Feia uns quants anys que Montserrat Mauné volia "posar ordre a tot el llegat del seu pare", el músic i compositor figuerenc Florenci Mauné (1925-1995). Tota la documentació, partitures, discografia i fotografies de la qual disposava, tant del pare com de l´avi, Carles Mauné, que també era músic, ara es pot consultar gràcies a un blog que ha penjat a la xarxa (amicsdeflorencimaune.blogspot.com.es). Paral·lelament s´ha editat un cd, De tu a tu, amb set de les sardanes més emblemàtiques de Florenci Mauné al costat de set de les darreres del compositor Jaume Cristau, que fou alumne de Mauné. El treball podria presentar-se en concert, a curt termini, a Figueres.

De tu a tu ha estat "el deute pendent" que la seva única filla tenia amb ell. Montserrat Mauné va cercar l´experiència de Jaume Cristau per tirar endavant el projecte, al qual s´ha sumat la qualitat de La Principal de la Bisbal, dirigida per Francesc Cassú, que ha interpretat les peces seleccionades. De Florenci Mauné s´han escollit El bullici de Santa Creu (1954); El salt de la reina (1960); El mercat dels tortells (1951); Isabel (1947) dedicada a la seva muller; El 10 de gener (1947) i De tu a tu (1950), aquesta darrera molt poc interpretada per la dificultat de la partitura. Aquest fet va quedar constatat durant l´enregistrament, que es va fer als estudis de Music Lan, a Avinyonet. La tria, doncs, no va ser fàcil. "Totes, per mi, són maques, però he triat les que tingueren més impacte i alguna mai interpretada i molt complexa", explica Montserrat Mauné, que afegeix que el seu pare "hauria fet moltes coses perquè tenia molta visió, era molt innovador". Prova d´això són dos discos molt polèmics que va fer amb Mauné i els seus Dinamics, Tenora 66, on incorporà la tenora a la música ballable, i oferí la seva particular versió de peces com L´Emigrant o Per tu ploro.