07 de agost de 2018
07.08.2018
Peralada

Oriol Broggi imprimeix altes dosis teatrals a 'La Flauta Màgica' de Mozart

L'estrena d'aquesta versió al Festival de Peralada, que avui dimarts repeteix, ha rebut una bona acollida

07.08.2018 | 09:49
Oriol Broggi ha donat un toc altament teatral al muntatge
L´òpera còmica ' Die Zauberflöte' de Wolfgang Amadeus Mozart va tornar al Festival Castell de Peralada aquest passat dilluns. Feia vint anys que no es representava aquesta òpera en aquest escenari. El director Oriol Broggi, qui signa aquesta versió i que aquest dimarts repetirà novament, li ha sabut imprimir un caràcter molt teatral no només per la combinació a escena de l'actor Lluís Soler, en el paper del narrador de la història en català, si no per l'intent reeixit de donar més fluidesa als cantants a l'hora de representar els seus papers, sempre en alemany. En conjunt, Broggi ha aconseguit presentar una flauta màgica nua, lleugera, poètica, lluminosa i essencial. El director, que ha confessat sentir-se molt a prop emocionalment d'aquesta òpera, ha sabut transmetre aquesta sensació amb una posada en escena austera però altament poètica. Broggi ha plantejat una flauta màgica humanista, on Pamina exerceix de pont entre els dos mons; nit i dia, dones i homes, calúmnia i serenitat, engany i saviesa, dolents i bons... contradiccions constants presents al llarg de tota l´òpera.
 
 
El viatge proposat als espectadors, els ha permés anar entrant i sortint del Regne de la Nit i viure les vivències dels personatges d´aquest conte meravellós: Sarastro, Tamino, La Reina de la Nit, Pamina, Papagueno, Papaguena...  Tots han format part d´un conte amb la seva princesa amb problemes, el seu heroi enamorat, una reina malvada i venjativa, un gran savi al seu temple; amb els seus personatges secundaris còmics i sinistres, un monstre, instruments màgics i proves per superar. En definitiva, una història de superació personal en mig d´un escenari molt sobri, minimalista, amb un vestuari senzill que han posat de relleu el paper dels solistes, el cor, l'orquestra i sobretot, al servei de la història i de la partitura.
 
La flauta màgica de Peralada ha comptat amb un repartiment de luxe; Andreas Bauer (Sarastro), Liparit Avetisyan (Tamino), Christopher Robertson (Orador), Gerard Farreras (Sacerdot I i home armat II), Vicenç Esteve Madrid (Sacerdot II i home armat I ), Kathryn Lewek (Reina de la Nit ), Olga Kulchynska (Pamina), Anaïs Constans, Mercedes Gancedo i Anna Alàs (Les tres dames), Júlia Farrés-Llongueras (Papagena), Júlia Carreño, Núria Pou, Anna Ruiza, Aina Sala, Júlia Salamero i Núria Vives (Els tres nens), Adrian Érod (Papageno), Francisco Vas (Monostatos) i Lluís Soler (Sacerdot III). El paper de Lluís Soler, que ha fet de narrador de la història, ha estat un element destacat que ha reforçat el seguiment de l´argument. El Cor i l´Orquestra del Gran Teatre del Liceu, sota la batuta de Josep Pons, han acabat de posar harmonia al conjunt de la funció.
 
El públic ha aplaudit aquesta estrena, que els organitzadors han volgut dedicar al periodista, crític i amic del festival, César López Rossell, mort fa just uns dies. 
Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Les nostres subscripcions, s'assaboreixen
Enllaços recomanats: Premis cinema