Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Futbol

L'altempordanès més car de la història: el figuerenc Pep Chavarría fitxa pel Chelsea per 22 milions d'euros

El lateral fa les maletes a un dels clubs més destacats de la Premier, vuit anys després de marxar del Figueres

L'entitat unionista podria percebre un percentatge de l'operació gràcies a la condició de club formador

Pep Chavarría amb el Rayo Vallecano en un partit de la temporada passada.

Pep Chavarría amb el Rayo Vallecano en un partit de la temporada passada. / Europa Press

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Roger Illa

Roger Illa

Londres

Després de setmanes d'estira-i-arronsa, el figuerenc Pep Chavarría és oficialment nou jugador del Chelsea anglès. El Rayo Vallecano i l'equip de Londres s’han acabat entenent per una xifra pròxima als 22 milions d’euros. Aquests números el situen com el futbolista altempordanès més car de la història.

La firma arriba després de setmanes de negociació entre espanyols i anglesos. El Rayo Vallecano demanava la clàusula íntegra del figuerenc, de 50 milions d'euros, mentre que el Chelsea va començar oferint-ne menys de 10. Finalment, l'acord s'ha tancat per una quantitat intermèdia que representa el traspàs més car que ha fet mai l'entitat madrilenya.

Des de Tercera fins a la Premier League

És un pas més a la carrera meteòrica del lateral empordanès. Chavarría va disputar gairebé tota la seva etapa formativa a la base de la Unió Esportiva Figueres i va debutar amb el primer equip a Tercera, encara en edat juvenil. No va ser fins a 2018, ja amb vint anys, que va firmar per l'Olot de 2a B.

El 2020 va pescar-lo el Real Zaragoza per jugar a Segona Divisió, competició on va tenir molt protagonisme. Al cap de dos anys va fer un salt més fins a Primera amb el Rayo Vallecano. Allà hi ha jugat les últimes quatre temporades. A Madrid no va començar sent titular, però va aprofitar a la perfecció les baixes dels seus competidors per convertir-se, amb el pas del temps, en una peça indiscutible a l'onze titular.

Les dues últimes temporades han estat les de la consagració dins l'elit i la gesta del Rayo durant la temporada 2025/2026, amb la disputa de la final de la Conference League, li ha donat el punt extra de focus que necessitava per a atreure l'interès de potències del futbol. L'oportunitat de jugar en un equip punter d'Europa li arriba amb 28 anys, amb la veterania necessària per a tenir la confiança de qui serà el seu nou entrenador, Xabi Alonso.

El Figueres, atent

El pas a la carrera de Chavarría el celebra, també, la Unió Esportiva Figueres. El club on va debutar el defensa apunta a endur-se un percentatge del traspàs gràcies al fet que posseeix els drets de formació del futbolista. Durant els darrers dies se sabrà més informació sobre la xifra que rebrà l'entitat altempordanesa.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents