Art
Juliette Murphy captura la textura de l’existència
L’artista exposa una selecció de peces a l’espai Can Viola de Maçanet de Cabrenys, fins aquest diumenge 29 de juny

Una de les xilografies exposades. / Juliette Murphy

Feia més de trenta anys que l’artista Juliette Murphy no exposava de manera individual a l'Alt Empordà. Per fer-ho ha escollit un dels espais a l’alça, Can Viola, a Maçanet de Cabrenys. La mostra, que ha batejat com Qui mira qui i que es pot veure fins aquest diumenge, investiga el teixit i la textura del nostre entorn. Es tracta, doncs, de "diferents visions de l’existència quotidiana que s’aprecien des d’una perspectiva on, per citar Nancy Spero, el fet personal i el fet polític són indistingibles", explica l’artista.
Les obres de Juliette Murphy "desenvolupen un discurs d’una visió interior on el passat connecta amb el present, on els elements foscos ressorgeixen, on la vigilància i l’energia són essencials perquè la veu de l’altre sigui escoltada". L’artista treballa principalment amb materials fràgils i efímers com ara paper, collage, pigments, carbó, fems de vaca i fusta. L’atzar i el llenguatge cohabiten i funcionen com a catalitzadors en el desenvolupament del seu procés creatiu. De vegades, una sola paraula o frase pot ser un punt de partida en aquest món incert on l’humor ha de ser infinit.
Evarist Vallès
D’altra banda, al mateix espai de Can Viola, ocupant l’àmbit batejat amb el nom de l’artista Birgitt Ter Steege, també s’exhibeix obra d’Evarist Vallès. Nebot del pintor Evarist Vallés, l’artista, que viu a Maçanet de Cabrenys, exposa per primera vegada les seves creacions de pedra i ferro.
- Un gat mort i un altre amb paràlisi després de rebre trets amb balins a Sant Llorenç de la Muga
- El miracle de l'escalenca Jèssica Álvarez: de sobreviure a una caiguda de pònting a ser la futbolista més veterana de Catalunya
- Compte enrere per a l’eclipsi del segle: Catalunya ja prepara un mapa detallat amb els millors llocs per gaudir d’aquest fenomen
- Els millors punts de l'Alt Empordà per veure l'eclipsi; horaris i recomanacions
- Franc Molinos, el català que viu en un camió amb els seus gossos i inspira milers de seguidors; Fa set anys que no pago llum i amb prou feines pago aigua"
- El dia que el Sol es va apagar a l'Empordà i a la Catalunya Nord, fa 184 anys
- El Meteocat preveu núvols baixos al litoral sud durant l’eclipsi i molta calor i xafogor
- Evita l'error comú amb l'aire condicionat: no sempre consumeix més encès que apagat i tornat a encendre