
- Una sauna, un afartament de drogues i una cardiopatia: així explica el forense la mort a Eivissa de Flor Bollini, la ‘xamana dels empresaris’
- José Alberto Marín, degà del Col·legi Notarial de Catalunya: 'Vaig firmar una escriptura amb el Papa en la seva visita a Barcelona
- Detingut a l'Escala un home per saltar-se tres vegades en dues setmanes l'ordre d'allunyament de la seva exparella