Entrevista | Juanjo Segura Entrenador del Club Bàsquet Adepaf
"Donades les circumstàncies de la temporada, és per estar molt satisfets i orgullosos de l’equip"
"A pesar de totes les dificultats que hem tingut, des de baixes de jugadors, lesions o sancions, hem tingut opcions de permanència fins a la penúltima jornada"
"Alguns jugadors han fet una passa endavant, també n'hi ha que l'any passat van tenir un paper molt secundari i que enguany han ofert un molt bon rendiment"

Juanjo Segura en un partit d'aquesta temporada. / CB Adepaf

Nascut a Linares, Andalusia (1985), Juanjo Segura va assumir la banqueta de l’Adepaf tot rellevant Cristian Ruiz. Abans, havia voltat per tota Espanya i havia passat per Mèxic. Un cop acabada la temporada a Copa Catalunya i confirmat el descens a Primera Catalana, l’entrenador valora la trajectòria de l’equip en una temporada plena de dificultats. L’Adepaf ha acabat l’any amb set victòries i en la penúltima posició, si bé va tenir opcions de mantenir la categoria fins a la penúltima jornada de lliga.
Quin balanç fa d'aquesta temporada?
El balanç general, fixant-nos en els resultats i en la pèrdua de la categoria, segurament porta a concloure que ha estat una mala temporada, però la veritat és que no és així. A pesar de totes les dificultats que hem tingut, des de baixes de jugadors, lesions o sancions, hem tingut opcions de permanència fins a la penúltima jornada. A la majoria dels partits hem competit de tu a tu i en molts hem perdut en els últims minuts i per detalls. I, com comento, sempre en inferioritat física perquè la part decisiva de la temporada ens l'hem jugat amb set o vuit jugadors del primer equip i jo sol en l'staff tècnic. Els rivals tenien plantilles àmplies d'onze o dotze jugadors i cossos tècnics d'almenys tres membres.
"La part decisiva de la temporada ens l'hem jugat amb set o vuit jugadors del primer equip i jo sol en l'staff tècnic"
Què ha fallat, principalment?
Vam tenir problemes pel que fa a la confecció de la plantilla, ja que ben entrada la pretemporada encara no teníem l'equip tancat i, de fet, mai vam arribar a tenir-lo. Hi va haver un fitxatge que anava a venir però que al final no es va concretar. Un altre fitxatge que vam fer amb la temporada començada, el de Juan (Mársico), que estava cridat a marcar les diferències, va poder jugar en molt pocs partits entre una sanció de quatre partits i una lesió de lligaments encreuats. Tot això et genera una dinàmica de treball complicada, però com et dic tot té la seva part positiva: alguns jugadors han fet una passa endavant, també n'hi ha que l'any passat van tenir un paper molt secundari i que enguany han ofert un molt bon rendiment. I algun fitxatge que ha vingut sense experiència a Copa Catalunya s'ha adaptat bé.

Segura i l'equip durant aquesta temporada. / CB Adepaf
Els problemes de plantilla han representat una oportunitat per als joves?
N'hi ha alguns que ho han aprofitat i d'altres que no, aquesta és la realitat. Això ha originat que quan hem tingut opcions de salvar-nos ens hem hagut de presentar amb menys de vuit jugadors. Quan vam anar a Horta un jugador es va lesionar en el primer quart, ens vam quedar amb set per tot el partit i al final vam acabar guanyant a l'últim segon. Contra un altre rival directe, el Llefià, vam perdre al final i això que érem també només set jugadors i un júnior de primer any.
En l'àmbit físic s'ha d'haver notat molt.
Sí, per descomptat. També molt per l'acumulació de faltes: a Cerdanyola només teníem Kingsley (Chukwugozie) com a únic interior pur i es va carregar amb tres faltes a la primera part. Això és un problema afegit.
Està satisfet amb l'actitud de l'equip?
Sí, és clar. L'únic que ens ha faltat és aconseguir l'objectiu real de mantenir la categoria. Pot fer l'efecte que això és l'únic que importa, però és que donades les circumstàncies el normal hauria estat que l'equip s'hagués enfonsat fa quatre o cinc mesos, a mitja temporada. Només ens ha faltat culminar-ho, perquè tota la resta és per estar molt satisfets i orgullosos de l'equip. Sense ànim de ser conformista, que és una cosa que sempre he dit des del principi de temporada, però donades les circumstàncies l'ambició era treure el millor d'aquest equip i crec que ho hem pogut aconseguir.
Sense entrar en el seu futur personal, però veu el pas enrere com una oportunitat per a l'Adepaf?
Bé, no sé si és una oportunitat, però la Primera catalana és una lliga bastant forta i amb bon nivell. Crec que independentment de si s'està a Copa o a Primera, s'ha d'intentar fer un equip amb garanties i que pugui tenir una dinàmica normal durant la temporada, no com la que hem tingut aquest any.
- Olga Tubau, advocada: “Li vaig dir a Rubiales: ‘Va ser impresentable, Luis, no t’adones que això no es pot fer?’, i ell va contestar: ‘Ho he fet tota la vida’”
- Només un de cada tres sèniors veu prioritari deixar en herència la casa als fills: 'Volen gaudir del patrimoni en vida
- L'avís d'un advocat: 'Els pagaments en efectiu estan limitats per llei a Espanya, i la quantitat ha canviat
- Els tallers mecànics gironins alerten que prop del 30% dels cotxes no porten la ITV al dia i que el parc està "envellit"
- Els majors de 30 anys que viuen amb els pares podran accedir a una ajuda de més de 700 euros
- Multat amb 200 euros per col·locar la balisa V16 però no posar els llums adequats
- Olga Tubau, advocada: 'Fa dos anys que prenc antidepressius: aquestes coses s'han d'explicar
- Pilar Bosch, alcaldessa de Garrigàs: 'Treballem amb la Diputació per tenir un pla local d'habitatge al municipi
