Futbol
Xènia Cardona, la nou cops guanyadora de l'Amos de l'Àrea que continua fent aturades en el futbol sala
La portera del Futbol Sala Vilafant ha completat la seva segona temporada en el club i ha encaixat 39 gols en total

Xènia Cardona, Amos de l'Àrea de Segona catalana de futbol sala. / Lluís Ribera

Els Amos de l’Àrea arriben enguany a la seva catorzena edició, consolidats com una cita ineludible del futbol comarcal. Organitzats per EMPORDÀ i Prensa Ibérica, amb el patrocini de Garatge Sala, els premis que reconeixen els màxims golejadors i els porters menys golejats d’aquesta temporada en el futbol altempordanès. Hi haurà divuit guardons en nou categories diferents: Tercera RFEF, Lliga Elit, Primera, Tercera i Quarta catalana; Primera catalana femenina i Femení Amateur F-7 i, en futbol sala, Divisió d’Honor masculina i Segona catalana femenina. Aquesta edició estrenarà escenari: la gala se celebrarà a La Cate de Figueres, el pròxim 18 de juny, a partir de dos quarts de vuit del vespre. L'entrada és lliure, amb l'espai limitat, i t'hi pots inscriure a partir d'aquest enllaç.
És una guanyadora en sèrie de l’Amos de l’Àrea -l’ha alçat fins a nou cops!- i no estava disposada a fallar a la cita. Cardona ha tornat a defensar la porteria del Futbol Sala Vilafant a Segona catalana. L’equip ha quedat quart i la figuerenca, de vint-i-set anys, ha jugat tots els 26 partits possibles de lliga i ha encaixat un total de 39 gols. En el seu segon any com a portera de futbol sala i després de fer el salt des del futbol 11, explica com s'ha adaptat al parquet.
Com valora aquesta temporada en l'àmbit individual? Com s'ha sentit?
M'he sentit molt millor que la temporada anterior, m'he anat acostumant al futbol sala, a les jugades que t'hi pots trobar i a la normativa. A banda, les companyes m'han fet sentir molt a gust.
"M'he sentit molt millor que la temporada anterior, m'he anat acostumant al futbol sala, a les jugades que t'hi pots trobar i a la normativa"
Després de completar la seva segona temporada en el futbol sala, diria que li agrada més que el futbol 11? Quines principals diferències nota?
No m'agrada més, de fet no canviaria pas tots els anys que he jugat en el futbol 11 pel futbol sala, però en aquesta etapa de la meva vida sí que ho prefereixo. En el meu cas, la principal diferència és la d'haver de tirar-me sobre parquet i no sobre gespa. També es nota la diferència en el fet que no t'afecta el temps que fagi, ja que és en interior. Abans, a l'hivern passava molta fred.

Xènia Cardona en un partit d'aquesta temporada. / Cedida
I com valora la temporada a escala col·lectiva? Van estar lluitant per les posicions d'ascens però al final no ha pogut ser.
Hi ha hagut una millora respecte a l'any passat, però s'ha de continuar treballant. Vam acabar la primera volta primeres, però a la segona volta hem empatat molts partits i hem anat baixant. Tot i que hem escalat posicions en comparació a la temporada passada, sí que hauríem pogut quedar més amunt.
Quin és el millor partit o parada que ha fet aquest any?
Soc bastant regular i no sabria destacar algun partit en especial; sí que m'agraden les parades en les quals m'estiro i la paro amb la mà, com si fos gespa, en comptes de parar-la amb els peus com se sol fer en el futbol sala. També són importants les que determinen el resultat d'un partit. Si n'he de dir alguna, recordo les que vaig fer contra el Malgrat de Mar a la segona volta.
"Tot i que hem escalat posicions en comparació a la temporada passada, sí que hauríem pogut quedar més amunt"
Quins plans té per l'any vinent, i quin objectiu es marca?
Segurament continuaré però en un tasca més de suport i sense estar tan involucrada, ja que estic preparant unes oposicions. L'objectiu serà continuar lluitant pel lideratge un any més i, en l'àmbit personal, seguir aprenent.
- Mor l'empresari Joaquim Falgàs, el rei de les màquines de joc infantils
- La Joieria Ferrer de Figueres tanca 111 anys d’història
- Un mort en un xoc frontal a l’N-II a Borrassà
- Ens ha deixat Anna Maria Punset, referent discret i compromès de la restauració empordanesa
- Aquests són els noms preferits per als nadons de l'Alt Empordà
- L'Escala commemora la Festa del Carme amb un sentit homenatge a les persones grans i a les seves arrels marineres
- Vilabertran escalfa motors per viure una gran Bertranada Fest II
- La llicència d’obres de l’Ajuntament d'El Far d’Empordà, l'últim obstacle de l’aerogenerador de 126 metres d’Amazon