Previsions meteorològiques
El "bon temps" a Catalunya durarà poc: la borrasca Therese activa una situació meteorològica perillosa a l'Empordà per mala mar
L'ambient primaveral podria notar-se abans que comenci l'estació

Les onades esclaten al passeig de Llançà, en una imatge d'arxiu. / Maria Garcia
Andrea Valenzuela García
Aquest inici de setmana ha estat estable i assolellat, però els canvis sobtats del clima són presents a partir d'aquest dimecres i recorden el temps típic de la primavera. A més, un flux marítim de llevant està entrant a Catalunya i portarà un ambient fresc al Mediterrani.
Tot i que l'anticicló continua present, al territori català li arriben els efectes indirectes de dues configuracions atmosfèriques properes. Una d'elles és la borrasca Samuel, que va portar algunes ventades al nord de Catalunya, tot i que ja no l'afecta perquè s'està allunyant i ara se situa entre Sicília i Líbia.
Però la borrasca Therese, establerta actualment a l'Atlàntic, pot fer que girin vents de llevant que acabin arribant a Catalunya.
Previsió meteorològica per a aquest dimecres
Aquest dimecres, Catalunya ha clarejat amb núvols baixos al litoral, que tornaran en les últimes hores.
Al llarg de la tarda són probables alguns plugims en punts del quadrant nord-est del territori, podent estendre's al terç nord, i a la nit podria arribar al litoral i prelitoral.
Les temperatures mínimes seran similars a les dels dies anteriors i les màximes descendiran lleugerament, sobretot al nord-est. A Lleida, les màximes poden arribar als 22ºC, a Barcelona rondaran els 17ºC i a Girona i Tarragona el termòmetre pot arribar als 18ºC.
Vent i avisos del Meteocat
Durant tot el dia, i a tota Catalunya, el vent serà fluix i de direcció variable, tot i que pot haver-hi algunes ratxes fortes al nord-oest.
Tanmateix, el Meteocat ha activat avisos per situació meteorològica perillosa a l'Empordà per mal estat de la mar, amb onades que poden arribar fins als 2,5 metres.
Dijous a Catalunya
De cara a dijous, el cel estarà més cobert, amb alguns intervals de sol a la depressió Central durant el matí.
Les probabilitats de precipitació són molt elevades al quadrant nord-est i al terç nord de Catalunya. També és probable que arribin a la meitat est i al litoral i prelitoral, tot i que, en general, seran febles.
Els termòmetres aniran en descens moderat, excepte al Pirineu, on baixaran notablement, amb possibles gelades febles, i al litoral, on la baixada serà més suau.
Divendres sense pluges
Divendres s'espera un dia tranquil. No es preveuen precipitacions en cap punt del territori català i el cel serà poc ennuvolat o fins i tot serè.
Així mateix, les temperatures màximes poden tornar a augmentar lleugerament, però les mínimes descendiran de manera lleu. Les gelades febles continuaran presents al Pirineu.
El vent serà fluix i de direcció variable, amb predomini de la component est a la tarda, segons la previsió meteorològica de l'Aemet.
- La Seguretat Social es posa seriosa: obliga a retornar la pensió als jubilats que treballin sense avisar
- Un càmping de l'Empordà, escollit com el millor d'Espanya als ACSI Awards 2026
- VÍDEO | Un ibis migrador fa una aturada històrica a l'Alt quan la reintroducció tot just acaba d'arrencar
- El Meteocat activa avisos per pluges torrencials i temps violent a l'Alt Empordà i adverteix de possibles inundacions
- M'han robat a la zona de rentat de cotxes de l'Elefant Blau de Figueres a plena llum del sol
- Maria Àngels Giralt, venedora de l'ONCE: 'La renovada pujada del Castell de Figueres durà sort
- Mor l’actriu Nadia Farès després d’una setmana en coma per un accident en una piscina
- Una trentena d'establiments de Figueres reben el distintiu 'Comerç amb Valor' de la Pimec