L’Alt Empordà va viure, el cap de setmana passat, partits d’alt nivell estatal i internacional de bàsquet de base, en categoria infantil. Per un costat, es va celebrar la 3a edició del Torneig Nord, U14, que es va disputar entre Figueres, Llançà i Castelló d’Empúries. Aquest esdeveniment tindrà continuïtat aquest cap de setmana (8, 9 i 10 de setembre a Peralada i a Llançà) amb les categories mini. Per l’altre, Vilafant va rebre la 6a edició del Torneig U13.

El torneig organitzat pel grup Bàsquet Nord, format per l’Adepaf, l’UCAP de Peralada i el Grifeu de Llançà, acull entre els dos caps de setmana 56 equips. Els vencedors de la primera part de la competició (U14) van ser el Sant Adrià femení i l’NKA de Lituània masculí, que van vèncer al Movistar Estudiantes (46-62) i al Joventut de Badalona (75-74) a la final.

Els partits decisius es van jugar al pavelló Joan Pacareu de Llançà i van ser retransmesos en directe per La Xarxa. Barça, València, UCAM Múrcia i equips de Polònia i Alemanya, entre altres, també hi van competir.

La Salle Córdoba, campió del Torneig U13 de Vilafant. Emporda.info

Amb els campions estatals

El Torneig U13, organitzat pel Bàsquet Vilafant, va deixar com a equips vencedors La Salle Córdoba, en categoria femenina, i el Barça, en la masculina. Els campions es van desfer del Sant Adrià (65-63) i de l’Alqueria de València a la final, respectivament. El poliesportiu Joel González es va omplir, durant tres dies, de joves promeses. Hi van prendre part 24 equips -repartits entre masculí i femení.

El torneig vilafantenc també va comptar amb clubs d’elit. Hi van participar els dos vigents campions d’Espanya de la categoria, Barça CBS i FC Barcelona, i també hi van jugar el Joventut de Badalona i Next Hoops badaloní. L’amfitrió Vilafant hi va participar en les dues categories.