Apagada general
L'apagada elèctrica es va iniciar amb pèrdues de generació a Granada, Badajoz i Sevilla
Aagesen descarta que fos un problema de cobertura, de reserva o de la mida de les xarxes

La vicepresidenta tercera del govern espanyol, Sara Aagesen, a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres. / Pool Moncloa / Fernando Calvo
La vicepresidenta tercera del govern espanyol, Sara Aagesen, ha afirmat aquest dimecres al Congrés dels Diputats que les dades analitzades fins ara permeten constatar que l'apagada elèctrica del dilluns 28 de maig es va iniciar per pèrdues de generació a Granada, Badajoz i Sevilla. També que descarten que la fallida fos un problema de cobertura, de reserva o de la mida de les xarxes. Aagesen ha afegit que el seu executiu i els organismes implicats en la investigació seguiran treballant "amb rigor" i des de la "veritat", i no fent "hipòtesis".
Aagesen ha fet aquestes manifestacions durant la sessió de control del Congrés en resposta a una pregunta del portaveu del PP, Borja Sémper, que ha afirmat que el govern espanyol utilitza la "desinformació" com a "patró" davant de qualsevol crisi.
Segons Sémper, l'executiu ha anat canviant el relat per esquivar la responsabilitat. "Retorça les dades i manipula la narrativa", ha dit, "però la majoria social d'Espanya ja no s'empassa aquest teatre".
En la seva rèplica, la vicepresidenta ha acusat els populars d'alimentar hipòtesis abans de saber la veritat, mentre que el govern espanyol "treballa sense descans" per identificar les causes de l'apagada.
Aquest, segons Aagesen, és un tema "d'extremada complexitat" que necessita "rigor" i no "receptes simples" com les del PP, que diu que davant l'apagada cal abaixar impostos a les energètiques a les energètiques. "Això no és seriós, els espanyols mereixen la veritat i és el que aconseguiran d'aquest govern", ha conclòs.
- L'alcaldessa de Cadaqués nega tenir un pis turístic il·legal i deixa clar que no plegarà
- La Guàrdia Civil avisa: aquesta maniobra a les rotondes et pot costar 500 euros i 6 punts del carnet de conduir
- L'ACA augmenta l'alliberament d'aigua al pantà de Darnius-Boadella davant la previsió de fortes pluges
- La runa del càmping Pous de Figueres genera l'efecte crida d'abocaments descontrolats a tocar l'N-IIa
- Surten a la llum pel·lícules inèdites en Super8 que reviuen la Roses dels anys 70
- Ceigrup-Finques Company s'integra a la plataforma immobiliària Housfy
- “Els éssers humans som tots iguals, tots necessitem i tenim dret a un Beland, un lloc on estar segurs”
- Santi Vila: “Companys de Junts que m’havien considerat un botifler m’han trucat per dir-me que van ser injustos”