Habitatge
Els bancs han estimat el 44,5% d'1,2 milions de reclamacions per les clàusules sòl
L'import total de les operacions estimades és de 2.370,55 milions d'euros

Les clàusules sòl van afectar moltes hipoteques. / ACN
ACN
Les entitats financeres espanyoles han estimat, a 30 de setembre del 2019, el 44,5% de les reclamacions que han rebut i resolt per clàusules sòl als préstecs hipotecaris. En total, en aquella data n'havien rebut 1.204.444 i n'havien resolt 1.199.196, per la qual cosa en quedaven 5.248 pendents de resoldre. A més, del total de reclamacions estimades, el 93,5% han acabat en acord. Són dades que aporta la Comissió de Seguiment, Control i Avaluació del Banc d'Espanya del compliment del Reial Decret-Llei per a la protecció dels consumidors en aquesta matèria, que aquest dimecres ha celebrat la sisena reunió. El Reial Decret-Llei facilita una eina extrajudicial per resoldre aquest tipus de conflictes.
Del 93,5% de reclamacions estimades que han acabat en acord, un 87,8% s'han instrumentat a través de devolució en efectiu i un 1,6% sense acord. Un 4,9% està pendent de resposta per part del client.
L'import total de les operacions estimades és de 2.370,55 milions d'euros. D'aquests, els que han acabat amb acords amb el client i el pagament corresponent ascendeixen a 2.254,77 milions. Suposa una mitjana de 4.519,34 euros per cada sol·licitud estimada.
- Va deixar l’escola per cuidar la seva família: la història de Lola, la dona de 92 anys que ha tornat a classe
- S'enfonsa una part del mas de Sant Martí del Forn del Vidre de la família de Joan Laporta a l'Empordà
- L'empordanès Juan García Carrés enllaçava els colpistes amb Tejero
- Francesc Galí: 'Hi havia un Bulli (Buli) abans de Ferran Adrià
- Avís als joves menors de 30 anys: així pots estalviar fins a 400 euros en la declaració de la Renda
- L'ermita 'espectacular' que es troba al cor d'un parc natural, té simbologia esotèrica i s'arriba per una ruta de somni
- Qui són els 'esquenapelats', els protagonistes de la futura escultura del giratori de la Platja de l'Escala?
- L’estiu plàcid que va viure Zenobia Camprubí a la cala Montjoi de Roses