Bàsquet
En marxa la tercera edició del Torneig U13 de Vilafant
El certamen, que està més que consolidat, col·labora amb l'Hospital de Sant Pau, i té per objectiu millorar la zona exterior

L'equip del Vilafant que va participar-hi l'any passat. / EMPORDA.INFO
IGNASI QUINTANA
Una de les cites que els equips capdavanters de bàsquet base de l'Estat espanyol s'han marcat al calendari com una data important és el Torneig U13 de Vilafant, que organitza el Club Esportiu Vilafant. Enguany, del 30 d'agost a l'1 de setembre, se'n celebrarà la tercera edició, que presenta la mateixa estructura que en les passades edicions. «Un cop vam engegar les dues primeres edicions, la tercera ha estat una mica més fàcil de gestionar, ja que ja teníem l'estructura feta», explica l'organitzador del torneig, Pepe Socorro.
Tot i que encara queden per definir els horaris, sí que se saben els equips participants, dotze de masculins i vuit de femenins. «La gran majoria d'equips repeteixen, bon senyal, i només tres són nous», explica Socorro. En masculí, els equips són el València Basket, la Penya, el Bayern de Munic, el Manresa, l'UCAM Múrcia, el Força Lleida, el Granollers, el Sant Joan Despí i el CEB Girona, a més dels tres de la comarca, Roses, Adepaf i Vilafant.
Pel que fa a la categoria femenina els equips participants són el Femení Sant Adrià, el València Basket, el CN Sabadell, i l'Uni-GEiEG, l'UCAM Múrcia, el Bàsquet Joviat, el Baloncesto Torrelodones i el Vilafant.
«Tindrem la sort de comptar amb quatre clubs masculins amb equip a ACB, a més del Bayern que juga l'Eurolliga», assegura Socorra, que afegeix que «en femení presentem potser el millor quadrant dels últims anys amb equips i clubs capdavanters a l'Estat».
Una part solidària
Per a aquesta tercera edició, el certamen col·laborarà, amb l'hospital de Sant Pau de Barcelona, amb un projecte sobre la relació entre el colesterol i el càncer de tiroides. «A través d'una plataforma web faran un crowdfunding per recaptar diners; el tret de sortida coincidirà amb les dates del torneig, on investigadros especialitzats explicaran més el projecte», explica l'organitzador, Pepe Socorro. «L'any passat ja teníem ganes de fer alguna cosa així, i quan m'ho van proposar no vaig dubtar ni un moment, ja que creiem que dona un valor afegit al torneig», afegeix.
Per aquest motiu, una part del cost de les inscripcions es destinarà a aquesta iniciativa.
Objectiu: millorar la part exterior
Una de les ambicions dels organitzadors és millorar la zona exterior del pavelló i habilitar-la perquè sigui un espai de relax on els jugadors puguin descansar o fer activitats vàries «sense haver-se de desplaçar a les cases de colònies», comenta Socorro.
La tercera edició, com les anteriors, comptarà amb l'ajuda de tot el club taronja, on els pares i mares dels jugadors participants s'involucraran en les diferents tasques per assegurar l'èxit: «Estar al bar, atendre els particionats a les diferents zones, servir menjar, tasques de menjador, cuidar-se dels vestidors, de les aigües, de les taules, entre d'altres», conclou Socorro.
- Estudien el cos d'un home de 82 anys que en té el d'un de 30: 'Una bona part és genètica, però també és entrenament
- El Tribunal Suprem avala que sortir 'en punt' pot acabar en acomiadament si abans es deixa de treballar
- VÍDEO | La reacció d'un alcalde de l'Empordà davant la "falsa alarma" de fort vent a la comarca: "Tenia pedres preparades per posar-me-les a la butxaca"
- Els experts recomanen rentar-se els peus amb sal i vinagre: aquest és el motiu
- Com a mare treballadora visc amb impotència un repartiment d’ajudes que em sembla profundament desigual
- Carlos González, pediatre: 'Algú t'ha dit alguna vegada que els nens de tres mesos dormen sols? Doncs ho sento, no és així
- Olga Tubau, advocada: “Li vaig dir a Rubiales: ‘Va ser impresentable, Luis, no t’adones que això no es pot fer?’, i ell va contestar: ‘Ho he fet tota la vida’”
- L'avís d'un advocat: 'Els pagaments en efectiu estan limitats per llei a Espanya, i la quantitat ha canviat