MotoGP
Márquez torna a volar a Sachsenring amb Maverick en tercera posició de sortida
El pilot català marca el rècord de la pista per davant de Fabio Quartararo i del pilot de Roses

Márquez torna a volar a Sachsenring amb Maverick en tercera posició de sortida
EP
El pilot català Marc Márquez (Repsol Honda) ha aconseguit aquest dissabte la pole, amb rècord absolut de la pista, per a la carrera del Gran Premi d'Alemanya, novena cita del Mundial de motociclisme, després d'una magnífica sessió cronometrada en la qual es va imposar per davant d'un adolorit Fabio Quartararo (Yamaha), amb una subluxació a l'espatlla, i de Maverick Viñales (Yamaha).
Amb la seva cinquena pole de l'any -les mateixes que en tota la temporada passada-, el de Cervera s'iniciarà la prova amb gran avantatge sobre el seu gran rival en el campionat, l'italià Andrea Dovizioso (Ducati), que haurà de començar des de la tretzena plaça al no aconseguir superar la Q1.
Amb això, Márquez sortirà primer per desena vegada consecutiva a Sachsenring; suma ja 57 poles en MotoGP, a una del rècord del Mick Doohan, i 85 entre totes les categories en 195 carreres. Quartararo i Viñales completaran la primera línia.
Tot i el 'gran temps' del català, la Q2 no ha estat un passeig per a ell, sobretot per l'exigència d'un Quartararo que ha patit una subluxació de l'espatlla esquerra en intentar salvar una caiguda en els tercers entrenaments lliures.
Res més establir Márquez el nou rècord del traçat en 1: 20.215 -millorant el crono aconseguit per ell mateix l'any passat-, 'el Diable' s'ha acostat a 185 mil·lèsimes. Això ha obligat al líder del campionat a donar més, i ha tornat a sortir a pista per trencar de nou el crono amb una marca d'1: 20.195.
A més, Àlex Rins (Suzuki) començarà la cita quart i Pol Espargaró (KTM) iniciarà vuitè, just per davant de Joan Mir (Suzuki). Els dos espanyols que no han aconseguit avançar a la Q2, Aleix Espargaró (Aprilia) i Tito Rabat (Ducati), sortiran quinzè i vintè segon respectivament.
Entre els candidats al títol, Valentino Rossi (Yamaha) sortirà des de l'onzena posició, i Danilo Petrucci (Ducati) sortirà dotzè després d'una qualificació en la que ha patit una caiguda en el revolt 9 a falta de tres minuts.
- Alumnes de l'Institut de l'Escala: 'Ens sembla una falta de respecte que les obres del pati estiguin aturades des de fa més d'un any
- Som quatre en una habitació des de fa tres anys; vull un pis per als meus fills o acabarem dormint al cotxe
- Va deixar l’escola per cuidar la seva família: la història de Lola, la dona de 92 anys que ha tornat a classe
- Juan Roig, propietari de Mercadona, sobre la guerra a l'Orient Pròxim: 'Quan les matèries primeres pugen, nosaltres pugem preus
- La nova revolució alimentària reivindica el menjar de les àvies: 'Elles ja practicaven un model més sostenible
- VÍDEO | Els contracorrents de la Muga i el Fluvià, entre l'espectacle i el perill
- Figueres reobrirà la pujada del Castell la setmana vinent i la inaugurarà el 21 de març amb busos elèctrics fins al Castell
- Dos detinguts per presentar-se conduint un vehicle a un examen de recuperació del permís de conduir